“شهر معلق دایره‌ای” جاذبه های دوبی را دوچندان می‌کند

شهر معلق دوبی از نمای بالا به نام دان تاون سیرکل

یکی از دلایلی که مردم در سراسر جهان دوبی را به عنوان شهری مطرح می شناسند ، معماری فوق العاده آن است  وحال آنها می خواهند با ایجاد شهر معلق دایره ای شکل جاذبه های دوبی را دوچندان کنند.

به گزارش تک ناک، درست زمانی که همگان فکر می‌کردند ساختمان‌های این شهر حاشیه خلیج فارس نمی‌توانند بیش از این آینده گرا شوند ، ZNera، یک شرکت معماری با برنامه‌های بسیار بلندپروازانه ظاهر می شود.

اما برنامه های این شرکت چیست که از آن به عنوان بسیار بلندپروازانه یاد می کنند؟ یک مجله آنلاین روز سه شنبه گزارش داد که آنها یک شهر معلق دایره ای شکل که برج خلیفه را احاطه کرده است طراحی کرده اند.

یک نقطه عطف شهری و طبیعی برای امارات

ارتفاع شهر معلق دوبی (Dubai : most populous city in the United Arab Emirates and the capital of the Emirate of Dubai) 550 متر و محیط آن  3000 متر است. این شهر معلق متناسب با معماری اش” داون تاون سیرکل”  نامیده می شود و می تواند به طور همزمان به عنوان یک نقطه عطف شهری و طبیعی برای امارات متحده عربی عمل کند.

شهر معلق دوبی (شهری در امارات متحدۀ عربی) تمام ویژگی هایی را دارد  که محبوب ترین کلان شهرها را تشکیل می دهند. این شهر دارای فضاهای مسکونی، عمومی و تجاری و حتی یک اسکای گاردن سبز برای افزودن مقداری اکسیژن مورد نیاز به  این شهر پرماشین است.

 

نمایی از شهر معلق دوبی به شک دایره ای شکل

این سازه دوبی توسط پنج ستون عمودی پشتیبانی می‌شود که تصور می‌کنیم برای حمل چنین کلانشهری شلوغ و متنوع باید بسیار محکم باشند.

این سازه از دو حلقه تشکیل شده است که توسط یک کمربند معلق سبز به هم پیوسته به نام Skypark به هم متصل شده اند. این اسکای پارک به ساکنان و بازدیدکنندگان دوبی هوای تازه، نور طبیعی فراوان و مناظر 360 درجه از دوبی ارائه می دهد.

داون تاون سیرکل علاوه بر این دارای پنج سطح است که هر کدام به واحدهای کوچکتر تقسیم می شوند که به فضاهای مسکونی، عمومی، تجاری و فرهنگی تقسیم می شوند. این شهر معلق همچنین با فضای سبز مجلل آراسته خواهد شد و دارای فضاهای بازی است که تجربه کاربر نهایی را برآورده می کند.

در میان بسیاری از بناهای دیدنی آن، دفاتر، مراکز تحقیقاتی، فضاهای فرهنگی، و یک اکوسیستم سبز سه بعدی در نظر گرفته شده است  که به عنوان “ریه” این شهر معلق عمل می کند و حجم بالای اکسیژن  مورد نیاز را به یک شهر نسبتاً آلوده می رساند.

پناهگاه ها و موارد دیگر

مناطق سبز در این شهر معلق دایره ای دوبی با ویژگی هایی مانند دره ها، تپه های شنی، مرداب ها، آبشارها، غارهای دیجیتال و پوشش گیاهی استوایی تزئین می شود. همچنین پناهگاه هایی برای گیاهان وحشی، منطقه ای برای کشت و تولید مواد غذایی، ماشین های تخصصی برداشت آب باران و نیروگاه های خورشیدی در طراحی این شهر معلق درنظر گرفته شده است. در نهایت، سیستم های پیشرفته گاز  CO2 را ذخیره کرده و آلاینده های هوا را فیلتر می کنند.

شهر معلق دوبی شامل پناهگاه های سبز می باشد

ممکن است تصور شود محیط این شهر معلق دوار برای پیمایش بیش از حد بزرگ باشد، به همین دلیل معماران حتی به آن هم  فکر کرده اند. یک سیستم حمل‌ونقل ریلی آینده گرا که از غلاف‌های معلق ساخته شده است، مسافران را با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در این حلقه معلق جابجا می کند .

در حین استفاده از قطارهای پیشرفته، مسافران از زاویه دید 360 درجه کل شهر  نیز برخوردار می شوند ، که این سفر را برای ساکنان محلی و گردشگران به یک اندازه لذت بخش می کند.

شهر معلق دوبی دارای یک وسیله حمل و نقل ریلی است

درباره اینکه این سازه چه زمانی ممکن است ساخته شود و آیا واقعاً ساخته خواهد شد، صحبتی نشده است. اما در حال حاضر، تصاویر ما را به رویای آینده ای که دوست داریم کاوش کنیم، وادار کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.