تداوم پیشتازی هوآوی در بازار تلفن های همراه تاشو

طبق داده‌های تحقیقات بازار، سفارش محموله‌های گوشی هوشمند در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسید. با این حال، فروش گوشی های تاشو بر خلاف این روند، رشد کرده‌است و به نقطه قوت بازار تبدیل شده اند.

به گزارش تکناک، اکنون موضوع بحث، بهترین شرکت تولید‌کننده گوشی های تاشو، هوآوی، است که در ادامه مروری بر محصولات این شرکت و دلایل برتری آن در بازار خواهیم داشت.

بر اساس داده‌های تحقیقات بازار از سوی iResearch Consulting، محموله‌های چینی گوشی های تاشو همراه تاشو با افزایش ۱۵۴.۴ درصدی به ۳.۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ رسیده است. هوآوی با 51.3 درصد سهم بازار، برند برتر است و نیمی از سهم بازار کشور را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، سهم بازار هوآوی نسبت به سایر سازندگان گوشی‌های تاشو، بیشتر است.

هوآوی بیش از نیمی از سهم بازار را به مدت سه سال با استفاده از مزیت اولین عرضه‌کننده دستگاه تاشو در بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا، در اختیار داشته است. طبق نظرسنجی دیگری، هوآوی با بالاترین امتیاز رضایت کاربر (4.57) گوشی‌های تاشو خود را در بین همه برندها تولید کرده است. و تقریباً 50 درصد از کاربران مورد بررسی از هوآوی به عنوان برند مورد علاقه خود یاد کردند.

از نظر آگاهی از برند تلفن های همراه با صفحه نمایش تاشو، هوآوی همچنان در رتبه اول باقی مانده است. تا 84.1 درصد از کاربران در خط تولید گوشی با صفحه نمایش تاشو، هوآوی در صدر قرار دارد. بیش از 84.1 درصد از کاربران از خط تولید گوشی های هوآوی با صفحه نمایش تاشو آگاه هستند. 52.3 درصد از مشتریان با تجربه پیشین استفاده از صفحه نمایش تاشو، قصد خود برای استفاده از تلفن های همراه تاشو هوآوی در آینده را اعلام کرده اند. به عبارت دیگر، به نظر می رسد هواوی نماد دستگاه های تلفن همراه با صفحه نمایش تاشو باشد. هواوی در همه زمینه ها از جمله محبوبیت، سهم بازار، فروش و رضایت کاربران پیشرو بوده است.

 نظرات مثبت بسیار درباره گوشی‌های تاشو هوآوی

کاربران تلفن همراه بدون اطلاع از نحوه عملکرد بازار، هوآوی را یک شرکت چینی می‌دانند بنابراین از نظر آنها دریافت نظرات مثبت در چین یک امر بدیهیست. با این حال، بازار تلفن همراه چین مانند بازار ایالات متحده نیست و تنها به تولیدات اپل بها نمی‌دهد. در چین، برندهای برتر دیگر نیز گوشی های تاشو عرضه می‌کنند. شیائومی، ویوو و دیگر برندهای برتر چینی از این جمله اند. در واقع، ویوو در دسته گوشی های معمولی در صدر بازار چین بوده است. با این حال، گوشی‌های تاشوی آن در چین چشمگیر نیستند. دلیل دریافت نقدهای مثبت هوآوی در بازار گوشی‌های تاشو چین چه می‌تواند باشد؟

این مساله احتمالاً به دلیل حضور هوآوی به عنوان اولین برند چینی عرضه‌کننده گوشی های تاشو است. این شرکت بیش از هر برند چینی دیگری نسلهای بیشتری از گوشی های تاشو عرضه کرده‌است. بنابراین، به طور کلی بازار به گوشی های تاشو هوآوی اعتماد بیشتری دارد. در واقع، در صنعت، این تنها برند دارای دستگاه های تاشو رو به بیرون، تاشو رو به داخل و تاشو عمودی است. این مساله نشان‌دهنده نحوه تسلط این شرکت بر هنر گوشی های تاشو است.

