دستیار جدید کدنویسی هوش مصنوعی Copilot X معرفی شد

امروز، GitHub متعلق به مایکروسافت از پروژه جدیدی به نام CoPilot X که شامل ادغام GPT-4 درون ویرایشگرهای کدنویسی است رونمایی  کرد.

به گزارش تکناک، CoPilot X یک برنامه افزودنی از GitHub Pilot است که به طور رسمی در ژوئن 2022 راه اندازی شد و در حال حاضر از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان برای تولید کدهای برنامه نویسی در پروژه های خود استفاده می کند.

GitHub Copilot X از این هم فراتر رفته و از GPT-4 شرکت OpenAI برای افزودن هوش مصنوعی یا AI (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) مبتنی بر ربات چت برای کمک به برنامه نویسان در کدنویسی استفاده می کند.

قابلیت Copilot X شبیه به چت بینگ یا نوار کناری مایکروسافت اج است با این تفاوت که Copilot روی کدنویسی متمرکز است. برنامه نویسان می توانند از آن بخواهند که کد بنویسد، کد را توضیح دهد، و آن را آزمایش کند.

GitHub از ترکیبی از مدل‌های OpenAI برای تقویت چت جدید خود و ویژگی‌های تکمیل خودکار موجود در Copilot X استفاده می‌کند. جایی که به سرعت نیاز است، Copilot X از مدل‌های کوچک‌تر مانند مدل Codex استفاده می کند و در جاهایی که Copilot X به دقت نیاز دارد، مانند چت، از مدل‌های بزرگ‌تر مانند GPT-4 استفاده میکند

در پست وبلاگ GitHub آمده است:

ما یک رابط چت را به ویرایشگر کد می آوریم که بر سناریوهای کدنویسی متمرکز است و به طور بومی با VS Code و Visual Studio ادغام می شود. توانایی این رابط گفتگو بسیار بیشتر از پیشنهاد و بهبود کدهای برنامه نویسی است. GitHub Copilot Chat فقط یک رابط چت نیست. تشخیص می دهد که یک برنامه نویس چه کدی را تایپ کرده است، چه پیغام های خطایی نشان داده می شود، و عمیقاً در IDE جاسازی شده است. یک برنامه نویس می‌تواند با استفاده از GitHub Copilot X تجزیه و تحلیل عمیق و توضیحاتی در مورد آنچه بلوک‌های کد برای انجام آن در نظر گرفته‌اند، تولید unit test و حتی رفع اشکالات پیشنهادی در کد نوشته شده را دریافت کند.

GitHub Copilot can now explain code.

GitHub Copilot X به یک دستیار کد نویسی واقعی نزدیک تر است این ابزار بسیار شبیه به Copilot جدید مایکروسافت برای برنامه های مایکروسافت 365 است. اگر پروژه ای با کد ده ها سال پیش و اسناد کمی به شما تحویل داده شده است، اکنون می توانید Copilot را برای کمک احضار کنید.این کمک می‌تواند به شکل تجزیه و تحلیل کد برای آسیب‌پذیری‌های امنیتی یا توضیح نحوه عملکرد بلوک‌های کد یا حتی کمک به بازنویسی قطعات یا افزودن نظرات مفید برای هر کسی که بعداً کد را بررسی کند ارائه شود.

این ابزار به لطف پشتیبانی GitHub Copilot Voice حتی از گفتگوی صوتی نیز پشتیبانی می کند. علاقه مندان  می توانند برای پیش نمایش فنی در  لیست انتظار چت Copilot ثبت نام کنند .

همچنین کاربران می توانند برای پیش‌نمایش فنی درخواست‌های بازبینی (Pull Requests) تولیدشده توسط هوش مصنوعی GitHub ثبت‌نام کنند.

علاوه بر این، گیت‌هاب Copilot for Docs را راه‌اندازی می‌کند، که به کاربران امکان دریافت پاسخ‌های هوش مصنوعی برای سؤالات در مورد مستندات نرم‌افزار را با پشتیبانی اولیه برای React، Azure Docs و Mozilla Developer Network (MDN) فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.