نقش تغییرات آب و هوایی در شیوع بیماری‌های آلرژیک

یک مطالعه نشان داد انتظار می‌رود تا سال 2050، تغییرات آب و هوایی به میزان قابل توجهی سطح گرده‌ها را در هوا افزایش دهد و می تواند در شیوع بیماری های آلرژیک تاثیر گذار باشد.

یک مطالعه نشان داد انتظار می‌رود تا سال 2050، تغییرات آب و هوایی به میزان قابل توجهی سطح گرده‌ها را در هوا افزایش دهد و می تواند در شیوع بیماری های آلرژی تاثیر گذار باشد.

به گزارش تکناک، تیمی از محققان موسسه علوم بهداشت محیطی دانشگاه راتگرز از یک شبیه ساز رایانه ای برای مطالعه تأثیر تغییرات آب و هوایی بر توزیع گرده‌های بلوط و ابروسیا که دو عامل آلرژی رایج در ایالات متحده هستند، استفاده کردند.

این تیم توسط پانوس جورجوپولوس، استاد بهداشت محیطی در دانشکده بهداشت عمومی راتگرز رهبری شد.

جورجوپولوس،که مدیر آزمایشگاه شیمی دینامیک محاسباتی در راتگرز و هیئت علمی دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون هم است، گفت:گرده یک مثال عالی برای تأثیرات تغییرات آب و هوایی است زیرا تغییر در متغیرهایی مانند دی اکسید کربن و دما بر نحوه رفتار گیاهان تأثیر می گذارد.

در عین حال، تولید گرده و تأثیر گرده بر بیماری های آلرژیک به دلیل تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است و این یکی از معدود مطالعاتی است که می خواهد این روند را در آینده پیش بینی می کند.

تلاش‌های قبلی برای ارتباط شاخص‌های گرده ها با تغییرات آب و هوایی به دلیل کمبود اطلاعات،محدود شده است. به عنوان مثال، حدود 80 ایستگاه نمونه برداری گرده در ایالات متحده وجود دارد که توسط انواع سازمان های خصوصی و دولتی با استفاده از روش های مختلف نمونه برداری، اداره می شود.

برای غلبه بر این چالش،محققان یک سیستم شبیه سازی کیفیت هوای چند مقیاسی را که یک ابزار منبع باز مدیریت شده توسط آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده (EPA) برای شبیه‌سازی توزیع‌های آلرژی‌زای گرده بلوط و ابروسیا برای تاریخ (2004) و آینده (2047) است،تطبیق دادند.

نتایج نشان داد که حتی در شرایطی که گرم شدن بطور معتدل اتفاق بی افتد، فصل گرده با افزایش میانگین غلظت گرده در بیشتر مناطق این کشور،زودتر شروع می‌شود و در سراسر ایالات متحده طولانی‌تر می‌شود.

میانگین غلظت گرده بلوط می تواند بیش از 40 درصد در شمال شرقی و جنوب غربی افزایش یابد و میانگین غلظت ابروسیا می تواند بیش از 20 درصد در این مناطق افزایش یابد.

جابجایی گرده های منطقه ای نیز در این مطالعه مشاهده شد.در بخش‌هایی از نوادا و شمال تگزاس،سطح گرده بلوط می‌تواند تا اواسط قرن دو برابر شود،در حالی که ماساچوست و ویرجینیا تا سال 2050 شاهد افزایش 80 درصدی گرده‌های ابروسیا خواهند بود.

تحقیقات درمورد گرده بخشی از یک پروژه در حال انجام توسط مرکز تحقیقات اوزون راتگرز بود که توسط EPA و نیوجرسی برای بررسی اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی بر کیفیت هوا در این ایالت تأثیر می‌گذارد، تأمین مالی می‌شود.بخش عمده‌ای از این کار به بررسی مبارزه دولت با ازن سطح زمین که محصول جانبی احتراق سوخت‌های فسیلی است و می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند، می‌پردازد.

جورجوپولوس گفت: کیفیت هوای نیوجرسی در آینده تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی،هم از نظر آلودگی انسانی و هم از نظر افزایش سطح گرده، قرار خواهد گرفت. برای افراد مبتلا به آسم، قرار گرفتن در معرض گرده و مواد محرک مانند ازن، احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.برای محافظت از افراد آسیب پذیرتر، باید درک کنیم که این عوامل تحریک کننده در جهانی که هر روز در حال گرم تر شدن است، چگونه تاثیر خواهند گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.