این قایق بادبانی چشم نواز با زباله‌های پلاستیکی ساخته شده است

قایق بادبانی خورشید دوم بدنه شفافی دارد که از پلیمرهای زیستی جلبکی و بقیه ساختار داخلی و پارچه بادبان از زباله های پلاستیکی دریا ساخته شده است

قایق بادبانی خورشید دوم یک طراحی آینده گرا است است که از زباله های پلاستیکی اقیانوس ساخته شده‌است.

به گزارش تک ناک، این قایق بادبانی با عنوان “Second Sun” یا “خورشید دوم” بدنه شفافی دارد که از پلیمرهای زیستی مبتنی بر جلبک ساخته شده است، در حالی که بقیه ساختار داخلی و پارچه بادبان با زباله های پلاستیکی جمع آوری شده از اقیانوس‌ها ساخته شده اند.

بدنه شفاف از پلیمر زیستی مبتنی بر ریزجلبک ساخته شده است
بدنه شفاف از پلیمر زیستی مبتنی بر ریزجلبک ساخته شده است

شفافیت بادبان با امواج و موجودات دریایی ترکیب می‌شود، ارتباط بین ملوان و دریا را تقویت می‌کند و تجربه جدیدی برای قایقرانی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، همانطور که از نام پروژه “Second Sun” پیداست، شکل گرد و رنگ زرد بادبان اصلی نشان دهنده خورشید دوم است که الهام بخش آینده ای پایدارتر است.

digikala
هدف این قایق جذب ملوانان جدید و ایجاد پیوند دلسوزانه بین مردم و دریا است
هدف این قایق جذب ملوانان جدید و ایجاد پیوند دلسوزانه بین مردم و دریا است

نوآوری مشترک توسط استودیو فورف دیزاین و طراح سزار پیری بر استفاده از مواد مناسب و سازگار با محیط زیست در ساختار داخلی متمرکز شده است. پارچه بادبان از پلاستیک آلاینده استخراج شده از اقیانوس‌ها برای افزایش آگاهی در مورد تأثیر زیست محیطی ابدی پلاستیک بر آلودگی آب ساخته شده است.

با الهام از موجودات دریایی و خورشید
با الهام از موجودات دریایی و خورشید

اگر در عملکرد قایق بادبانی عمیق شویم متوجه می‎شویم، که از قایق‌های بادبانی معروف Cup آمریکا و هواپیماهای بالدار دایره‌ای الهام گرفته شده است که در آن بادبان بال شکل آوانگارد، می‌چرخد و منحنی می‌شود تا نیروی رانش را افزایش یا کاهش دهد. Second Sun یک قایق بادبانی نمادین است، و با این امید ساخته شده که نور بیشتری برای آینده‌ای آگاهانه به ارمغان بیاورد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.