بهبود قابلیت کشیدن و رها کردن در اندروید 14

اندروید 14 در بروزرسانی جدید خود به شما اجازه استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) را می‌دهد، حتی اگر بخواهید از صفحه اصلی برنامه ای را باز کنید.

به گزارش تکناک، به‌ طور کلی به‌نظر نمی‌رسد بروزرسانی اندروید 14 شرکت گوگل، بسیار بزرگ باشد ولی تعداد زیادی از تغییرات جالب و مفید برای راحتی کاربران ایجاد شده است. یکی از این تغییرات در قابلیت کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) است که در اندروید 14 حتی اگر برنامه ها هنوز باز نشده باشند، انتقال محتوا بین آنها پشتیبانی خواهد شد.

امکان کشیدن و رهاکردن محتوا در نسخه بتای اندروید 14، برای تمام سیستم عامل قابل استفاده است. در نسخه‌های قبلی اندروید که این قابلیت را دارند، کاربران تنها می‌توانند محتوا را بین برنامه‌هایی که در حال حاضر فعال هستند، منتقل کنند. این موضوع در واقع محدودیتی بر روی کاربرد این ویژگی ایجاد می‌کند.

در شرایط فعلی، با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن میتوان یک عکس یا متن را از یک برنامه برداشت و در برنامه دیگری قرار داد. اما این کار فقط زمانی امکانپذیر است که هر دو برنامه به صورت تقسیم شده (split-screen) در حالت نمایش قرار گرفته باشند. در سیستم عامل اندروید، هنگام استفاده از عمل کشیدن و رها کردن، حرکت ناوبری به صفحه اصلی یا حتی ورود به منوی برنامه‌های اخیر غیرفعال می‌شود.

digikala

کاربر@Nail_Sadykov  در توییتر اشاره کرده است که در اندروید 14، قابلیت کشیدن و رهاکردن تغییر خواهد کرد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد در سیستم عامل حتی تا صفحه اصلی (homescreen) و باز کردن برنامه‌های دیگر حرکت کنید. این بهبود، کاربرد و قابلیت‌های کشیدن و رهاکردن را به طرز گسترده‌ای توسعه می‌دهد، همانطور که در دموی زیر نیز مشاهده می‌شود.

قابلیت کشیدن و رها کردن در حال حاضر در نسخه بتای 2 اندروید 14 در دسترس قرار دارد و احتمالاً در زمان راه‌اندازی نسخه جدید در اواخر سال، به همه کاربران ارائه خواهد شد. باید توجه داشت که قبلاً iOS این قابلیت را پشتیبانی می‌کرد، بنابراین اندروید کمی دیرتر این قابلیت را معرفی کرده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.