ساخت ربات‌های قابل تنظیم برای کاوش در فضا

سیستم های رباتیک فضایی ساخته شده توسط محققان MIT که WORMS نامیده می‌شوند برای جابجایی رباتیک در پیاده روی فضایی به کار می روند

وقتی بالاخره به فضا رسیدیم، به انواع ربات‌ها نیاز خواهیم داشت تا زنده بمانیم. MIT این ایده را با معرفی ربات‌های ترکیبی و تطبیقی که در پیکربندی‌های بی‌شماری برای کارهای مختلف مونتاژ می شوند، به سطح بعدی ارتقا داده است.

به گزارش تکناک، سیستم های جدید که WORMS نامیده می‌شوند برای جابجایی رباتیک در پیاده روی فضایی به کار می روند.

جورج لوردوس سرپرست تیم تحقیقاتی و مدرس در بخش هوانوردی و فضانوردی MIT (AeroAstro) گفت: می‌توانید یک اتاقک روی ماه با قفسه‌هایی از قطعات پیچ و مهره ای و پیچشی را تصور کنید.

فضانوردان می‌توانند به سوله بروند، قطعات مورد نیاز خود را به همراه کفش‌ها، بدنه، حسگرها و ابزار مناسب انتخاب کنند، سپس همه چیز را به هم بچسبانند، تا یک مورد جدید با طراحی انعطاف پذیر، پایدار و مقرون به صرفه بسازند.

روبات‌های مفصلی مستقل، هرکدام دارای موتورها، حسگرها، کامپیوتر و باتری خودشان هستند. این روبات‌ها می‌توانند برای انجام کارهای پیچیده‌تر یا به صورت جداگانه برای دستیابی به اهداف کوچکتر با یکدیگر ادغام شوند.

digikala

الهام از کرم انعطاف پذیر

یکی از منعطف ترین حیوانات زمین که در طراحی ربات از آنها الهام گرفته شده کرم است.

معاون سرپرست تیم و دانشجوی فارغ التحصیل مایکل براون در AeroAstro گفت: همانطور که ما به این الهامات حیوانات فکر می کردیم، متوجه شدیم که یکی از ساده ترین حیوانات، کرم، حرکات مشابهی مانند بازو، یا پا، یا ستون فقرات یا دم انجام می دهد.

ما می‌توانیم همه این ربات‌های الهام گرفته از حیوانات را با استفاده از زائده‌های کرم‌مانند بسازیم. گام بعدی این بود که این ربات ها قابل تنظیم باشند.

براون افزود: ایده ما این بود که تنها با چند قسمت، که به روش‌های مختلف ترکیب شده‌اند، می‌توانید همه این ربات‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

این ماشین‌های جدید در سال 2022 به‌عنوان یک طرح تحقیقاتی به فراخوان چالش ایده‌های نوآورانه و تغییر بازی ناسا ارسال شد. در این رقابت به دانشجویان این امکان داده شد تا سیستم‌های رباتیکی طراحی کنند که می‌توانند در زمین‌های نامسطح بدون استفاده از چرخ حرکت کنند. طرح WORMs در این رویداد داوران مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

کوین کمپتون، مهندس مرکز تحقیقات لانگلی و داور رویداد 2022 ناسا در بیانیه ای گفت: شایعات بسیاری برای توصیف سیستم های موثر برای اکتشافات فضایی آینده ناسا وجود دارد. این سیستم ها شامل مدولار، قابل تنظیم مجدد، سازگار، انعطاف پذیر، مقطعی و غیره می باشد.

طرح مفهومی MIT WORMS همه این ویژگی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.