طراح کنسول PS6 سونی مشخص شد!

در دو هفته گذشته شایعات بی پایانی مبنی بر طراحی کنسول PS6 سونی توسط مارک سرنی، طراح PS5، منتشر شده است. با این حال، بررسی های بیشتر نشان داد این پتنت ممکن است متعلق به PS6 سونی به جای PS5 باشد.

به گزارش تکناک، حداقل، این شایعه در مورد طراحی کنسول PS6 (PlayStation) یک حدس آگاهانه است. کاربران توییتر گزارش هایی مبنی بر انتصاب سرنی به عنوان مسئول طراحی کنسول PS6 سونی منتشر کرده‌اند. طبق گفته @PS6Countdown، سرنی مشغول کار بر روی برند پلی‌استیشن و احتمالا PlayStation6 (5th generation video game console by Sony) است. کاربر دیگری ادعا کرد مورد مشابهی از یک منبع موثق دیگر شنیده است. با این حال، باید با این اطلاعات با احتیاط برخورد کرد.

سرنی همچنان مسئول طراحی کنسول PS6 سونی است

با توجه به توضیحات یکی از کاربران Digital Foundry  با نام Dictator، در وب سایت Resetera، پتنت سرنی بر اساس فناوری PS5 نیست. وی گفت: “PS5 و AMD چنین واحدی با این سخت افزار ندارند، و این پتنت دارای یک واحد RT (واحد ردیابی پرتو) مانند اینتل یا Nvidia است. این واحد متعلق به نسخه های بعدی پلی‌استیشن است و PS6 یا PS5 Pro/Slim سونی “نسخه ارتقا یافته” PS5 خواهد بود. انتصاب سرنی به عنوان مسئول ساخت PS6 سونی عجیب نیست، زیرا او مهندس اصلی سیستم PS4، PlayStation Vita و PS5 بوده‌است. تاریخ انتشار PS6 بعد از سال 2027 خواهد بود و طبق شایعات “The Last of Us 3” در PS6 ارائه خواهد شد.

PS5 PRO یا SLIM سونی؟

طبق گفته سونی، PS5 Pro ممکن است در آوریل 2023 عرضه شود. به نقل از یکی از افشاگران Phonandroid، این سیستم دارای تراشه قدرتمندتر و سیستم خنک کننده موثرتر خواهد بود. برخلاف گزارش‌های قبلی، نسخه جدید کنسول سونی به جای Slim، Pro نام‌گذاری خواهد شد. فناوری خنک کننده مایع جدید PS5 PRO نقطه قوت اصلی فروش آن خواهد بود. از این فناوری معمولا در رایانه های شخصی بازی استفاده می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت سیستم جدید ممکن است شامل یک پردازنده AMD ارتقا یافته باشد. وجود خنک کننده مایع همچنین می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در طراحی آن شود.

همچنین سونی باید با اجتناب از نابودی طراحی PS5  استاندارد، مانند اتفاق مشابه در ارائه PS4 و PS4 PRO، نسخه Pro را ارائه کند. سونی قصد ‌ارائه PS5 و PS5 PRO در کنار هم و آرزوی امکان وجود هر دو در بازار برای سال‌های طولانی را دارد.

نسل های مختلف PS5 سونی

با این حال، تام هندرسون به صحت همه گزارش‌های موجود درباره PS5 Pro/Slim اطمینان ندارد. او ادعا می کند جدیدترین مدل PS5،  “نسل دوم” آن خواهد بود. او همچنین اظهار داشت تولید نسل اول PS5 در پایان سال جاری متوقف خواهد شد. وی شایعات بیشتری در مورد PS6 نسبت به PS5 Pro دریافت کرده است.

او معتقد است سونی قصد تولید مدل های PS5 کمتری به منظور کاهش هزینه های تولید دارد. در گذشته، ارائه مدل”Pro” یک تصمیم تجاری عاقلانه به‌نظر می‌رسید. با این حال، با توجه به سیستم فعلی و کمبود قطعات، دیگر منطقی نخواهد بود.

پیش از این، او ارتقاء چشمگیر سیستم بازی PS5 در اواسط 2023 و عرضه یک کنسول بازی جدید در سپتامبر 2023 را اعلام کرده بود و همچنین به وجود دیسک DVD قابل جابجایی اشاره کرده بود.

PlayStation

اولین کنسول پلی‌استیشن در سال 1994 عرضه شد و از آن زمان تاکنون، این برند PS2، PS3 و PS4 را عرضه کرده است. آخرین نسخه آن، PS5، در نوامبر 2020 منتشر شد. کنسول های پلی‌استیشن به دلیل گرافیک باکیفیت، قدرت پردازش پیشرفته و مجموعه گسترده بازی‌ها معروف است. این کنسول ها همچنین به دلیل قابلیت بازی چندنفره آنلاین خود محبوب هستند و به گیمرها اجازه برقراری ارتباط با بازیکنان دیگر در سراسر جهان را می‌دهند.

علاوه بر کنسول ها، پلی‌استیشن خدمات مختلفی از جمله شبکه پلی‌استیشن (PSN) با امکان خرید و دانلود بازی ها، برقراری ارتباط با سایر بازیکنان و دسترسی به محتوای انحصاری برای گیمر‌ها ارائه می دهد. PlayStation Now یک سرویس پخش با امکان شرکت در مجمو‌عه‌ای از بازی‌های درخواستی توسط کاربر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.