سامسونگ آماده عرضه گلکسی  Z TAB می شود

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ ممکن است آماده رونمایی از اولین تبلت تاشو بازار با نام گلکسی Z TAB باشد. این دستگاه می تواند در کنار سری گلکسی‌تب S9 به عنوان یک محصول “one more thing” عرضه شود.

به گزارش تکناک، طبق اطلاعات افشاگر @Tech_Reve، گلکسی Z Tab متعلق به سری Z است. با این حال، همزمان با سری گلکسی‌تب S9 سامسونگ عرضه خواهد شد. با توجه به به قرارگیری این دستگاه تاشو در دسته تبلت‌ها، بنابراین سامسونگ آن را با دیگر تبلت ها و نه با Z Fold و Z Flip همراه خواهد کرد. تاشوی جدید در ماه آگوست عرضه خواهد شد، اما هیچ پیش‌بینی ای برای عرضه سری گلکسی‌تب S9 وجود ندارد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این گلکسی Z Tab از نظر مشخصات و طراحی وجود ندارد. تنها یک پتنت از چند سال پیش توسط سامسونگ ثبت شده است. طبق این پتنت، لولاهای دوگانه تبلت بسته به تمایل کاربر برای بستن نمایشگر یا نمایش در ابعاد کوچکتر، به تبلت اجازه تا به جلو و عقب را می‌دهد. این پتنت می تواند به محصول بسیار جالبی تبدیل شود، اما این که آیا واقعاً منعکس کننده گلکسی Z Tab است یا خیر مشخص نیست!

این اولین برداشت سامسونگ از یک محصول با لولای دوگانه بوده است، اما محقق شدن این محصول در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد. سامسونگ، امروزه محافظه کارتر عمل می‌کند و در طراحی تک لولا پس از ارائه چهار نسل گلکسی Z fold استاد شده‌است. بنابراین، گلکسی Z Tab نیز احتمالا یک دستگاه تک لولا خواهد بود.

قیمت

نکته جالب این است که به نظر می‌رسد سامسونگ در حال آماده شدن برای رقابت با آیپد تاشو شایعه شده است. طبق گزارش ها، اولین دستگاه تاشو اپل در خط تولید آیپد خواهد بود. سامسونگ ممکن است بخواهد زودتر از بزرگترین رقیب خود یک دستگاه تاشو عرضه کند. اگر این دستگاه  امسال عرضه شود، ممکن است شرکت بتواند اعتبار راه اندازی اولین تبلت تاشو جهان را دریافت کند. اما، آی‌پد تاشو در سال آینده عرضه خواهد شد.

در صورت عرضه گلکسی Z Tab در سال جاری، انتظار می‌رود به زودی اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود. سوالات زیادی مانند سخت افزار داخل این تبلت وجود دارد. با توجه به پرچمداری گلکسی Z Fold و Z Flip، انتظار می‌رود این تبلت نیز یک تبلت پرچمدار باشد. در حال حاضر تعیین عرضه آن با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 سفارشی برای گلکسی یا گزینه قدیمی‌تری دشوار است. گوشی‌های تاشو هنوز هم گران‌تر از گوشی‌های معمولی هستند و این تبلت نیز ارزان‌قیمت نخواهد بود. با این حال، احتمالا سامسونگ با صرفه جویی در ارائه برخی قابلیت‌ها، از ارائه آن با قیمت فضایی جلوگیری خواهد کرد.

در وب‌سایت سامسونگ، گلکسی Z Fold 4 تقریباً 1799 دلار قیمت دارد، اما می‌توان آن را در برخی از فروشگاه‌های شخص ثالث با قیمت کمتری پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.