طرح نمایشگر چرخان سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ دیسپلی توسعه فناوری جدید نمایشگر چرخان سامسونگ را برای نمایشگرهای بزرگتر به پایان رسانده و ادعا می‌کند این فناوری قابلیت حمل تبلت ها یا لپ تاپ ها را متحول خواهد کرد.

به گزارش تکناک، نمایشگر چرخان برخلاف دستگاه‌های کشویی و تاشو فعلی، که به گفته سامسونگ تنها قابلیت گسترش ۳ برابری اندازه یک صفحه نمایش را فراهم می‌کنند، سامسونگ ادعای گسترش تا ۵ برابری صفحه نمایش از 49 میلی‌متر به طول 254.4 میلی‌متر با عرضه صفحه نمایش Rollable Flex را دارد. این صفحه نمایش با چرخاندن نمایشگر حول یک محور O شکل مانند یک طومار کاغذ گسترش خواهد یافت.

عملکرد نمایشگر چرخان موجب قابلیت حمل آسان‌تر دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند لپ‌تاپ و تبلت‌ها و تبدبل آنها به دستگاه‌های کوچکتر می‌شود.

این اولین بار نیست که یک نمایشگر چرخان ظاهر می‌شود. امسال، از گوشی مفهومی Motorola Rizr پس از معرفی گوشی ال‌جی با صفحه نمایش چرخان در سال 2021، و رونمایی از تلویزیون قابل چرخش در CES در ژانویه 2019 رونمایی شد.

سامسونگ همچنین نمایشگر Sensor OLED متفاوت با نمایشگر تلفن‌های هوشمند کنونی شامل ماژول جداگانه حسگر اثرانگشت را با قابلیت تشخیص اثر انگشت در هر نقطه از صفحه و اندازه‌گیری فشار خون، ضربان قلب و سطح استرس کاربر با لمس دو انگشتی صفحه نمایش را به نمایش گذاشت.

سامسونگ دیسپلی در بیانیه ای اعلام کرد: برای اندازه گیری دقیق فشار خون یک فرد، اندازه گیری فشار خون هر دو بازو ضروری است. نمایشگر Sensor OLED می‌تواند به طور همزمان با تشخیص انگشتان هر دو دست، اطلاعات سلامتی دقیق‌تری نسبت به دستگاه‌های پوشیدنی موجود ارائه دهد.

فناوری‌های جدید سامسونگ در حال حاضر در هفته رویداد SID در لس آنجلس به نمایش گذاشته شده اند. همچنین این غول فناوری در این هفته از یک کانسپت گوشی تاشو به نام Flex In and Out برای گوشی هایی با قابلیت چرخش 360 درجه به سمت داخل و خارج به نمایش گذاشت.

به گفته سامسونگ دیسپلی، این فناوری می‌تواند منجر به ایجاد گوشی‌های تاشو سبک‌تر و نازک‌تر شود.

از دیگر موارد به نمایش گذاشته شده توسط سامسونگ می‌توان به ترکیبی از صفحه نمایش های تاشو و کشویی به نام Flex Hybrid معرفی شده در اوایل امسال طی رویداد CES 2023 و یک صفحه نمایش کشویی به نام Slidable Flex Solo برای تغییر صفحه نمایش تبلت 13 اینچی به 17 اینچی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.