عرضه گوشی Xiaomi 14 Pro با لنز تله فوتو

عرضه گوشی موبایل Xiaomi 14 Pro با شایعاتی همراه بوده است که ادعا می کند این محصول با لنز تله فوتو مشابه اولترا عرضه خواهد شد.

به گزارش تکناک، شرکت چینی شیائومی احتمالا با عرضه مدل Xiaomi 13 Ultra در ماه آوریل، تمام مدل‌های مربوط به سری 13 خود را راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر، شایعات به سری جدید Xiaomi 14 با تمرکز بیشتری پرداخته است و براساس گفته های فردی با نام @DCS در وب سایت معروف Weibo، گوشی Xiaomi 14 Pro با دوربین تله فوتویی ارتقاء یافته ای عرضه خواهد شد.

شایعات می‌گوید که این دستگاه با یک لنز تله فوتو پریسکوپی به سایز 50 مگاپیکسل ارتقا خواهد یافت. در شرایط عادی، لنز تله فوتویی پریسکوپی تنها برای نسخه Ultra مانند نسخه های Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi 13 Ultra در نظر گرفته شده است.

در صورتی که این گزارش درست باشد، این بار Xiaomi لنز تله فوتوگرافی پریسکوپی را به نسخه Pro اختصاص خواهد داد. البته علاوه بر این، شخصی که این اطلاعات را منتشر کرده است، می‌گوید که عملکرد تله فوتویی این دستگاه بهبود خواهد داشت.

اصل کار دوربین از پریسکوپ گرفته شده است. این روش مسیر انتشار نور را تغییر می دهد، نور ابتدا وارد آینه شده و آن را خم می کند و سپس وارد سنسور دوربین می شود. به این ترتیب سنسور گوشی موبایل نیازی به هم سطح بودن لنز ندارد. این روش نه تنها نیازهای زوم گوشی همراه را برآورده می‌کند، بلکه از بروز زیاد لنز گوشی موبایل جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر، بیشترین برندهای گوشی موبایل فقط مدل‌های برتر خود را با لنز تله فوتویی پریسکوپی تجهیز می‌کنند. در این میان، می‌توان به Samsung Galaxy S23 Ultra که دارای این لنز است، اشاره کرد. همچنین شایعاتی وجود دارد که نسخه iPhone 15 Pro Max نیز با یک لنز تله فوتوگرافی پریسکوپی عرضه خواهد شد.

اگر این گزارش درست باشد، Xiaomi 14 Pro با سایر برندهای مشابه رقابت خواهد کرد.

شایعات دیگر در مورد XIAOMI 14 PRO

هنوز چندین ماه به عرضه رسمی Xiaomi 14 باقی مانده است، بنابراین تمامی اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس داریم شایعات هستند. یکی از اولین شایعات درباره این دستگاه، مربوط به استفاده از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 بوده است. WhyLab اعلام کرده است که کوالکام قصد دارد در ماه اکتبر امسال پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 را معرفی کند.

به گزارش NotebookCheck، گوشی Xiaomi 14 اولین سری گوشی هایی هستند که با پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 عرضه می‌شوند. این منبع می‌گوید که دستگاه‌های پرچمدار Xiaomi در آینده، زودتر از نسل قبلی خود به بازار عرضه خواهند شد. سری دیجیتال قبلی Xiaomi در ماه دسامبر به بازار عرضه شدند. بنابراین، اگر این شایعات درست باشند، سری Xiaomi 14 قبل از موعدی که انتظار می‌رفت به بازار عرضه خواهند شد.

صفحه نمایش XIAOMI 14

افشاکننده دیگری به نام @iceuniverse، اطلاعاتی درباره صفحه‌نمایش سری Xiaomi 14 منتشر کرده است. این وبلاگ نویس تکنولوژی، مدعی است که صفحه نمایش Xiaomi 14 نسبت به iPhone باریک‌تر خواهد بود. علاوه بر این، گروه Huaxing Optoelectronics، تامین کننده نمایشگر خواهد بود.

HUAXING دارای صفحه نمایش با حاشیه های بسیار نازک است

در حال حاضر، شرکت Huaxing توانسته است یک صفحه‌نمایش با حاشیه بسیار نازکی ایجاد کند. این صفحه‌نمایش با طراحی بسیار نازک با حاشیه‌ی ۱ میلی‌متری در چهار طرف کار خود را به پایان رسانده است. مقایسه با برندهای دیگری که در بازار عرضه شده‌اند نیز نشان می‌دهد که حاشیه پایینی آن نسبت به معیار برندهای معروف حدود 23 درصد، کاهش یافته است. سطح صفحه‌نمایش و نسبت آن نیز به علت وجود حاشیه نازک، بیشتر خواهد بود. کاربران با این طرح از لحاظ حسی تجربه بهتری کسب خواهند کرد.

شرکت Huaxing توانست بهبود‌هایی در روش مسیریابی مدار اولیه حاشیه پایین اعمال کند تا نسبت بدنه به صفحه‌نمایش را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دهد. همچنین، Huaxing طراحی ساختار جدیدی برای حاشیه باریک ارائه داده است. کابل‌ها از داخل ناحیه نمایشگر عبور کرده و برای انواع فرم‌های گوشی موبایل قابل استفاده است. این طراحی منجر به کاهش نیاز به سیم‌های پراکنده در پایین حاشیه می‌شود. با این حال، هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا سری ۱۴ گوشی‌های Xiaomi از این نمایشگر استفاده خواهند کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.