سیارکی 10 برابر سریعتر از گلوله تفنگ فردا از نزدیک زمین می گذرد

به گفته ردیاب سیارکهای ناسا، یک سیارک با عرض 20 متر در 6 سپتامبر(۱۵ شهریور) از کنار زمین میگذرد.این سیارک 10 برابر سریعتر از گلوله تفنگ است

به گفته ردیاب سیارکهای ناسا، یک سیارک با عرض 20 متر در 6 سپتامبر(۱۵ شهریور) از کنار زمین عبور می کند.

به گزارش تک‌ناک، طبق گفته آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، این سیارک 10 برابر سریعتر از گلوله تفنگ ناتو به زمین نزدیک می شود.این سیارک QC7 نام دارد و به اندازه نیمی از طول بال های یک بوئینگ 767 است.اگرچه سیارک QC7 نسبتا کوچکتر از بسیاری از سیارک های دیگر است، اما با سرعتی در حدود 9.10 کیلومتر در ثانیه به سمت زمین می آید.

نگران نباشید، همه چیز امن است!

طبق بیانیه ناسا، جای نگرانی نیست زیرا احتمال برخورد QC7 با زمین مانند شانس زنده ماندن یک گلوله برفی در جهنم است. این سیارک 4.6 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.

همچنین تاکید شده است که حتی اگر QC7 به زمین برخورد کند، تأثیر زیادی نخواهد داشت. تنها کاری که QC7 می تواند انجام دهد ایجاد یک انفجار مهیب هنگام ورد به جو است

خطرناک ترین شهاب سنگ Bennu است

کهکشان ما سیارکی به ارتفاع ساختمان امپایر استیت و با سطحی شبیه به یک توپ پلاستیکی دارد که اگر به زمین برخورد کند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.این سیارک بنو نام گذاری شده است.

دانشمندان فکر می کنند بننو بخشی از یک بدن بزرگتر است که از هم جدا شده است.

به گفته دانشمندان، می‌توان پیش‌بینی کرد که بنو، یکی از نزدیک‌ترین شهاب‌سنگ‌ها به زمین، در 200 سال آینده دقیقاً کجا خواهد بود. با این حال، اگر Bennu به زمین برخورد کند، نتایج اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بیایید در مورد DART بیشتر بدانیم

ناسا و سایر آژانس های فضایی آستین های خود را برای تغییر جهت سیارک ها، به ویژه سیارک های بزرگ که احتمال دارد به زمین برخورد کنند و خسارات زیادی به بار آورند، بالا زده اند. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند که پروژه DART را راه اندازی کنند.آزمایش تغییر جهت سیارک یک مأموریت فضایی ناسا است که هدف آن آزمایش یک روش دفاع سیاره ای در برابر اجرام نزدیک به زمین است.

ناسا و آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز با هم روی پروژه DART (APL) کار کردند. این پروژه از نظر فنی توسط دفاتر و آزمایشگاه‌های متعدد ناسا پشتیبانی شد و توسط دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا حمایت مالی شد.این مامورت همچنین توسط دفتر ماموریت های سیاره ای ناسا در مرکز پرواز فضایی مارشال نظارت می شد. همکاران بین المللی برای پروژه های مرتبط یا آتی، از جمله آژانس فضایی اروپا (ESA)، آژانس فضایی ایتالیا (ASI) و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) بودجه این پروژه را تامین می کنند.
ناسا برای شروع مرحله طراحی و مونتاژ نهایی پروژه اعلام موافقت کرده است. فضاپیمای DART در 24 نوامبر 2021 با موفقیت پرتاب شد و برخورد آن برای 27 سپتامبر 2022 برنامه ریزی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.