تلسکوپ جیمز وب تصویر های خیره کننده از مشتری ارسال کرد

عکس جدید مشتری که توسط جیمز وب گرفته شده است

تلسکوپ فضایی جیمز وب بیش از هر رصدخانه‌ی دیگری به اعماق فضا می‌نگرد وهمچنان تصویر های خیره کننده‌ای از اجرام آسمانی نزدیک به زمین را به تصویر می‌کشد.

به عنوان مثال، این عکس شگفت انگیز از مشتری را ببینید.این تصویر که توسط دوربین مادون قرمز نزدیک تلسکوپ وب (NIRCam) گرفته شده است، شفق های بسیار زیبایی را که تا ارتفاعات بالای هر دو قطب شمال و جنوب سیاره گسترش یافته اند، نشان می دهد.

جدید ترین عکس گرفته شده توسط جیمز وب

نورمادون قرمز ثبت شده توسط دوربین برای چشم انسان نامرئی است، بنابراین تیم وب با همکاری جودی اشمیت یکی از دانشمندان بومی، داده ها را به گونه ای به منظور برجسته‌سازی جزئیات، نقشه برداری کردند. به همین دلیل لکه شاخص بزرگ قرمز رنگ مشتری – یک منظومه طوفانی موصوف به “بسیار بزرگ با قابلیت بلعیدن زمین” – به صورت سفید در تصویر ظاهر می شود.تصاویر گرفته شده به وضوح بسیار فراتر از چیزی است که تیم وب به آن امیدوار بود.

ایمکه دی پاتر، ستاره شناس سیاره ای، که به هدایت رصد کمک می‌کرد، در پستی در وب سایت ناسا گفت: واقعاً انتظار نداشتیم که به این میزان خوب و با کیفیت باشد، صادقانه بگویم تصاویر واقعاً چشمگیر است.پس از تجزیه و تحلیل بیشتر این تصویر خارق‌العاده،

هایدی همل، دانشمند بین رشته‌ای تلسکوپ وب برای مشاهدات منظومه شمسی، خاطرنشان کرد: «درخشندگی در اینجا نشان‌دهنده ارتفاع زیاد است – بنابراین لکه قرمز بزرگ مانند منطقه استوایی دارای مه‌های با ارتفاع بالا است. «لکه‌ها» و «رگه‌های» متعدد سفید روشن، احتمالاً نقاط بالای ابرهای بسیار بلند طوفان‌های همرفتی متراکم هستند.

در تصویری گسترده‌تر (در زیر) که توسط تلسکوپ وب گرفته شده است، دو قمر کوچک مشتری نیز به نام‌های Amalthea و Adrastea قابل مشاهده هستند.

جدید ترین عکس جسمز وب از مشتری

تلسکوپ وب ( قدرتمندترین تلسکوپ ساخته شده تاکنون ) پس از پرتاب از زمین در دسامبر 2021، اکنون در مداری در حدود یک میلیون مایل(بیش از یک میلیون و 660 هزار کیلومتر) دورتر قرار گرفته‌است.

ناسا و شرکای آن در اروپا و کانادا اخیراً اولین مجموعه از تصاویر رنگی با وضوح بالا را از مأموریتی به اشتراک گذاشتند که دانشمندان معتقدند می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد منشا کیهان به ما بدهند. همچنین در حال جستجوی سیارات دوردستی که امکان حیات در آنها وجود داشته باشد، هستند.

از دیگر تصاویر خیره کننده ای که توسط جیمزوب گرفته شده است می توان به تصویری خیره کننده ازکهکشان مارپیچ اشاره کرد که در فاصله 500 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی مجسمه‌ساز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.