اپل در رویداد 16 شهریور چه محصولات جدیدی را عرضه می کند؟

پوستر رسمی رویداد شهریور اپل

به غیر از آیفون‌ها و ساعت‌های  جدید اپل  این انتظار می رود که برخی دیگر از محصولات شایعه شده را در رویداد اپل در 7 سپتامبر (16 شهریور ) ببینیم.

به گزارش تک ناک، کمتر از دو هفته تا رویداد بزرگ سپتامبر اپل باقی مانده است. این شرکت هرگز در مورد آنچه که قرار است اعلام شود دست خود را رو نمی کند، اما همه ما تقریباً مطمئن هستیم که گوشی های سری آیفون 14 (آیفون 14 و آیفون 14 پرو، هر دو در اندازه معمولی و حداکثر) و اپل واچ های جدید (اپل واچ سری 8 در دو اندازه و احتمالاً سومین مدل بزرگتر “Pro” یا “Extreme Sport” و یک Apple Watch SE جدید) معرفی و رعضه خواهند شد.

اما این تقریباً تمام آنچه انتظار آن را از با ارزش‌ترین شرکت جهان داریم نیست. باید صبر کرد تا کوپرتینویی چه دستگاه های دیگری را آماده می کند و چه دستگاه های دیگری می توانیم در رویداد “Far out” اپل  ببینیم؟

در ادامه  لیستی از محصولات آینده  شایعه  شده اپل  همراه با بهترین پیش بینی ها در مورد اینکه  آیا آنها در 7 سپتامبر عرضه می شوند یا نه تهیه شده است.

نسل دوم AirPods Pro

digikala

از میان تمام محصولاتی که اپل در دست تولید دارد، یکی از محصولاتی که به احتمال زیاد در رویداد سپتامبر به همراه آیفون و اپل واچ  معرفی  می شود، AirPods Pro جدید است. عرضه نسل دوم AirPods Pro (یا به قول برخی ایرپاد پرو 2) برای مدت طولانی شایعه شده بود، اما گفته می شود که سرانجام پاییز امسال وارد بازار خواهند شد.

چرا اپل  آنها را همراه با آیفون های جدید معرفی می کند؟ خوب، یکی از شایعات این است که آنها از بلوتوث 5.2 و LE Audio پشتیبانی خواهند کرد. از آنجایی که هیچ آیفون فعلی از بلوتوث 5.2 پشتیبانی نمی کند، عرضه این دستگاه با هم  منطقی به نظر می رسد. بعید است  که AirPods Pro جدید را فقط با آیفون‌های جدید کار کند، اما ممکن است در صورت استفاده با گوشی های جدید ، ویژگی‌های پیشرفته‌تری ارائه دهند. اپل ممکن است بگوید «ایرپاد پرو جدید همه این کارهای عالی را انجام می‌دهد، اما اگر آنها را به آیفون جدید متصل کنید، این کارها را نیز انجام می‌دهد».

انتظار می‌رود AirPods Pro جدید دارای طراحی بهتر ، کیفیت صدا و حذف نویز بهتر و شاید ویژگی‌های تناسب اندام جدید نیز باشد.

 

Apple TV 4K

شایعاتی مبنی بر عرضه یک تلویزیون اپل جدید در نیمه دوم سال جاری وجود دارد، اما ما اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم جز اینکه انتظار می رود “ساختار هزینه” بهبود یافته باشد. این یک راه خوب برای بیان این  است که ساخت آن برای اپل هزینه کمتری دارد  و این می تواند به  معنی  قیمت پایین تر یا فقط سود بیشتر برای اپل باشد.

اگر عرضه این محصول  واقعاً در سال 2022 رخ دهد، ممکن است در هر زمانی  در بازار ظاهر شود. مگر اینکه این محصول دارای یک  تغییر کاملاً بزرگ در طراحی و ویژگی‌ها باشد،که کمی دور از انتظار به نظر می رسد. احتمال دارد یکه معرفی نسبتاً مختصر این محصول توسط اپل باشد که عرضه آن در رویدادهای سپتامبر یا اکتبر پنهان شده است. اپل ممکن است  حتی این محصول را با هیاهوی کمی در وب به صورت مستقیم عرضه کند

آیپد نسل دهم

اگر شایعات را باور کنیم یکی از محصولات هیجان انگیزی که امسال در راه است، ، آی پد نسل دهم است. آیپد جدید در نهایت با جدا شدن از طراحی قدیمی خود، با صفحه نمایش 10.5 اینچی، شناسه لمسی در دکمه کناری و لبه های صاف، قرار است نشانه های طراحی را از iPad Air بگیرد. شایعات می گویندکه این محصول مجهز به پورت USB-C خواهد بود  و از نسل دوم Apple Pencil نیز پشتیبانی می کند.

آیپد نسل دهم که در رویداد شهریور اپل ممکن است عرضع شود

اپل رسماً عرضه  آیپد او اس 16 را به تعویق انداخت و اعلام کرد اولین نسخه آی پد او اس 16.1 خواهد بود. این اتفاق احتمالا  در ماه اکتبر رخ خواهد داد و تا زمانی که رویدادی در ماه اکتبر با تاریخ انتشار iPadOS 16.1 مصادف شود، هیچ آی‌پد جدیدی رونمایی نخواهد شد.