همچنین هوآوی تیمی قوی با ظرفیت فنی بالا دارد. صفحه نمایش، لولا و محیط نرم افزاری آن نوآورانه است. این شرکت همیشه پیشرو در توسعه گوشی های تاشو بوده است و در صورت عدم دخالت چندین دولت در جهان، گوشی‌های تاشو هوآوی تاکنون در سراسر جهان مانند چین در دسترس بود.

درخواست کاربران

از دیدگاه مصرف کننده، یک محصول در ابتدا باید طراحی شگفت انگیزی داشته باشد تا بتواند جایگاه خود را در بازار به دست آورد. به عنوان مثال، طراحی ID  در دستگاه‌های Huawei P50 Pocket و Huawei Pocket S خیره کننده و بسیار محبوب است. جذابیت تلفن های همراه با صفحه نمایش تاشو در عصر مدرن ، به ارزش ظاهری آن تبدیل شده است.

به عنوان مثال پنل پشتی شیشه ای درخشان مروارید مانند Huawei Pocket S تاشو، جذابیت بسیار بالایی به آن بخشیده است. و حالت ۶ گانه رنگی آن با انواع تیپ‌ها همخوانی است و مشکلات صنعت دستگاه‌های تاشو از جمله شکاف‌های لولا و چین‌های صفحه‌نمایش در این دستگاه با تعبیه لولای قطره‌ای چند بعدی حل شدند. تا کردن عمودی اندازه بدنه را کاهش و امکان حمل آسان آن در جیب را فراهم می کند. اعلان‌ها، تماس‌های تلفنی، دوربین‌ها، آب‌وهوا و غیره را می‌توان به سرعت در صفحه نمایش ثانویه مستقل در پشت بررسی کرد. همچنین می‌توان از آن برای گرفتن تصاویر بهتر استفاده کرد.

تنظیمات دوربین Huawei Pocket S نیز بسیار خوب است. دوربین آن دارای سیستم تصویربرداری فوق حساس، دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی و سنسور RYYB پیشرو در صنعت است. و امکان ثبت یک فیلم فوق‌العاده سریع را فراهم می کند.

تاریخچه تلفن های تاشو هوآوی

طی سال‌های اخیر هوآوی از اعضای اصلی صنعت گوشی‌های هوشمند و در خط مقدم انقلاب گوشی‌های تاشو بوده است. این شرکت از سال 2019 با معرفی Huawei Mate X چندین گوشی تاشو به بازار عرضه کرده است.

در اینجا تاریخچه مختصری از گوشی های تاشو هوآوی آورده شده است:

  • Huawei Mate X (2019): از این دستگاه به عنوان اولین گوشی تاشو هوآوی در فوریه 2019 رونمایی شد. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با امکان گسترش تا 8 اینچ در حالت باز بود. این گوشی با چیپست Kirin 980، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد.
  • Huawei Mate Xs (2020): این دستگاه نسخه ارتقا یافته Mate X بود و در فوریه 2020 عرضه شد. این دستگاه با طراحی مشابهی با Mate X، اما بهره مند از چیپست جدیدتر Kirin 990 و با مکانیزم لولای بهبود یافته و عملکرد بهتر دوربین عرضه شد.
  • Huawei Mate X2 (2021): این دستگاه با تفاوت قابل توجهی نسبت به طراحی گوشی های قبلی Mate X عرضه شد. Mate X2 دارای یک صفحه نمایش تاشو به سمت داخل، با صفحه نمایش پوششی 6.45 اینچی و صفحه نمایش اصلی 8 اینچی بود. و از چیپست Kirin 9000، تا 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بود.
  • در سال 2022، هوآوی چند گوشی موبایل تاشو از جمله Huawei Mate Xs 2 و Huawei Pocket S را نیز عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.