قابلیت Stable Diffusion به برنامه Blender آمد

افزونه رسمی هوش مصنوعی مولد آثار هنری Stable Diffusion برای برنامه Blender با قابلیت ایجاد تصاویر، بافت‌ها و انیمیشن‌ های جدید معرفی شد. 

به گزارش تکناک، این برنامه محبوب طراحی سه‌ بعدی، به تازگی افزونه‌ ای برای آزمایش هوش مصنوعی مولد دریافت و نسخه Blender افزونه Stability AI را منتشر کرده است. این پلاگین رسمی Stable Diffusion شامل مجموعه ‌ای از ابزار های هوش مصنوعی مولد برای نرم‌ افزار رایگان مدل ‌سازی سه ‌بعدی Blender است.

پلاگین ‌های شخص ثالث عملکرد مشابهی ارائه می‌ دهند، اما عملکرد Stability AI احتمالاً روان‌ تر خواهد بود و این شرکت قول ارائه به ‌روز‌ رسانی‌ های منظم را داده است.

این افزونه به هنرمندان اجازه می ‌دهد تا با استفاده از توضیحات متنی مستقیم در بلندر (نرم‌افزار رایگان و منبع‌باز سه‌بعدی گرافیک رایانه‌ای)، تصاویری را مانند مولد متن به تصویر Stable Diffusion ایجاد کنند. همچنین، با استفاده از رندرهای موجود، می‌ توان تصاویری در سبک‌ های مختلفی برای آزمایش یک پروژه، بدون نیاز به بازسازی کامل صحنه موجود، خلق کرد.

علاوه بر این، امکان تولید بافت‌ ها به طور مشابه با استفاده از اعلان‌ های متنی در کنار تصاویر مرجع و همچنین ایجاد انیمیشن از رندرهای موجود، وجود دارد. نتایج این افزونه، حتی در نمونه‌ های ارائه شده توسط Stability،هم بحث‌ برانگیز هستند. با این حال، امکان تغییر قسمت‌ های پیچیده پروژه به فرمت ویدیویی، سرگرمی بسیاری را به همراه دارد.

افزونه Stability برای برنامه Blender (free and open-source 3D computer graphics software) به صورت کاملاً رایگان در دسترس است و برای استفاده از آن نیازی به نرم ‌افزار اضافی یا GPU اختصاصی نیست. با نصب آخرین نسخه Blender و داشتن یک کلید Stability API (که می‌توان آن را مستقیماً از Stability AI دریافت کرد) و اتصال به اینترنت، می‌ توان به راحتی Stable Diffusion را اجرا کرد. نصب افزونه نسبتاً ساده است و Stability چندین آموزش برای کاربران برای استفاده از ویژگی‌ های مختلف آن ارائه کرده است.

افزونه Stability در Blender مدل‌ های سه بعدی ایجاد نمی‌ کند، و تنها تصاویر دو بعدی با امکان استفاده به عنوان مواد مرجع را تولید می‌ کند. (این هوش مصنوعی مولد سه‌ بعدی در مراحل ابتدایی خود است، اما ابزارهایی مانند DreamFusion گوگل، Nvidia’s Get3D، یا Point-E متعلق بهOpenAI برای این کار استفاده می شوند.) به طور کلی، این افزونه تنها یک ابزار ساده و آسان برای هنرمندان تازه کار جهت آزمایش هوش مصنوعی مولد در فضای سه بعدی است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.