رویای جاودانگی بشر تعبیر می شود

ری کورزویل، آینده پژوهی که به پیش بینی های درست شهرت دارد، معتقد است که احتمالا انسان ها تا 7 سال آینده به جاودانگی دست خواهند یافت.

ری کورزویل، آینده پژوهی که به پیش بینی های درست شهرت دارد، معتقد است که احتمالا انسان ها تا 7 سال آینده با به کارگیری نانوربات ها در پزشکی به جاودانگی دست خواهند یافت.

به گزارش تکناک، این که ما در عصری زندگی می کنیم که تغییرات تکنولوژی خیلی سریع اتفاق می افتند، واقعیتی غیرقابل انکار است. امروزه در هر لحظه، اختراعات جدیدی در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری های ماشینی و فناوری نانو در حال ظهوراست. تنها در دهه گذشته، ما شاهد گام‌های عظیمی در علم بوده‌ایم که ما را به جهانی نزدیک ‌تر کرده است که آن جهان با انواع و اقسام هوش های مصنوعی ادغام می شود. حالا یک پیش بینی هیجان انگیز می گوید که ممکن است انسان ها تا سال 2030 به جاودانگی دست یابند.

ری کورزویل که آینده پژوهی با سابقه پیش بینی های دقیق است، معنقد است که تا 7 سال آینده، انسان ها ممکن است قادر به دستیابی به جاودانگی باشند. او می گوید که امروزه ما در ژنتیک، رباتیک و نانوتکنولوژی شاهد پیشرفت‌ها و گسترش‌هایی در دنیای فناوری های نوین هستیم. به زودی نانوربات‌هایی اختراع خواهند شد که به داخل رگ های ما نفوذ می کنند.

نانوربات‌ها، ربات ‌های کوچکی با عرض 50 تا 100 نانومتر هستند که وظایفی را در زمینه های گوناگون پزشکی بالینی انجام می‌دهند. آنها در تحقیقات به عنوان کاوشگر در DNA، تصویربرداری سلولی و حامل های خاصی در سلول استفاده می شوند.

کورزویل فکر می کند که نانوربات ها درواقع آینده دنیای پزشکی هستند. آنها قادر خواهند بود بدن ما را در سطح سلولی ترمیم کنند و ما را در برابر بیماری ها، پیری و حتی مرگ مصون نگه دارند. او همچنین معتقد است که انسان ها می توانند خاطرات و حافظه خود را به شکل دیجیتال بارگذاری کنند و به این ترتیب به جاودانگی دست یابند.

کورزویل در مصاحبه ای با خبرگزاری PBS News در سال 2016 گفت: هزاران سال است که امید به زندگی در انسان ها نسبت به گذشته به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این میزان تا 10 تا 15 سال آینده (تا سال 2025 یا 2030) بیشتر هم خواهد شد. امروزه مردم می گویند: من اصلا دوست ندارم بیشتر از 90سال زندگی کنم. اما من با افراد 90 ساله صحبت کردم و آنها قطعاً می خواهند تا 91 سالگی و حتی تا 100 سالگی زندگی کنند.

ری کورزویل بخاطر پیش ‌بینی‌هایی که واقعاً درست از آب درآمده اند، مشهور است. او در سال 1990 به درستی پیش‌ بینی کرد که تا سال 2000، رشد اینترنت و تغییر فناوری ‌های بی ‌سیم، یک کامپیوترمی تواند انسان را در شطرنج شکست دهد.

اما معروف ترین پیش بینی او که حتی درباره آن یک کتاب نوشت این است که تا سال 2045 به تکینگی خواهیم رسید. تکینگی لحظه ای است که هوش ماشینی برابر یا فراتر از هوش انسان می شود که با افزایش نفوذ و فراگیر شدن هوش مصنوعی، تحقق این احتمال را نمی توان نادیده گرفت.

تراشه های مغزی که دانشمندان و مهندسان شرکت ایلان ماسک توسعه دادند و Neuralink نام دارند را در نظر بگیرید. این تراشه های بحث برانگیز به افراد معلول کمک می کند تا حرکت کنند، ارتباط برقرار کنند و حتی بینایی خود را بازیابی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.