سه دلیل ناکارامدی پلی استیشن VR2

نسل اول PlayStation VR یک محصول انقلابی بود و در زمان عرضه سر و صدای زیادی به پا کرد. اما با وجود حضور بیش از دو ماهه جانشین آن یعنی پلی استیشن VR2 در بازار، هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند.

به گزارش تکناک، در این گزارش، برخی از عوامل موثر بر عدم محبوبیت آن بررسی شده است.

  1. قیمت

قیمت پلی استیشن  VR2 حدود ۵۵۰ دلار است و این قیمت به طور قابل توجهی بیشتر از کنسول آن است. در صورت تصور عرضه این ابزار بازی محیطی لاکچری با بازی های از پیش بارگذاری شده، باید بدانید حتی یک بازی پیش نصب در آن وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، این مساله را به خاطر داشته باشید که خرید آن، آغاز پرداخت‌ هزینه‌های دیگر است و باید برای بازی‌ها پول پرداخت کنید.

  1. برنامه محدود

یکی از این بازی ها Horizon: Call of the Mountain است. در حال حاضر، به صورت مجموعه‌ای همراه با PlayStation VR2 ارائه می شود و اگر می خواهید دنیای واقعیت مجازی را از طریق این بازی تجربه کنید، 599.99 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. این ابزار یک وسیله کاملا تجاری است.

استودیو طراحی این بازی تک نفره، برای ارائه آن تلاش، زمان و هزینه زیادی صرف کرده است. می‌توان ساعت‌ها آن را تحسین و از گرافیک و جزئیات فکر شده خوب آن تمجید کرد. حتی می توان گفت بازی ساعت های زیادی ادامه خواهد داشت و شما از هر دقیقه آن لذت خواهید برد. با این حال، آیا واقعیت مجازی مورد بحث ارزش هزینه‌ی پرداختی آن را دارد؟

بازی های دیگری نیز برای خرید و بازی روی PlayStation VR2 (5th generation video game console by Sony) وجود دارد. با این حال، انتظار وجود گزینه‌های زیادی را نداشته باشید. تصمیم گیری در مورد صرف هزینه 600 دلاری برای این دستگاه به شما بستگی دارد. با این حال به نظر می‌رسد عرضه این محصول VR بنا به دلایلی شتاب زده صورت گرفته است. و با نگاهی به اکولوژی آن، بازی های زیادی ندارد. و استفاده عینی از آن محدود است.

  1. سازگاری

دلیل دیگر عدم کارآمدی PlayStation VR2، عدم سازگاری آن با نسخه قبلی است. بنابراین در صورت صرف هزینه زیاد برای محصول نسل قبل و بازی های اجرایی روی آن، در دستگاه جدید، حداقل تا زمانی که شرکت ژاپنی به‌روزرسانی ارائه نکند، امکان استفاده از آنها را نخواهید داشت.

به طور بدیهی این محصول در لیست محصولات پیشنهادی قرار ندارد. سه عامل فوق الذکر آن را از رقابت خارج می کند. شاید جانشینان آن متمایز شوند، اما با در نظر گرفتن وضعیت حال حاضر آن، این دستگاه تنها یک محصول گران قیمت با تکنولوژی بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.