درایو SSD در طولانی مدت قابل اعتمادتر از HDD است

تحقیقات Backblaze نشان میدهد افزایش عمر درایوها ، SSD‌ های این شرکت با سرعت بسیار کمتری نسبت به HDD‌های آن خراب می‌شوند.

شرکت Backblaze دیروز گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد با افزایش عمر تجهیزات ذخیره سازی  ، درایو SSD های این شرکت با سرعت بسیار کمتری نسبت به HDD‌های آن خراب می‌شوند.

به گزارش تک ناک، شرکت پشتیبان گیری و ذخیره سازی ابری اطلاعات  Backblaze داده هایی را منتشر کرده است که قابلیت اطمینان طولانی مدت درایوهای ذخیره سازی حالت جامد و هارد دیسک های چرخان سنتی را در مرکز داده خود مقایسه می کند.

Backblaze سال‌ها است که آمار خرابی درایو و توضیحات مربوط به آن را منتشر کرده است. این گزارش ها که برهارد دیسک متمرکز هستند  رفتار ده‌ها هزار ابزار ذخیره‌سازی داده و درایوهای بوت را در اکثر تولیدکنندگان بزرگ  بررسی می کنند.

گزارش‌ها به اندازه‌ای جامع هستند که می‌توانیم حداقل در مورد اینکه کدام شرکت‌ها بیشترین و کمترین درایوهای قابل اعتماد را دارند،نتیجه‌گیری کنیم.

داده‌های Backblaze نشان می‌دهد که هارد دیسک‌ها در سال پنجم شروع به خرابی بیشتری می‌کنند، در حالی که SSD‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهند.
داده‌های Backblaze نشان می‌دهد که هارد دیسک‌ها در سال پنجم شروع به خرابی بیشتری می‌کنند، در حالی که SSD‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهند.

حجم نمونه برای این داده های SSD بسیار کوچکتر است، هم از نظر تعداد و هم از نظر تنوع درایوهای آزمایش شده ، آنها عمدتاً درایوهای 2.5 اینچی از Crucial، Seagate و Dell هستند، با تعداد  کمی از Western Digital/SanDisk و بدون داده ای از سامسونگ.

این باعث می‌شود که داده‌ها برای مقایسه قابلیت اطمینان نسبی بین شرکت‌ها کمتر مفید باشند، اما همچنان می‌توانند برای مقایسه قابلیت اطمینان کلی هارد دیسک‌ها با قابلیت اطمینان SSDهایی که کار مشابهی انجام می‌دهند مفید باشد.

این شرکت از SSD به عنوان درایو بوت سرور های خود استفاده می کند و از آنها برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده نمیکند . این شرکت داده ای که در هر دو نوع درایو ذخیره شده بود را مقایسه کرد.

این شرکت می‌گوید این درایوها علاوه بر راه‌اندازی، ذخیره‌سازی گزارش‌ها، فایل‌های موقت، آمار SMART و سایر داده‌ها را پوشش می دهند. در آنها  هر روز داده با حجم ترابایت ترابایت ذخیره نمی شود. اما زمانی که سرور کار می‌کند آنها بیکار هم نیستند.به طور کلی SSD  ها در چهار سال اول کار خود با سرعت کمتری نسبت به هارد دیسک خراب شده اند.

اما منحنی خرابی برای هر دو یکسان به نظر می رسد .چند خرابی در سال اول ،یک جهش در سال دوم، کاهش اندک خرابی در سال سوم و در نهایت افزایش خرابی اندک در سال چهارم در این منحی دیده می شود. اما نرخ خرابی هارد دیسک ها در سال پنجم به شدت افزایش می یابد.

نرخ خرابی  از 1.83 درصد در سال چهارم به 3.55 درصد در سال پنجم جهش می‌کند. از سوی دیگر، SSDهای Backblaze با همان نرخ یک درصدی خرابی سال قبل ادامه می دهند.

بررسی این داده ها شکاف قابلیت اطمینان بین این دو نوع درایو و این واقعیت که هارد دیسک ها زودتر از SSD ها شروع به خراب شدن  شدن می کنند را تایید می کند.

اگر همه چیز برابر باشد، انتظار می رود  یک درایو با تعدادی از قطعات متحرک نقاط خرابی بیشتری نسبت به یک درایو بدون قطعات متحرک داشته باشد. نکته  جالب  توجه این است  که این مطالعه با داده های هزاران درایو در طی چند سال استفاده انجام شده است.

کلاین حدس می‌زند که درایو SSD «می‌توانند به دیوار برخورد کنند» و با فرسودگی تراشه‌های فلش NAND با نرخ‌های بالاتری از کار بیفتند. اگر اینطور بود، می‌بینید که درایوهای با ظرفیت کمتر با سرعت بیشتری نسبت به درایوهای با ظرفیت بالاتر از کار می افتادند ، زیرا یک درایو با NAND بیشتر تحمل نوشتن بالاتری دارد. همچنین احتمالاً خواهید دید که بسیاری از این درایوها تقریباً در همان زمان شروع به خرابی می کنند زیرا همه آنها کار مشابهی انجام می دهند.

کاربران خانگی که دائماً در حال ایجاد، ویرایش و جابجایی فایل‌های بزرگ چند گیگابایتی هستند، می‌توانند  خرابی درایوهای خود را سریع‌تر از سناریوی مورد استفاده Backblaze ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.