سبقتSNAPDRAGON 8  نسل 3 از تراشه های آیفون اپل

اخیراً Geekbench،  سایت سنجش محبوب دستگاه‌های تلفن همراه، امتیازات بنچمارک ادعایی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 را فاش کرده است

صنعت تلفن همراه اخیراً با عرضه پردازنده های جدید رقابتی تر شده است و سری اسنپدراگون کوالکام در خط مقدم رقابت قرار گرفته است.

به گزارش تکناک، اسنپدراگون 8 نسل 2 یک انتخاب محبوب برای گوشی های هوشمند رده بالا بوده است. اما تراشه های سری A اپل از آنها بهترند. با این حال، کوالکام قصد دارد این تفاوت زیاد را در آینده با ارائه اسنپدراگون 8 نسل 3 کم کند.

طبق شایعات این تراشه دارای هسته Arm Cortex-X4، پیکربندی هسته منحصر به فرد 1+5+2 و پردازشگر ۴ نانومتری  TSMCخواهد بود.

Geekbench،  سایت سنجش محبوب دستگاه‌های تلفن همراه، اخیراً امتیازات ادعایی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 را فاش کرده است. طبق ادعای شرکت، امتیاز تک هسته‌ای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3  1930، و امتیاز چند هسته ای آن حتی بالاتر از 6236  خواهد بود. اما امتیاز تک هسته ای آن 1800 و چند هسته ای 6500 بود.

digikala

با مقایسه پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 با نسل قبلی آن یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2، مشخص شد که امتیازات تک هسته ای این پردازنده با میانگین 1491 امتیاز بوده که نسبت به نسل قبلی، 30 درصد افزایش داشته است. همچنین امتیازات چند هسته ای این پردازنده با میانگین 5164 امتیاز بوده که نسبت به نسل قبلی، 20 درصد افزایش داشته است.

یکی از مزیت های اصلی پردازنده جدید پیکربندی هسته 1+5+2 آن است. این مجموعه دارای یک هسته با عملکرد بالا، پنج هسته میانی و دو هسته کارایی است و تغییر بزرگی نسبت به تنظیمات 1+4+3 نسل قبلی خود محسوب می‌شود.

این پیکربندی جدید امکان مدیریت بهتر انرژی را فراهم می کند. و گفته می شود این تراشه 20 درصد از اسنپدراگون 8 نسل 2 کارآمدتر خواهد بود. علاوه بر این، استفاده از پردازشگر ۴ نانومتریTSMC نیز می تواند به کارایی تراشه کمک کند.

با وجود شایعات و امتیازات بنچمارک فاش شده امیدوارکننده، بهتر است با این اطلاعات با احتیاط برخورد شود. اسنپدراگون 8 نسل 3 هنوز در مرحله نمونه مهندسی است. و مهندسان احتمالا قابلیت‌های عملکردی آن را تا حد امکان ارتقا خواهند داد. اما ممکن است عملکرد محصول نهایی با نمرات فاش شده یکسان نباشد و برای مدیریت حرارت کندتر شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.