درگاه DisplayPort 2.0 به طور خودکار ارتقاء می‌یابد

مشخصات جدید درگاه DisplayPort 2.1  منتشر شده است و اگر نویسندگان کار خود را به درستی انجام داده باشند، ممکن است دستگاه‌های شما بطور خودکار ارتقا یافته باشند.

مشخصات جدید درگاه DisplayPort 2.1  منتشر شده است و اگر نویسندگان کار خود را به درستی انجام داده باشند، ممکن است دستگاه‌های شما بطور خودکار ارتقا یافته باشند.

به گزارش تک ناک، اساسا،درگاه DisplayPort 2.1 کمی شبیه Thunderbolt 4 است . مشخصات “جدید” به سادگی یک نسخه کمتر مجاز از مشخصات DisplayPort 2.0 ، به جای تغییر یا ارتقاء اساسی در مشخصات اصلی است. هر دو درگاه DisplayPort 2.0 و 2.1 به عنوان جایگزینی برای HDMI( دیگر رابط ویدیویی محبوب) در رایانه های شخصی، استفاده می شود.
تنها تغییر واقعی این است که مشخصات محدودتر DisplayPort 2.1 بیشتر با USB-C و USB4 همسو می شود، که به تولیدکنندگان امکان می دهد یک تراشه لایه فیزیکی مشترک یا PHY طراحی کنند که DisplayPort و USB4 را با هم ترکیب می کند..
DisplayPort 2.1 یک ویژگی جدید مدیریت پهنای باند را اضافه می کند که تونل DisplayPort را قادر می سازد تا با سایر ترافیک داده های ورودی وخروجی به طور مؤثرتری از طریق پیوند USB4 همزیستی کند.
در نهایت، درگاه  DisplayPort 2.1 پشتیبانی از Display Stream Compression را اجباری می‌کند، که همانطور که از نام آن پیداست، می‌تواند به داده‌هایی که از روی کابل عبور می‌کنند اجازه فشرده‌سازی بدون مصنوعات بصری را بدهد.
احتمالاً تأثیر بر سخت افزار شما به طرز شگفت آوری کم خواهد بود. انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئویی (VESA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه محصولات دارای گواهینامه DisplayPort 2.0 که قبلاً تأیید شده بودند، از جمله محصولات دارای قابلیت UHBR (با نرخ بیت فوق‌العاده بالا) اعم از GPU، تراشه‌های ایستگاه اتصال، تراشه‌های اسکالر مانیتور، تراشه‌های تکرارکننده PHY مانند تایمرهای مجدد، یا کابل‌های DP40/DP80 (شامل هر دو غیرفعال و فعال، و استفاده از کانکتورهای DisplayPort، Mini DisplayPort یا USB Type-C با اندازه کامل ) قبلاً برای مشخصات DisplayPort 2.1 تأیید شده‌اند.

digikala

اساساً، این بدان معناست که اگر قبلاً یک GPU با خروجی DisplayPort 2.0 یا یک داک Thunderbolt دارید که می تواند DP 2.0 را از طریق کابل USB-C در خود جای دهد – اکنون به جای آن صاحب سخت افزار DisplayPort 2.1 هستید. مطمئناً به نظر می رسد که VESA که قبلاً همه کار ها را انجام داده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز خارج از محدوده مشخصات نمی لغزد.
این به این معنی است که DP 2.1 یک ارتقاء “رایگان” است: چیزی که کامپیوتر شما را بدون نیاز به خرید یا پیکربندی چیزی بهبود می بخشد. چه کسی آن را دوست ندارد؟

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.