تاکسی پرنده برقی در آسمان دبی رونمایی شد

روز دوشنبه، مردم دبی‌ یک تاکسی پرنده برقی را دیدند که در آسمان‌ به پرواز درآمد و با ارائه یک فناوری آینده‌نگر می‌توانست مردم را از فراز شهرها و بالای ترافیک و جاده‌های شلوغ جابجا کند.

به گزارش تک ناک، ده ها پروژه ماشین پرنده در چند سال گذشته ظهور کرده است. با این حال، تنها تعداد انگشت شماری آن را از مرحله مفهومی عبور می دهند. حتی تعداد کمتری نیز با موفقیت با سرنشین در آن آزمایش شده است و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا هر کدام از آنها به بهره برداری برسد.

معرفی XPeng X2 که توسط شعبه هوانوردی XPeng Inc مستقر در گوانگژو توسعه یافته بود با یک کابین خالی برگزار شد، اما به گفته این شرکت، آزمایش پرواز با سرنشین در جولای 2021 انجام شده است.

X2 پرواز آزمایشی 90 دقیقه‌ای خود را پس از برخاستن از دبی مارینا در Gitex Global tech 2022 به پایان رساند و آینده‌ای هیجان‌انگیز از راه‌حل‌های هوشمند حرکتی و پروازهای کوتاه‌مدت را رقم زد.

digikala

X2 آخرین نسل ماشین پرنده است
این وسیله نقلیه شیک می تواند دو سرنشین را حمل کند و از مجموعه ای با هشت ملخ نیرو می گیرد. این شرکت اعلام کرد که حداکثر سرعت آن 130کیلومتر در ساعت است.
X2 مجهز به سیستم کنترل پرواز هوشمند و قابلیت‌های پرواز مستقل، آخرین نسل خودروهای پرنده است که به طور مستقل توسط XPeng Aeroht زیرمجموعه XPeng توسعه یافته است.

روز دوشنبه، مردم دبی‌ یک تاکسی پرنده برقی رادیدندکه با ارائه یک فناوری آینده‌نگر می‌توانست مردم را از فراز شهرها جابجا کند.
بر خلاف هواپیماها و هلیکوپترها، eVTOL یا وسایل نقلیه برخاست و فرود عمودی الکتریکی، حداقل در اصل، سفرهای شخصی سریع نقطه به نقطه را ارائه می دهند.
ابعاد آن 4.97 متر طول و 4.78 متر عرض و 1.36 متر ارتفاع است، اگرچه بازوهای آن قابل جمع شدن هستند و عرض آن را به 1.83 متر کاهش می دهد. به گزارش نیواطلس، ادعا می شود که این وسیله نقلیه توانایی حمل 560 کیلوگرم و تا حداکثر وزن 760 کیلوگرم هنگام برخواستن را دارد.

روز دوشنبه، مردم دبی‌ یک تاکسی پرنده برقی رادیدندکه با ارائه یک فناوری آینده‌نگر می‌توانست مردم را از فراز شهرها جابجا کند.

این تاکسی پرنده برقی eVTOL می تواند در ارتفاع 1000 متری حرکت کند و گفته می شود با هر بار شارژ باتری خود 35 دقیقه کار می کند. قابلیت پرواز خودمختار، برد راداری، سیستم اجتناب از مانع و چتر ایمنی خودکار از دیگر ویژگی های آن هستند.
از نظر طراحی ایمنی، X2 دارای هشت گروه باتری مستقل برای منبع تغذیه اضافی، چهار محور و هشت پره برای پشتیبان‌گیری انرژی چند موتوره است.

درست مثل یک ماشین معمولی
مدیرعامل شرکت He Xiaopeng قبلاً از طریق ویدئویی نشان داده بود که راننده می تواند مانند رانندگی با یک ماشین معمولی این وسیله نقلیه پرنده را هدایت کند.
او در آن زمان گفت: ما روشی را که ماشین‌ها کار می‌کنند انتخاب کرده‌ایم و خلاقانه آن را در سیستم پرواز بازبینی کرده‌ایم و به کار می‌بریم تا نیاز به یادگیری پرواز را کمتر کند.
اگرچه این شرکت همچنان با چالش‌های عمده‌ای از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی، ایمنی و مسائل زیرساختی مواجه است، XPeng امیدوار است که «تحویل‌های کوچک» X2 را در سال 2024 آغاز کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.