ساختمان قدیمی پارلمان اروپا با معماری پایدار نوسازی می‌شود

تیمی از طراحان و مهندسان قرار است ساختمان قدیمی و فرسوده پارلمان اروپا را با استفاده از معماری پایدار مورد نوسازی قرار دهند.

به گزارش تک ناک، ساختمان قدیمی پارلمان اروپا در بروکسل بلژیک، برای ادامه استفاده مداوم نامساعد تلقی شده و به جای ساخت مجدد آن، یک گروه طراحی نوسازی جاه طلبانه ساختمان موجود را پیشنهاد کرده است.

این پیشنهاد توسط گروه Europarc، در کنار CRA، شامل گروه معماریJulien De Smedt ، Coldefy، گروه معماری NL و استودیو Ensamble ، با مهندسان UTIL و Ramboll ، انجام شده‌است و ایده اصلی آن جلوگیری از ضایعات ناشی از تخریب ساختمان است.

Europarc توضیح داد: ساختمان فعلی SPAAK دارای کاستی های متعددی است. با این حال، تخریب و جایگزینی آن با یک “کاخ” جدید ممکن است رویکرد اشتباهی باشد. در بخش ساختمان، بیش از 50 درصد ردپای کربن در ساخت ساختار آن تولید می‌شود. اگر به طور کامل آن را تخریب کنند، این هزینه صرف‌شده، از بین می‌رود و باید دوباره در یک ساخت و ساز جدید هزینه شود. در اینجا، استراتژی باید استفاده مجدد دقیق از بیشتر ساختار SPAAK، به منظور کاهش هزینه کربن آن باشد.

بازسازی ساختمان پارلمان اروپا یک سالن اجتماعات جدید ایجاد می کند که باز بودن و دسترسی را ارتقا می دهد

digikala

علاوه بر این، استراتژی طراحی موجب بهبود قابل توجه شرایط کاری پارلمان و ارتقا تا حد امکان پتانسیل آن برای ارتباط و تبادل با شهروندان اروپایی و در عین حفظ ساختار موجود آن می‌شود.

فضای داخلی ساختمان حول یک اتاق نشست جدید در پارلمان اروپا با نام Hemicycle (نیم دایره) متمرکز خواهد شد. این اتاق دارای یک پنجره بزرگ با قابلیت استفاده به عنوان نوعی نمایشگر برای اطلاع رسانی به عابران در طول اجتماعات است. در همین حال، بالاترین طبقه آن توسط به اصطلاح Green Agora اشغال خواهد شد که یک باغ گیاه شناسی سرسبز را در پشت بام ایجاد کرده و از طریق یک سقف باز به Hemicycle متصل می شود. این جزئیات دلنشین، با ایجاد فضایی با پوشش گیاهی بومی، میزبان تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

در نقاط دیگری از ساختمان یک مرکز خوش آمد گویی، فضاهای فرهنگی و رویدادها، رستوران ها و فضای اداری تعبیه خواهد شد. Europarc همچنین یک قسمت دیوار را به‌منظور بازکردن فضای اطراف ساختمان و نیز بهبود دسترسی در سراسر ساختمان حذف خواهد کرد.

لعاب سخاوتمندانه نور روز را در داخل به حداکثر رسانده و با نصب پنل خورشیدی مصرف برق آن را در شبکه کاهش می دهد. سیستم‌های جمع آوری آب باران برای مصارف آبیاری نصب شده و کیفیت هوا با سیستم های تهویه طبیعی در اولویت قرار خواهد گرفت.

بازسازی ساختمان پارلمان اروپا دارای یک بام سبز با پوشش گیاهی است که بومی تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است.
بازسازی ساختمان پارلمان اروپا دارای یک بام سبز با پوشش گیاهی بومی تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است.

این پروژه پیشنهادی در یک مسابقه معماری برگزارشده در سال ۲۰۲۰ برنده شده‌است، اما هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان تکمیل آن نشده‌است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.