فروش محتوای تولید شده با هوش مصنوعی به زودی آغاز می‌شود

سایت Shutterstock اخیراً اعلام کرده است که با OpenAI برای شروع فروش محتوای تولید شده با افزار هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد.

سایت Shutterstock اخیراً اعلام کرده است که با OpenAI برای شروع فروش محتوای تولید شده با افزار هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت ، OpenAI نمونه اولیه متن به تصویر DALL-E را در محتوای خود گنجانده است و به کاربران این امکان را می دهد تا بر اساس کلماتی که در نرم افزار تایپ می کنند، تصاویر ایجاد کنند. Shutterstock به کاربران امکان دسترسی مستقیم به DALL-E را از طریق وب سایت خود می دهد.

همکاری گذشته و حال Shutterstock و Open-AI
Shutterstock همکاری خود را با OpenAI از سال 2021 آغاز کرد. در آن زمان، Shutterstock تصاویر را به OpenAI فروخت تا به ایجاد DALL-E کمک کند. سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI گفت: داده هایی که Shutterstock در اختیار ما گذاشت برای آموزش DALL-E حیاتی بود.

از زمان شراکت، این دو شرکت به عنوان یک تیم کار می کنند تا هم فناوری و هم متن ورودی مورد نیاز برای خلق هنر را ترکیب کنند، این در حالی است که از خروجی هنری جدید و خلاقانه OpenAI با استفاده از هوش مصنوعی برای استفاده در شرکت Shutterstock استفاده می شود.

آلتمن گفت: ما از اینکه Shutterstock تصاویر DALL-E را به عنوان یکی از اولین پیاده سازی های این سیستم هوش مصنوعی از طریق API ما به مشتریان خود ارائه دهد هیجان زده ایم و مشتاقانه منتظر همکاری های آینده هستیم زیرا هوش مصنوعی بخشی جدایی ناپذیر از جریان کار خلاقانه هنرمندان می شود.

تولید محتوا با هوش مصنوعی
تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی زمانی شکل می‌گیرند که به فناوری یادگیری ماشینی توسط سازندگان از طریق کلمات نوشته شده اطلاعات لازم داده شود. سپس نرم افزار از مجموعه داده ها “یاد می گیرد”. هر یک از نتایج حاصل از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی با یکدیگر بسیار متفاوت است.
هنر از طریق هوش مصنوعی در حال تکامل است
هنر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به لطف یادگیری ماشینی و فناوری جدید به روش های متعددی در حال توسعه و پیشرفت است.

پل هنسی، مدیر اجرایی Shutterstock گفت: ابزار های بیان خلاقیت دائماً در حال تکامل و گسترش هستند. ما می دانیم که این مسئولیت بزرگ ما است که این تکامل را بپذیریم و اطمینان حاصل کنیم که فناوری مولد که نوآوری را هدایت می کند، مبتنی بر رویه های اخلاقی است. ما متعهد به توسعه بهترین شیوه ها و تجربیات برای رسیدن به هدف خود هستیم، یعنی توانمندسازی جهان برای خلاقیت با ایجاد اعتماد بین کاربران.
اگرچه این هنر توسط هوش مصنوعی تولید شده است، اما این شرکت همچنین به محافظت از حق چاپ و حقوق مالکیت معنوی (IP) سازندگان خود معتقد است. این شرکت گفت: “Shutterstock همچنان در توسعه سیاست ها و رویه ها پیشتاز است و روش هایی را برای اطمینان از اینکه حقوق استفاده و مجوزهای مناسب برای همه محتوای تولید شده توسط هنرمندان ( از جمله محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی) ایمن باشد، به کار می گیرد.

حق الزحمه برای هنرمندان هوش مصنوعی
در کنار این همکاری نوآورانه، Shutterstock همچنین صندوقی را راه اندازی کرد که برای پرداخت هزینه آثار هنرمندان استفاده می شود. این شرکت گفت که مشارکت کنندگان در صورت استفاده از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی، بخشی از حق امتیاز آن اثر را دریافت خواهند کرد. او اشاره کرد که هدفش شفاف ماندن در برابر هنرمندان در مشارکت هنری توسط آنها است و می‌خواهد یک استاندارد صنعتی جدید برای هنرمندان ایجاد کند. امیدوار است که «جریان‌های درآمد زا » و فرصت‌های درآمد زایی جدیدی برای هنرمندانی که از این سیستم بهره می برند ایجاد کند.

Shutterstock همچنین این همکاری را یک موقعیت برد-برد برای شرکت و هنرمندان می‌داند زیرا به مشارکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا برای نقشی که هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی آنها در توسعه بیشتر فناوری دیجیتال ایفا کرده است، حق الزحمه دریافت کنند.
به نظر می رسد هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی با سرعتی بسیار سریع در حال پیشرفت است. نرم افزار می تواند از طریق یادگیری ماشینی و متن تعاملی انسانی، محتوا را به سرعت، به اندازه کافی و بدون محدودیت تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.