اپل دستکش با قابلیت کنترل حرکتی تولید می کند

اپل دستکش با قابلیت کنترل حرکتی تولید می کند

اپل در حال تحقیق بر روی دستکشی با قابلیت تسهیل تعامل با AR(واقعیت افزوده) و VR(واقعیت مجازی) است.

به گزارش تک ناک، این شرکت در حال تحقیق بر چگونگی تعامل کاربران با سیستم های کامپیوتری است، که طبق یکی از ایده ها دستکشی با قابلیت کنترل حرکتی است و به طور بالقوه می تواند بازخورد تماسی(لمسی) را در برخی موقعیت ها ارائه دهد.
اخیرا تعاملات در فضاهای مجازی مساله حل نشدنی دشواری بوده است، زیرا در حالی که صفحه کلید و ماوس یک جفت جانبی پرکاربرد برای استفاده از رایانه هستند، زمانی که کاربر نتواند آنها را در حین استفاده از هدست ببیند، کاربرد کمتری دارد.
سیستم‌های VR (واقعیت مجازی) کنونی یک ابزار تعامل جایگزین را به شکل کنترل‌های حرکتی ارائه می‌دهند، اما در حالی که کاربر نیاز دارد یک آیتم مجازی را «بگیرد، این واقعیت که قبلاً کنترل‌ را در دست گرفته‌ ‌است، به معنای از بین رفتن معنای واقعیت مجازی است.

دستکش حرکتی اپل
اپل، در اختراعی که به تازگی ثبت شده، استفاده از «دستگاهی با قابلیت کارکرد انگشت با حسگرها و لامسه» را به عنوان ابزار تعامل، پیشنهاد می کند.
سیستم پیشنهادی از مجموعه‌ای از حسگرها تشکیل شده که به پشت دست کاربر و در نقاط استراتژیک در امتداد انگشتان او متصل شده و حسگرهایی به منظور تشخیص حرکت و ارایه نوعی بازخورد لمسی نصب می‌شود.

digikala

در حالی که کاربرد اصلی این ایده برای تعامل با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، ممکن است به موارد غیر مجازی نیز قابل استفاده باشد، از جمله به عنوان یک تداعی کننده فیلم گزارش اقلیت باشد. دوربین‌ها می‌توانند با تشخیص یک نشانگر یا حسگر قابل مشاهده روی دستگاه، مکان دست را ردیابی کنند، در حالی که حسگرهای داخلی می‌توانند با ارائه اطلاعات بیشتر در مورد موقعیت دست و تک تک انگشتان، به وضوح داده‌ها کمک کنند، و به دست اجازه می‌دهند با یک صحنه پیش‌بینی‌شده تعامل داشته باشد.

اپل به طور منظم توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده اختراعات متعددی ثبت کرده است، در حالی که انتشار یک پرونده ممکن است نشان دهد که این شرکت در مورد موضوعات خاصی تا چه حدی فکر می‌کند،اما این تضمینی نیست که اپل ایده‌های توصیف شده را ارائه و به زودی به بازار عرضه خواهد کرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.