آیا شیائومی13 اولترا دارای بهترین دوربین است؟

آیا شیائومی13 اولترا دارای بهترین دوربین است؟

سری اولترا شیائومی همیشه بر ارائه یک تجربه ممتاز چشمگیر، مقاومت در برابر آب، سخت افزار فوق العاده دوربین و قدرت بالا تمرکز داشته است.

به گزارش تکناک، اکنون، پس از افشای اطلاعاتی فراوان، شیائومی به طور رسمی شیائومی 13 اولترا را معرفی کرده است. چه مواردی این گوشی را به یک گوشی اولترا تبدیل می کند؟

سری اولترا همیشه روی سخت افزار دوربین تمرکز دارد و این مسأله در مورد شیائومی ۱۳ نیز صادق است. این دستگاه شامل یک سیستم دوربین چهارگانه با برند لایکا و متشکل از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی یک اینچی و سه دوربین ثانویه 50 مگاپیکسلی IMX858 خواهد بود.

شیائومی از سنسور یک اینچی IMX989 برای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این دستگاه استفاده خواهد کرد. بنابراین می‌توان انتظار مشاهده نتایج عالی در نور کم را داشت. همچنین شرکت از فناوری دیافراگم قابل تنظیم به صورت دیافراگم دوگانه به جای دیافراگم متغیردر این دوربین استفاده خواهد کرد. این قابلیت با امکان تغییر f/1.9 به f/4.0 می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

سایر دوربین‌های عقب، عبارتند از: یک دوربین 50 مگاپیکسلی 3.2× پرتره، یک لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 10× و یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه. کیفیت این لنزها به اندازه گلکسی S23 اولترا و دوربین پریسکوپ 10×10 مگاپیکسلی آن فراگیر نیست، اما باز از کیفیت مناسبی هنگام استفاده از زوم دوربرد، ارائه خواهد کرد. همچنین شامل دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی می‌شود.

طبق ادعای این شرکت، این تلفن تصاویری طبیعی تر و با پردازش کمتری نسبت به رقبایی مانند آیفون ۱۴ پرومکس و هواوی P60  پرو ارائه خواهد کرد. بنابراین این گوشی برای افرادی که علاقه‌ای به پردازش بیش از حد عکس‌های دوربین ندارند، می‌تواند مناسب باشد.

این شرکت همچنین سبک‌های سفارشی عکاسی را تبلیغ می‌کند، اما این‌که این سبک‌ها به اندازه نمونه‌های موجود در دستگاه‌های اپل قوی خواهد بود یا نه، مشخص نیست. این ویژگی به نسخه پرو محدود است و امکان تغییر تنظیماتی مانند میزان اشباع، کنتراست و محدوده دینامیکی را می‌دهد. با این حال، وجود امکان ذخیره تنظیمات و استفاده از آنها در آینده به عنوان یک سبک خاص مشخص نیست. در حال حاضر، برخی از گوشی‌های اخیر شیائومی در حالت حرفه‌ای امکان تنظیم میزان اشباع، کنتراست و وضوح را فراهم می‌کنند، اما امکان ذخیره این تنظیمات به عنوان یک سبک خاص وجود ندارد.

همچنین، شیائومی ۱۳ اولترا شامل فیلترها و واترمارک‌های لایکا، از جمله ضبط 4K/60fps Dolby Vision (علاوه بر ضبط 8K) و حالت Fast Shot با امکان باز کردن اپلیکیشن دوربین و ثبت عکس در 0.8 ثانیه می‌شود.

دیگر قابلیت‌های شیائومی 13 اولترا

این گوشی جدید دارای یک قاب فلزی و چرم مصنوعی به همراه انحنای زیر برآمدگی دوربین است. ظاهراً قسمت پشتی دارای خواص آنتی باکتریال بوده و در برابر چربی اثر انگشت مقاوم است. همچنین با داشتن رتبه مقاومت IP68 این دستگاه از نظر تئوری بسیار عالی به نظر می رسد.

علاوه بر این موارد، این دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، صفحه نمایش 6.73 اینچی QHD+ OLED (120 هرتز، LTPO، حداکثر روشنایی 2600 نیت) و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ بی سیم 90 واتی یا 50 واتی است. به گفته این شرکت، با شارژ 90 واتی می توان دستگاه را در عرض 35 دقیقه 100 درصد شارژ کرد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به بلندگوهای دوگانه، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، USB 3.2 سریع و MIUI 14 در کنار اندروید 13 اشاره کرد.

شیائومی همچنین به همراه آن یک لوازم جانبی شبیه به دستگیره‌های دوربین LG G5 و Lumia 1020 (تصاویر بالا) برای گرفتن دوربین ارائه می‌کند. این دستگیره دارای یک دکمه شاتر فیزیکی، یک صفحه زوم و یک آداپتور 67 میلی متری است. دستگیره با درپوش لنز و بند نیز عرضه می شود. طبق اطلاعات موجود قیمت این لوازم جانبی در عرضه اولیه  799 یوان (116 دلار) و قیمت رسمی آن 999 یوان (~ 145 دلار) خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی اولترا جدید شیائومی ابتدا در چین و سپس در چند ماه آینده در بازارهای مختلف جهانی عرضه خواهد شد. طبق تصاویر منتشر شده، انتظار می رود این گوشی در رنگ های مشکی، سفید و سبز در دسترس باشد.

قیمت شیائومی 13 اولترا از 5999 یوان (873 دلار) برای مدل پایه 12/256 گیگابایت شروع و قیمت مدل 16/512 گیگابایتی 6499 یوان (945 دلار) خواهد بود. بهترین نسخه آن مدل 16 گیگابایتی/1 ترابایتی، 7299 یوان (1062 دلار) قیمت خواهد داشت. هنگام عرضه این دستگاه در اروپا، این قیمت ها با افزایش کمی روبرو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram