عرضه واکمن‌های جدید سونی با ظاهر خیره‌کننده و اندروید 12

واکمن، برند افسانه ای پخش موسیقی سونی از دهه 1980، یک جفت واکمن اندرویدی جدید با نام های NW-A300 و NW-ZX700 معرفی کرده است.

واکمن، برند افسانه ای پخش موسیقی سونی از دهه 1980، یک جفت واکمن اندرویدی جدید با نام های NW-A300 و NW-ZX700 معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، با وجود توقف خط تولید آی‌پاد تاچ اپل، سونی هنوز واکمن‌ های مجهز به اندروید تولید می‌کند. اولین مورد واکمن تولیدی سونی در سال 2012  NWZ-Z1000 مجهز به اندروید ۳.۲(Gingerbread) و شبیه به گوشی Xperia آن بود.

از آن زمان، سونی طرح‌هایی با سخت‌افزارهای هدفمندتر طراحی کرده است و اکنون شامل یک سری کامل واکمن مجهز به اندروید می‌شود. متأسفانه این موارد جدید در حال حاضر فقط در ژاپن، بریتانیا و اروپا برای فروش عرضه می‌شوند.

پرطرفدارترین مدل آن واکمن NW-A300 سونی است. طراحی اولیه آن در سال 2019 با NW-A105 با اندروید ۹ عرضه شد. نسخه جدید آن ارتقا یافته آن دستگاه قدیمی، به همراه یک تراشه و طراحی پشتی جدید است. نسخه 32 گیگابایتی آن در ژاپن 46000 ین (حدود 360 دلار) و در اروپا، 399 یورو (حدود 430 دلار) است.

digikala

واکمن NW-A300 سونی یک دستگاه بسیار کوچک با ابعاد 56.6×98.5×12 میلی‌متر است. با وجود پیشرو نبودن سونی پیش از این در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی، اما همچنان در بخش طراحی شامل محصولات باورنکردنی می‌شود.

این واکمن، شامل صفحه نمایش LCD لمسی 3.6 اینچی، 60 هرتزی، 1280×720 می‌شود. 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی در آن وجود دارد و دستگاه از Wi-Fi 802.11AC و بلوتوث 5 پشتیبانی می کند. این تقریباً تمام موارد ذکر‌شده از مشخصات رسمی آن است. این شرکت همچنین به «عمر باتری طولانی‌تر» اشاره کرده‌است، اما میزان دوام آن را عنوان نکرده است، و تنها وعده «36 ساعت پخش FLAC با فرکانس 44.1 کیلوهرتز، و 32 ساعت پخش صدای 96 کیلوهرتز FLAC با وضوح بالا احتمالاً با صفحه خاموش را می‌دهد.

برای اطلاع از مشخصات بیشتر، می‌توان به وبلاگ The Walkman Blog، سایت فوق‌العاده مربوط به این ابزار کوچک پخش موسیقی مراجعه کرد. در ماه اکتبر، این سایت با دستیابی به اسناد مربوط به A300، به وجود یک باتری 1500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرده‌است. همچنین این اسناد برخورداری واکمن NW-A300 سونی  قدیمی‌تر از یک تراشه NXP i.MX8M-Mini، یک تراشه بسیار کند 28 نانومتری تنها دارای چهار پردازنده Arm Cortex-A53 و 4 گیگابایت رم را نشان داد.

امتیازات Geekbench نشان دهنده حضور یک تراشه چهار هسته ای جدید کوالکام با 4 گیگابایت رم است، اما شماره مدل آن مشخص نیست. یک تراشه جدیدتر با ترانزیستورهای کوچکتر احتمالاً بخش زیادی از وعده “عمر باتری بهتر” را به همراه خواهد داشت.

این ابزار پخش موسیقی شامل یک جک هدفون در پایین دستگاه، همچنین جایگاه یک بند، یک پورت USB-C 3.2  نسل ۱ سریع برای انتقال سریع موسیقی و یک اسلات MicroSD برای ذخیره تمام موسیقی‌های خود خواهد بود. دکمه‌های کنار دستگاه هر نوع کنترل موسیقی ، مانند کلید پخش/مکث موزیک و پخش موزیک قبلی و بعدی، همچنین کنترل‌ صدا و پاور را شامل می‌شوند.

واکمن NW-ZX700

سونی(Sony)، واکمن جدید دیگری به نام NW-ZX700 نیز معرفی کرده‌است. این دستگاه در ژاپن 104500 ین (818 دلار) ، و با وجود قیمت بالای آن برای یک وسیله پخش موسیقی قابل حمل، در مقایسه با سری خاص “” NW-WM1ZM2 آن، با 3700 دلار قیمت و بدنه مسی و روکش طلا، در واقع یک معامله بهتر به نظر می‌رسد.

به هر حال این مدل 800 دلاری Sony (Japanese multinational conglomerate corporation)، برخلاف تجهیزات معمولی موجود در تلفن همراه، شامل یک تقویت‌کننده صوتی مناسب با خازن‌های بزرگ و قوی به منظور تامین خروجی صدای آنالوگ می‌شود. وجود این تقویت‌کننده ابعاد آن را بسیار بزرگتر از A300 با 72.6×132 میلی متر و ضخامت 17 میلی متر می کند. همچنین این دستگاه دارای دو خروجی صوتی شامل یک جک استاندارد 3.5 میلی متری هدفون و یک جک صوتی 4.4 میلی متری مورد استفاده به منظور تنظیم صدا در برخی تجهیزات صوتی پیشرفته است.

وبلاگ The Walkman Blog، وجود تراشه QCS4290 کوالکام در آن را تایید کرده است. شماره‌ مدل تراشه‌های کوالکام به غیر از موارد مورد استفاده در تلفن‌های همراه چندان به‌نام نیستند، اما این مدل با یک تراشه 11 نانومتری با هشت پردازنده Kryo 260 و یک پردازنده گرافیکی Adreno 610، به Snapdragon 662 بدون مودم بسیار شبیه است. بدنه بزرگتر آن به معنی برخورداری ZX700 از صفحه نمایش 5 اینچی بزرگتر، 1280×720 و فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی است. سونی قول پخش صدا حدود 23 ساعت را می دهد، بنابراین تامین انرژی این تجهیزات توسط یک باتری  قوی ممکن خواهد بود.

هر دو دستگاه واکمن از تراشه تقویت کننده دیجیتال S-Master HX استفاده و از فرمت صوتی “NativeDSD” سونی با وضوح بالا مورد استفاده در سی دی های Super Audio پشتیبانی می کنند. طبق ادعای سونی ویژگی “DSEE Ultimate” آن امکان افزایش کیفیت موسیقی با استفاده از هوش مصنوعی را نیز دارد. همچنین یک “پردازنده وینیل” برای افزودن نویز پخش به منظور ارائه “تجربه شنیداری اصیل” در آن وجود دارد.هر دو دستگاه در ماه فوریه در ژاپن عرضه خواهند شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.