علت اصلی کاهش مرگ و میر ویروس کرونا مشخص شد

سویه جدید کرونا چه علائمی دارد؟

محققان دانشگاه بوستون پیش‌چاپی از تحقیقات خود را منتشر کرده‌اند که نحوه ایجاد سویه جدید ویروس کووید-19 را شرح می‌دهد.

به گزارش تک ناک، در این مقاله آمده است که وقتی موش‌ها به این نوع جدید آلوده شدند، 80 درصد از آنها مردند. در گزارش فوربس آمده است که این همچنین سوالاتی را در مورد نیاز به انجام این نوع تحقیقات ایجاد می‌کند.

برای کسانی که نمی‌دانند، پیش‌چاپ نشریه‌ای است که برای رساندن اطلاعات تحقیقاتی زودهنگام به دنیا طراحی شده است. مقالات تحقیقاتی منتشر شده در مجلات معتبر مانند Nature و Science اغلب از یک بازبینی دقیق عبور می‌کنند، جایی که کارشناسان میدانی جزئیات کوچک تحقیقات انجام شده را بررسی می‌کنند.

با این حال، این فرآیند اغلب وقت گیر است و اغلب به بخش خوبی از یک سال نیاز دارد تا تکمیل شود. در طول همه‌گیری کووید-19، محققان از مسیر انتشار پیش‌چاپ، که در آن هیچ بازبینی کارشناسانه‌ای انجام نمی‌شود، برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند شناسایی سویه‌های جدید یا داده‌های حاصل از مطالعات قابلیت انتقال و غیره استفاده کردند. این برای کمک به سازمان‌های بهداشتی در تدوین سیاست‌های کنترل عفونت مفید بود.

بی خبری  NIH از این تحقیق

این تحقیق توسط محققان بوستون منتشر شد، با این حال، به هیچ وجه در این پرانتز نمی‌گنجد. محققان چیزی به دریای اطلاعات در مورد سویه‌های موجود یا شناخته شده کووید اضافه نمی‌کنند، در عوض مسیر یک بحث قدیمی را در مورد منشاء ویروس کرونا و اینکه آیا می‌توان آن را در آزمایشگاه ساخت یا خیر، باز کرده اند.
این که این تحقیق توسط مؤسسه ملی بهداشت (NIH) که از نزدیک در واکنش ایالات متحده به این همه‌گیری مشارکت داشته، آن را به یک موضوع سیاسی تبدیل کرده است.
بسیاری استدلال کرده اند که محققان برای انجام چنین مطالعه ای به دنبال تایید NIH نبودند و آن را خطرناک و حتی جنایتکارانه نامیدند.

آیا این تحقیق واقعاً یک تهدید است؟
برای درک اینکه آیا این تحقیق واقعاً خطرناک است یا خیر، باید به چم و خم آنچه که تیم واقعاً انجام داده است، وارد شد. همانطور که در پیش چاپ منتشر شد، محققان از یک تکنیک مهندسی ژنتیک برای تغییر پروتئین اسپایک در ویروس کرونای اصلی به پروتئینی که در زیرمتغیر BA.1 Omicron وجود دارد، استفاده کردند.
آنها سپس سه مجموعه موش را با سه واریانت از ویروس کرونا آلوده کردند، اولین ویروس کرونا که در سال 2020 شناسایی شد، سویه Omicron و نسخه ساخته شده در آزمایشگاه بوستون. هر مجموعه از موش ها تنها با یک نوع ویروس آلوده شدند. نوع آزمایشگاه بوستون 80 درصد از موش ها را کشت، به این معنی که کاملاً کشنده بود و اکثر رسانه‌های خبری در مورد آن صحبت می‌کنند.
با این حال، ما باید نتایج عفونت توسط دو سویه دیگر را در نظر بگیریم تا بفهمیم آیا این تحقیق خطرناک بوده است یا خیر. 80 درصد از موش‌هایی که سویه Omicron به آنها تزریق شد در طول این آزمایش مردند، در حالی که میزان مرگ و میر در موش‌های آلوده به ویروس کرونای اصلی 100 درصد بود.
این اساساً به این معنی است که به جای ایجاد یک سویه جدید ویروس کووید-19 کشنده جدید، محققان نشان دادند که تغییرات در پروتئین سنبله باعث کاهش مرگ و میر کرونا می‌شود که درس ارزشمندی است. آیا محققان در ابتدای آزمایشات خود این را می دانستند؟ احتمالا نه. آیا آنها باید در مورد این آزمایشات به NIH می‌گفتند؟ احتمالا بله. با این حال، این مطالعه توسط کمیته اخلاق در دانشگاه نیز مجاز بود، بنابراین چیزی شوم در قصد محققان وجود ندارد.
آیا این تحقیق به پیش چاپ نیاز داشت؟ محققان چنین فکر می‌کردند، زیرا اگر این تحقیق در یک مجله معتبر منتشر می‌شد، می‌توانست آن را به آسانی به سوء تفاهم تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.