سهم بادبادک های بادی از آینده انرژی های تجدیدپذیر

بر اساس گزارش دویچه وله (DW) بادبادک هایی که نیروی باد را جذب می کنند ممکن است آینده انرژی های تجدیدپذیر باشند.

به گزارش تکناک، این به این دلیل است که در ارتفاع 200 متری و بیشتر، بادها آنقدر قوی می وزند که می توان از آنها برای تولید برق بیشتر از نیاز ما و بسیار بیشتر از آن چه توربین های بادی روی زمین می توانند تولید کنند، استفاده کرد.

موریتز دیهل، رئیس دپارتمان مهندسی میکروسیستم در دانشگاه فرایبورگ، به دویچه وله گفت که بادبادک‌ ها می‌توانند یکی از «امیدبخش‌ترین» فناوری‌ها برای تولید انرژی های تجدیدپذیر در آینده باشند.

او گفت: شما تمام آسمان را بالای توربین‌های معمولی می‌بینید و فکر می‌کنید تمام این انرژی باد در آنجا می‌وزد با این وجود، از آن استفاده نمی‌شود.

استفان راج مدیرعامل شرکت آلمانی انرژی بادی SkySails-Power، می‌خواهد بزرگ‌ترین منبع انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان را هنوز استفاده نشده برای استفاده انبوه مناسب کند.

در آگوست سال 2022، گزارشی از یک شرکت داشتیم که در این زمینه پیشرفت های بزرگی داشته است.

فلوریان بائر، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری Kitekraft، یک شرکت مستقر در مونیخ که سیستم بهره برداری از نیروی باد با استفاده از بادبادک‌ها را توسعه می‌دهد، گفت: این سیستم ها ساخت ارزان‌تر، حمل و نقل آسانتر، و همچنین کارایی بالاتری دارد همچنین ردپای کربن نیز بسیار کوچکتر است. اگر شما همه این مزایا را دارید، چرا کسی باید یک توربین بادی معمولی بسازد؟

کارهای زیادی باید انجام شود

با این حال، ایده بادبادک برای تولید انرژی تجدیدپذیر هنوز در مراحل اولیه خود است و به نظر می رسد که هنوز پیشرفت چندانی نکرده است. اگر بخواهد بیشتر توسعه یابد، باید بر موانع زیادی، مانند اثبات اینکه ایمن و قابل اعتماد است و هیچ گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی کند، غلبه کند.

ریشیکش جوشی، محقق مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی دلفت، به دویچه وله گفت: هنوز چند سال طول می کشد تا این فناوری تفاوت ایجاد کند. او روز دوشنبه به دویچه وله گفت: صنعت استفاده از انرژی بادی نیز حدود 40 سال طول کشید تا به این ارزانی توسعه یابد.

امید این است که روزی بادبادک‌ها مکمل توربین‌های نیروگاه بادی شوند تا انرژی‌های تجدیدپذیر تا حد امکان ارائه شوند. با این حال، در حال حاضر، ما باید به نیروگاه های بادی قابل اعتماد و پاک خود تکیه کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.