تاریخ عرضه PS6، پی اس 6 چه زمانی وارد بازار خواهد شد

سونی پلی استیشن 5 را در سال 2020 عرضه کرد. موجودی PS5 تا اواخر سال 2022 محدود بود. به همین دلیل، بیشتر کاربران به تازگی توانسته‌اند این کنسول را خریداری کنند. در نتیجه عرضه یک کنسول جدید در آینده نزدیک برای سونی سودآور نخواهد بود. پلی‌استیشن 6 یا همان PS6 نسل جدیدی از پلی‌استیشن‌های شرکت سونی است که طبق شایعات در آینده نزدیک قرار است رونمایی شود.

به گزارش تکناک، در دهه گذشته، بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های گیمینگ ازجمله PlayStation جمعیت بزرگی از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای را به خود جذب کرده‌اند. در اواخر سال 2020، شرکت سونی کنسول نسل نهم خود را بانام PlayStation 5 (PS5) معرفی کرد و این کنسول پس از عرضه به بازار، پرفروش‌ترین کنسول جهان شد؛ اما در میان شایعات و گزارش‌های مختلف، سؤالاتی مبنی بر وجود نسخه پیشرفته‌تری از PS5 است. همچنین شایعات مربوط به کنسول بعدی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن 6 مطرح‌شده است. در این مقاله، به بررسی این شایعات و وضعیت فعلی PS6 می‌پردازیم.

با این وجود، سونی برنامه‌هایی برای کنسول PS6 دارد و تاریخ آن تأیید شده است. اکنون، به نظر می‌رسد این شرکت قصد عرضه نسل بعدی کنسول بازی خود را دارد و طبق اسناد رسمی اخیر سونی، PS5 برای مدت طولانی سلطنت نخواهد کرد. در واقع، PS5 ( 5th generation video game console by Sony ) ممکن است کوتاه ترین طول عمر را در میان کنسول های PS از زمان عرضه PS1 داشته باشد.

عمر کوتاه PS5 به دلیل عرضه نزدیک PS6

تاریخ عرضه PS6
تاریخ عرضه PS6

با نگاهی به زمان عرضه پلی استیشن ( PlayStation ) اولیه تا عرضه PS3، می توان نتیجه گرفت که هر کنسول PS عمری بین 11 تا 13 سال دارد. جدیدترین کنسول‌های PS4 و PS5 هنوز به ترتیب از سال 2013 و 2020 برای فروش در دسترس هستند.

سونی اخیرا مجموعه ای از اسناد که قرار بود محرمانه باشد را منتشر کرده است. سونی به دلیل تحقیقات در دست انجام توسط سازمان بازار رقابت بریتانیا (CMA) در مورد تلاش مایکروسافت برای خرید Activison Blizzard، مجبور به انتشار عمومی این اسناد محرمانه شده است.

digikala

رونمایی پلی‌استیشن 6

از زمان عرضه PlayStation 5، شایعات و گزارش‌هایی درباره احتمال عرضه نسخه پیشرفته‌تری از این کنسول بانام PS 5 Pro منتشرشده است؛ اما تاکنون هیچ اطلاعات رسمی از سوی شرکت سونی در این زمینه ارائه نشده است. برخی از منابع معتقدند که شرکت سونی ممکن است در آینده نسخه پیشرفته‌تری از PS5 را روانه بازار کند، اما هیچ تأییدیه رسمی این ادعاها وجود ندارد؛ بنابراین تا زمانی که اعلامیه رسمی از سوی شرکت سونی صورت نگیرد، همه این شایعات باید بااحتیاط موردبررسی قرار گیرند.
درباره کنسول بعدی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن 6 نیز شایعات و افشاگری‌های مختلفی در فضای مجازی منتشرشده است؛ اما باید توجه داشت که تاکنون هیچ اطلاعات رسمی درباره PS6 ارائه نشده است. شرکت‌های تولیدکننده کنسول‌های بازی معمولاً در طول دوره عمر یک نسل کنسول، نسخه‌های پیشرفته‌تری را عرضه می‌کنند تا تجربه بازی را بهبود بخشند؛ اما تا زمانی که شرکت سونی اعلامیه‌ای درباره نسخه جدید پلی‌استیشن خود صادر نکند، همه این شایعات باید به‌عنوان ادعاها و حدس‌ها در نظر گرفته شوند. با توجه به موفقیت PS5 و علاقه‌مندی عمومی به بازی‌های ویدیویی، احتمالاً شرکت سونی در آینده نسخه‌های پیشرفته‌تری از PS5 را معرفی خواهد کرد و درنهایت این نسخه نیز روانه بازار خواهد شد.

سونی PS6 را در سال 2027 عرضه خواهد کرد

از آنجایی که شایعات زیادی در مورد پلی استیشن 6 وجود دارد، به نظر می رسد به این زودی ها شاهد عرضه آن نباشیم. طبق ادعای سونی مایکروسافت تا سال 2027 بازی‌های Activison را برای پلتفرم پلی‌استیشن ارائه خواهد کرد. این ادعا همچنین می‌تواند تأییدیه‌ای برای عرضه نسخه جدید کنسول سونی در سال 2027 محسوب شود.

در بخشی از اسناد سونی آمده است: هنگامیکه سونی نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن خود را عرضه کند، دسترسی به Call of Duty و سایر عناوین Activison را از دست می‌دهد و این مسأله آن را در مقابل تغییر بازار هدف و متعاقباً امکان رقابت کمتر آسیب‌پذیر می‌کند.

در اسناد، تاریخ انتشار رسمی PS6 سیاه شده است، اما با کمی بررسی اطلاعات، به راحتی می توان به عرضه PS6 در حدود سال 2027 پی برد.

همچنین این مسأله نشان می دهد که PS5 حدود 7 سال از سلطنت خود لذت خواهد برد. سونی PS5 را نیز هفت سال بعد پس از عرضه PS4 عرضه کرد. بنابراین، راه‌اندازی PS6 در سال 2026 باعث حفظ روند عرضه کنسول سونی می‌شود.

ps6

سؤالات متداول

۱. چه کسی پلی‌استیشن را ساخته است؟

کنسول‌های پلی‌استیشن توسط شرکت سونی توسعه و تولید می‌شوند.

۲. آیا پلی‌استیشن ۶ عرضه شده است؟

تاکنون PS6 عرضه نشده است و تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نیست.

۳. چه بازی‌هایی بر روی پلی‌استیشن ۶ قابل‌اجرا هستند؟

با توجه به اینکه این نسخه پلی‌استیشن هنوز عرضه نشده است، بازی‌های خاصی برای آن موجود نیستند.

۴. قیمت PS6 چقدر است؟

قیمت این نسخه هنوز اعلام‌نشده است و برای دانستن قیمت دقیق آن، به منابع رسمی و اعلامات سونی مراجعه کنید.

۵. پلی‌استیشن ۶ با بازی‌های پلی‌استیشن ۵ سازگار است؟

با توجه به اینکه این نسخه هنوز عرضه نشده است، سازگاری آن با بازی‌های پلی‌استیشن ۵ مشخص نیست؛ اما سونی درگذشته، بعضی از کنسول‌های جدید خود را باقابلیت اجرای بازی‌های نسل قبلی سازگار کرده است.

digikala

4 دیدگاه برای “تاریخ عرضه PS6، پی اس 6 چه زمانی وارد بازار خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.