جایزه محیط زیست ولوو 2022 به دانشمندان بریتانیایی رسید

جایزه محیط زیست ولوو

سه دانشمند بریتانیایی جایزه محیط زیست ولوو 2022 را برای فعالیت های هشداردهنده نسبت به میکروپلاستیک‌های موجود در اقیانوس دریافت کردند.

به گزارش تک ناک، سه دانشمند بریتانیایی جایزه محیط زیست ولوو 2022 را برای کارهایی که جهان را نسبت به میکروپلاستیک‌های موجود در اقیانوس هشدار داده است، دریافت کردند.
پروفسور ریچارد تامپسون OBE، پروفسور تامارا گالووی OBE و پروفسور پنه لوپه لیندک در خط مقدم جهانی تحقیق و آموزش زباله های دریایی در دو دهه گذشته بوده اند.

جایزه محیط زیست ولوو
پنه لوپه لیندک، ریچارد تامپسون و تامارا گالووی

آنها همچنین به ایجاد تغییراتی در سیاست جهانی کمک کرده‌اند، زیرا قسمت اصلی کار تحقیقاتی آنها برای قوانین بین‌المللی دولت و تأثیرگذار بر معاهده سازمان ملل متحد در مورد آلودگی پلاستیک است، که در اوایل سال جاری توسط 175 کشور امضا شد.
در انتخاب سه برنده جایزه امسال، هیئت داوران جایزه محیط زیست ولوو اذعان کردند که کار آنها “در ارائه آگاهی اجتماعی از آلودگی پلاستیکی به عنوان یک چالش جهانی نوظهور و آغاز اقدامات سیاستی موثر بوده است.
جایزه محیط زیست ولوو از سال 1990 هر ساله اعطا می شود و به یکی از معتبرترین جوایز زیست محیطی جهان تبدیل شده است. این تنها چهارمین بار در تاریخ است که جوایزی به دانشمندانی از بریتانیا اعطا می شود.
پروفسور تامپسون اولین مطالعه را انجام داد که در سال 2004 منتشر شد و میکروپلاستیک های دریایی را توصیف کرد و از آن زمان این موضوع به کانون تحقیقات در سراسر جهان تبدیل شده است. این سه برنده متعاقباً در مورد اثرات میکروپلاستیک‌ها و آلاینده‌های ذرات معلق بر موجودات دریایی و سلامت انسان کمک‌های اساسی کردند.
به طور جدی، آنها همچنین به دنبال راه حل های بالقوه، ارزیابی پتانسیل اقدامات طبیعی و مکانیکی برای پاکسازی پلاستیک از محیط بوده اند و آنها به همکاری با صنعت و سیاست گذاران در مورد مؤثرترین راه ها برای تغییر طراحی محصولات پلاستیکی و ایجاد یک تغییر فرهنگی در استفاده جامعه از آنها ادامه می دهند.

جایزه محیط زیست ولوو

پروفسور تامپسون، رئیس واحد تحقیقات بین‌المللی زباله‌های دریایی در دانشگاه پلیموث، می‌گوید: همه ما خوشحالیم و از اینکه برنده جایزه محیط زیست ولوو امسال هستیم بسیار خوشحالیم و بسیار مفتخریم و کسب چنین تقدیری برای ما و تیم‌هایمان فوق‌العاده است. همکاری های ما در دو دهه گذشته نمونه کاملی از تفکر مشترک مورد نیاز برای رسیدگی به موضوع جهانی آلودگی میکروپلاستیک است. ما می خواهیم علم ما برای جامعه مفید باشد و از محیط زیست دریایی ما برای نسل های آینده محافظت کند.
پروفسور Lindeque، رئیس علوم: اکولوژی دریایی و تنوع زیستی در آزمایشگاه دریایی پلیموث، گفت: جنوب غربی انگلستان همیشه در خط مقدم تحقیقات پلاستیک بوده است. ما سه نفر از یک رابطه کاری بین‌رشته‌ای باورنکردنی برای سال‌ها لذت برده‌ایم، مانند تیم‌های بوم‌شناس، اقتصاددان، شیمی‌دان، مدل‌سازان ریاضی، مهندسان شیمی و دانشمندان سنجش از دور. این گرد هم آوردن ذهن ها در سراسر رشته ها به ما این امکان را می دهد که به تصویر وسیع تری نگاه کنیم. این بدان معناست که ما می‌توانیم مشکل را ارزیابی کنیم، تکنیک‌های تحلیل بدیع را توسعه دهیم، وضعیت موجود را به چالش بکشیم و به دنبال راه‌حل باشیم.
پروفسور گالووی، که سرپرستی تیم تحقیقاتی پلاستیک در دانشگاه اکستر را بر عهده دارد، گفت: دستیابی به آنچه که به دست آورده‌ایم، تنها به دلیل وجود دانشمندان، دانشجویان و همکاران زیادی که در این کار درگیر بوده و هستند، ممکن شده است. جهان همه کسانی که در این زمینه تحقیقاتی مشارکت داشته اند به ایجاد تغییرات مثبت برای کل جامعه کمک می کنند و این جایزه از همه آنها قدردانی می کند.
این دومین بار است که همکاری مستمر بین این سه تیم تحقیقاتی پس از برنده شدن درهر دو بخش تأثیر اجتماعی و جایزه اصلی شورای تحقیقات محیط زیست طبیعی در سال 2018 مورد توجه قرار می گیرد.
آنها به طور رسمی جایزه محیط زیست ولوو را به عنوان بخشی از مراسم و سمینار جوایز در 29 نوامبر در گوتنبرگ سوئد دریافت خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.