چه کسی توانایی تبدیل شدن به یک رهبر را دارد؟

توانایی تبدیل شدن به یک رهبر

طبق تحقیقات گالوپ برای تبدیل شدن به یک رهبر برای مدیریت مجموعه تحت امر خود نیاز به حرکت در مسیر پنج اقدام مهم و راهبردی است.
به گزارش تک ناک، گاها ممکن است کارگران برای انجام وظایف شغلی خود در محل کارشان حاضر شوند؛ اما این حضور با تمام وجودشان نیست، زیرا به کارشان علاقه ندارند.هیچ رهبری یک کارگر بدون تعهد و بی‌انگیزه در تیم خود لازم ندارد وقطع به یقین این مساله باعث آسیب به بازدهی وپایین آوردن روحیه دیگر افراد می‌شود.
سؤالی که پیش می‌آید این است که در دورانی که کارکنان در پرمخاطره ترین زمان های تاریخ تصمیم اتخاذ می کنند، واقعاً چگونه می‌توان کارمندان را متعهد کرد و به آنها انگیزه داد؟
در ادامه مروری بر اقدام مهم وراهبردی برای تبدلی شدن به یک رهبر مورد اشاره در این تحقیق خواهیم داشت:

1- به آنها کاری بدهید که معنا و هدف داشته باشد
مطالعات نشان داده است که کارگرانی که حس هدفمندی دارند، متمرکزتر، خلاق تر و انعطاف پذیرتر(سازش پذیر، تاب آور تر) هستند. رهبران باید تمرین کنند که به کارمندان خود یادآوری کنند که چگونه عمل آنها تاثیرگذار است و زندگی افرادی را که به آنها خدمت می کنند، تغییر می دهد. در نتیجه کارمندان اغلب به دلیل این که می‌توانند به معنای عمیق‌تر کار خود و نحوه ارتباط کارشان با هدف شرکت یا اهداف شخصی و حرفه‌ای خود متصل شوند،احساس خوشحالی و مشارکت بیشتری می‌کنند.
2- قدرت خود را به اشتراک بگذارید
مطالعات بیانگر این است هنگامی‌که رهبران فداکار بیشتر بر کارمندانشان تمرکز می‌کنند تا روی خودشان – از جمله به اشتراک گذاشتن قدرت و حتی موقعیتشان – موجب افزایش بازدهی می‌شود. متوجه خواهید شد این رهبران استثنایی در سنگرها در کنار افراد خودکار و در سطوح عمیق تری با آنها ارتباط برقرار می کنند که باعث اعتمادسازی میان آنها می شود.
3- ترس را از بین ببرید
با ایجاد احساس پذیرش و محیط پذیرا و طرفدار کار خوب بودن شروع کنید. با ارائه آزادی و مالکیت نسبت به کارشان، دادن صدایی برای بیان ایده هایشان، و اجازه دادن به ریسک پذیری و مرتکب خطا شدن به عنوان بخشی از یادگیری و رشد، ترس را از محیط دور کنید.
4-انتظارات خود را به روشنی تعیین کنید
کارمندان با دانستن هرچه بیشتر اطلاعات، ممکن در رسیدن به یک هدف مشترک انگیزه بیشتری پیدا کنند و رهبران بزرگ با برقراری ارتباط مداوم در مورد مسیر حرکت رهبری می‌کنند.یک مطالعه تحقیقاتی گالوپ نشان داد که یکی از پنج دلیل استعفا افراد به دلیل نداشتن اهداف و انتظارات روشن است. هر رهبر باید این سوال را بپرسد: آیا اعضای تیم من می دانند که چه انتظاراتی از آنها می رود؟
5- آنها را برای دستیابی به موفقیت رهبری کنید
در دنیای ورزش، برای ورزشکاران حرفه‌ای داشتن مربی ضروری است. اما وقتی نوبت به دنیای تجارت می‌رسد، رهبری(کوچینگ) کالای کمیابی است.
مدیران معمولاً زمان یا دانش ندارند یا ارزش آن را نمی بینند. این باور در مورد کوچینگ نیاز به تغییر دارد زیرا، صادقانه بگوییم، مدیرانی که رهبری خوبی هستند، در زمان کمتری نتایج بهتری به دست می‌آورند، بازدهی تیم را افزایش می‌دهند و در نهایت رهبران بیشتری را پرورش می‌دهند.

تبدیل به یک رهبر شدن در بهترین شکل خود نباید یک فرآیند رسمی و تجملی که نیازمند بودجه زیادی است باشد. (ما به مشتریان خود یک مدل ساده ارائه می‌دهیم که می‌توانند در چند جلسه کوتاه آن را بیاموزند). هنگامی که اصول رهیاری(کوچینگ) مشخص شد، این فرآیند به سادگی به یک گفتگوی متقابل و مثبت تبدیل می‌شود که شامل سؤال پرسیدن ، مشاوره، ارائه پشتیبانی، پیگیری برنامه ریزی عملی و اختصاص زمان برای کمک به رشد یک کارمند است، می شود. سپس، شاهد اتفاقات جادویی باشید که کارمندان به بهترین شکل خود ظاهر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.