دوربین دیجیتال LSST به سوالات کیهانی پاسخ می‌دهد

دوربین دیجیتال LSST از سال آینده پروژه‌ای 10 ساله را برای نقشه‌برداری از کل آسمان آغاز می‌کند تا پاسخگوی برخی از بزرگترین سؤالات کیهانی باشد.

به گزارش تک ناک، دانشمندان در شمال کالیفرنیا در حال انجام کارهای نهایی بر روی بزرگترین دوربین دیجیتال جهان هستند. آنها اخیراً درپوش لنز را برداشتند و از CNET دعوت کردند تا نگاهی نادر به داخل آن بیندازد.

مهندسان آزمایشگاه ملی شتاب دهنده SLAC هفت سال گذشته را صرف ساختن دوربین Legacy Survey of Space and Time یا LSST کرده اند. این دوربین به اندازه یک خودروی کوچک است و حدود سه تن وزن دارد و در عرض پنج فوت، لنز آن رکورد جهانی گینس را به خود اختصاص داده است.

digikala

دوربین 3200 مگاپیکسلی که به اندازه کافی قدرتمند است تا توپ گلف را در فاصله 15 مایلی تشخیص دهد، قلب تلسکوپ جدیدی در رصدخانه Vera C. Rubin در کوه‌های شیلی خواهد بود، جایی که یک دهه را به نقشه‌برداری از کل آسمان جنوبی اختصاص خواهد داد. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند دوربین LSST به آنها کمک می‌کند 17 میلیارد ستاره جدید و همچنین 6 میلیون جرم جدید را در منظومه شمسی کشف کنند.

تراویس لانگ، مهندس مکانیک اصلی دوربین، گفت :جایی که تلسکوپ جیمز وب اخیراً به فضا نگاهی عمیق و باریک می‌اندازد، دوربین LSST نمای بسیار وسیع‌تری خواهد داشت. به محض شروع به کار، هر 15 ثانیه یک تکه از آسمان را هفت برابر عرض ماه کامل تصویر می کند و هر شب یک پانورامای کامل از آسمان ایجاد می کند. دانشمندان در سرتاسر جهان در حال فکر کردن به تمام این تصاویر هستند. هنگامی که ما یک پدیده جدید را می بینیم، در عرض 60 ثانیه پس از بسته شدن شاتر، می توانیم هشدارهایی را برای هر کسی که کنجکاو است ارسال کنیم.

دانشمندان در SLAC چند ماه آینده را صرف آزمایش های نهایی بر روی دوربین خواهند کرد. در ماه مه سال 2023، آنها قصد دارند آن را بسته بندی کنند و برای پرواز به سانتیاگو شیلی، در یک بوئینگ 747 چارتر قرار دهند. سپس برای رسیدن به رصدخانه در بالای کوه Cerro Pachón در قطار قرار می گیرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.