آیپد پرو M2

اکنون که پردازنده M2 عرضه  شده است (در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی)، زمان آن رسیده است که آیپدهای  M1 با پردازنده M2 به  روز رسانی شوند. آی‌پد پروهای مبتنی بر M2 ممکن است شارژ بی‌سیم نیز داشته باشند، اما آی‌پد بزرگ‌تر ( 14 یا 15 اینچی ) احتمالاً تا سال آینده ظاهر نخواهند شد. احتمالا آیپد پرو های M2  در ماه اکتبر با آی‌پد نسل دهم عرضه می‌شود.

رویداد 17 شهریور اپل

مک مینی M2

یکی دیگر از محصولات مبتنی بر M1 آماده برای به روز رسانی با پردازه  M2 مک مینی است. گزارش های متناقضی در این مورد وجود دارد. برخی می گویند که انتظار می رود همان مک مینی امروزی را فقط با پردازنده جدید M2 عرضه شوند. برخی دیگر می گویند طراحی جدیدی با یک قاب جدید و طراحی دو رنگ در حال اجرا است.

مک پرو

آخرین محصولی که به سیلیکون اپل تبدیل شد، مک پرو است. اپل گفت که این انتقال دو سال طول می کشد و خوب، زمان تقریباً به پایان رسیده است. آیا این بدان معناست که امسال مک پرو عرضه خواهد شد؟ نظرات متفاوت است.

وقتی که هنوز MacBook Pro یا Mac Studios با پردازنده های  M2 Max یا M2 Ultra عرضه نشده است. تصور “M2 Extreme” در مک سخت است. با عملکرد بسیار خوب مک استودیو، به نظر نمی‌رسد اپل عجله‌ای برای ارائه چیزی حتی بهتر از آن داشته باشد.

حتی اگر اپل یک شمه ای  از مک پرو جدید را با تاریخ عرضه سال 2023  ارائه دهد، احتمالا  این اتفاق در اواخر سال به جای رویداد سپتامبر رخ خواهد داد.

آی مک پرو

انتظار می رود اپل، یک آی مک بزرگتر مبتنی بر سیلیکون اپل را عرضه کند. چیزی که برخی آن را یک iMac Pro جدید می نامند، دارای سیلیکون اپل و طراحی جدید، مشابه آی مک با پردازندM1  است. صفحه نمایش بزرگتر (27 اینچ یا بیشتر) خواهد بود و احتمالاً دارای نور پس زمینه ProMotion یا مینی LED برای HDR است.احتمالا اپل  آن را با یک پردازنده M2 سطح بالاتر، مانند M2 Max یا M2 Ultra  عرضه می کند.

اما هیچ‌کدام از آن‌ها هنوز آماده نیست، و به نظر می‌رسد که وجود این محصول زیر سوال رفته است. حتی  برخی می‌گویند که نمایشگر استودیو اپل محصولی است که برخی از کارشناسان با یک iMac بزرگتر اشتباه می‌گیرند. بعید به نظر می رسد که این محصول  در سال 2022 یا حتی 2023 به بازار بیاید.

هوم پاد با نمایشگر

گوگل Nest Hub و Nest Hub Max خود را دارد، آمازون مجموعه‌ای از دستگاه‌های Echo Show دارد، اما اپل هیچ دستگاه خانگی هوشمندی با نمایشگر ندارد. مدتی است که شایعاتی مبنی برعرضه  هوم پاد با نمایشگر (برخی آن را “HomePod با آی پد متصل شده” می نامند) توسط اپل شنیده می شود. جدیدترین شایعات می گویند که انتظار می رود اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 این محصول عرضه شود.

اگر واقعاً تاریخ این عرضه این  دستگاه اواخر سال 2022  باشد ، دلیلی وجود ندارد که اپل نتواند آن را در رویداد سپتامبر رونمایی کند. اما به نظر می‌رسد که به نمایشی مهم‌تر از نشستن در سایه آیفون، محبوب‌ترین محصول اپل نیاز دارد.

هدست AR/VR

اپل مشغول به کار روی هدست یا عینک AR است . آخرین شایعات می‌گویند که اولین محصول  یک دستگاه  گران قیمت، سطح بالا و محدود برای توسعه‌دهندگان خواهد بود تا یک سال یا بیشتر بعد، چیزی شیک‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای بازار انبوه تولید شود.حتی برخی می گویند که این دستگاه در ژانویه 2023 عرضه می شود زیرا  اپل دوست دارد محصولات اصلی جدید را ماه ها زودتر با یک اعلامیه بزرگ “یک چیز دیگر”  به اشتراک بگذارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که در پایان رویداد آیفون یا رویداد اکتبر این اعلامیه “یک چیز دیگر”  اتفاق نیفتد- بالاخره اپل در رویداد آیفون 6 از اپل واچ رونمایی کرد  اما احتمال اینکه رویداد محصول اختصاصی  برگزار شود بسیار بیشتر است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.