قابلیت جدید اینستاگرام برای ذخیره پست ها

مجموعه مشترک اینستاگرام

اینستاگرام در یک اعلامیه در توییتر، از افزودن قابلیت مجموعه های مشترک (collaborative collections) به برنامه خود برای ذخیره بهتر پست ها خبر داد.

به گزارش تکناک، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اینستاگرام، با استفاده از این ویژگی جدید کاربران قادر خواهند بود محتوا را در «مجموعه های همکاری‌پذیر» ذخیره کنند، به صورت گروهی آن‌ها را مشاهده کرده و محتوای جدید به این مجموعه‌ها اضافه یا حذف کنند.

در حالی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2017 ویژگی مجموعه های مشابه Pinterest خود را ، که به شما امکان می‌دهد پست‌ها را در دسته‌های جداگانه ذخیره و سازماندهی کنید عرضه کرد ،این به‌روزرسانی با اجازه دادن به دوستان شما برای اضافه کردن پست‌های خود، همه چیز را تغییر می‌دهد.

طبق اعلام کانال IG Updates متعلق به آدام موسری مدیر عامل اینستاگرام، ، شما و دوستانتان می توانید پست ها را از فید اینستاگرام، صفحه Explore و حتی پیامک ذخیره کنید.

digikala

برای استفاده از این ویژگی، کافی است آیکون bookmark را در گوشه سمت راست پایین پستی که می‌خواهید ذخیره کنید ضربه بزنید، گزینه ایجاد یک مجموعه مشترک جدید را انتخاب کنید، نامی برای آن بگذارید و سپس گزینه‌ای را که می‌گوید Allow friends را تغییر دهید. با این قابلیت شما میتوانید تا 250 نفر را به مجموعه خود اضافه کنید.

اینستاگرام می گوید که می توانید یک مجموعه مشترک از داخل یک چت نیز ایجاد کنید. پس از انجام این کار، هر کسی در چت می‌تواند تصاویری را از مجموعه به اشتراک‌گذاشته‌شده اضافه یا حذف کند، و این باعث می‌شود که با دوستان به نظر برسد.

اینستاگرام اعلام کرده که شما می‌توانید یک مجموعه مشترک را درون یک چت گروهی نیز ایجاد کنید. پس از انجام این کار، هر کسی که در چت حضور دارد می‌تواند تصاویر را به مجموعه مشترک اضافه یا حذف کند، که به نظر می رسد روشی سرگرم‌کننده برای ایده‌پردازی یا اشتراک‌گذاری پست‌های خنده‌دار با اعضای چت گروهی است.

با این حال، شایان ذکر است که اگر یک پست از یک حساب Private به یک مجموعه مشترک اضافه کنید، فقط افرادی که حساب را دنبال می‌کنند می‌توانند پست را ببینند و اگر یک سازنده محتوا  تصمیم بگیرد پستی را که قبلاً در مجموعه خود قرار داده اید از اینستاگرام حذف کند، اینستاگرام آن را از مجموعه حذف خواهد کرد. همچنین نمی‌توانید یک مجموعه مشترک را پس از ایجاد خصوصی کنید،  همچنین نمی‌توانید مجموعه‌های خصوصی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.