موفقیت یک استارتاپ در ساخت خانه های بادی بتنی

یک استارتاپ با ابداع روشی جدید با پمپاژ بتن به شکل های بادکنکی، خانه های بادی بتنی را در کوتاه ترین زمان ممکن می سازد.

یک استارتاپ با ابداع روشی جدید با پمپاژ بتن به شکل های بادکنکی، خانه های بادی بتنی را در کوتاه ترین زمان ممکن می سازد.

به گزارش تک ناک، شرکت استارتاپی Automatic Construction’s در حال حاضر این خانه های بادی بتنی را در بخشی از منطقه نیویورک، خانه‌ها را مستقیماً به مشتریان می‌فروشد و قرارداد دو پروژه دیگر نیز امضا شده‌اند.
آیا برای خانه های “باد شونده” آماده هستید؟ بله، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما ما از قبل با خانه‌هایی که قطعات آنها با پرینتر سه بعدی چاپ شده اند آشنا هستیم که در نهایت به سرعت ساخته می شوند و قابل سکونت هستند.
این خانه ها اساساً با پر کردن سیمان در داخل قالبی بادکنک مانند شکل می گیرند. با این حال، هدف مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران الکس بل این است که در نهایت عناصر تقویت‌کننده مانند میلگرد و کابل‌های کششی از قبل در داخل قالب‌ها نصب شده باشند. بل سیستم خود را “کارخانه قالب بندی انعطاف پذیر باد شونده” می نامد.

یک استارتاپ با ابداع روشی جدید با پمپاژ بتن به شکل های بادکنکی، خانه های بادی بتنی را در کوتاه ترین زمان ممکن می سازد.

چگونه می توان از این خانه ها داشت؟
پاسخ بسیار ساده است. قالب رول شده در ابتدا به محل ساخت و ساز آورده می شود. یک مدل بزرگتر و سنگین تر از تشک های بادی تمام قد را تصور کنید.
این فرم از پلی وینیل کلراید یا PVC ساخته شده است که یکی از رایج ترین پلاستیک‌های مورد استفاده در جهان است و در همه چیز از دستگاه‌های پزشکی گرفته تا لوله‌های برق، کفپوش‌ها و بسته‌بندی‌ها یافت می‌شود.
قالب پس از قرار گرفتن بر روی یک دال بتنی یا پایه‌های دیگر با یک پمپ هوا باد می‌شود. سپس بتن توسط یک کامیون آماده، ، که می‌‎تواند بتن را در مبدا یا در خود محل ساخت مخلوط کند، به قالب پمپ می‌شود.
یک پوسته ساختمانی بتنی محکم پس از خشک شدن و فرم‌گیری بتن تولید می‌شود. اکنون فرم داخل آن پوسته به عنوان یک عامل صرفه جویی در مصرف انرژی، ضد آب و مانع عبور هوا عمل می کند، سپس، موارد اضافی مانند درها، پنجره ها، دیوارهای خشک در داخل و نمای بیرونی اضافه می شوند.

بتن ریزی هفت تا 10 دقیقه طول می کشد
خانه ها خیلی سریع شکل می گیرند. الکس بل در این ارتباط گفت: برای نمونه های اولیه 100 فوت مربع (9.3 متر مربع) و 200 فوت مربع (18.6 متر مربع)، باد کردن قالب با هوا 7 تا 10 دقیقه طول کشید.
او همچنین افزود: سپس پمپ بتن قالبها را در 1.5 ساعت پر کرد. با احتساب نیروی کار، نمونه های اولیه ما فقط 20 دلار در هر فوت مربع قیمت دارند. این روش به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر روش های ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.