نوشیدن چای عمر را طولانی‌تر می‌کند

نوشیدن چای سیاه در روز باعث افزایش طول عمر می شود

مطالعات جدید محققان نشان می دهد نوشیدن چای سیاه می تواند منجر به عمر طولانی تری در افراد شود.

به گزارش تک ناک، براساس  این تحقیق اگر چای می نوشید  حتی تا 10 فنجان در روز – تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است عمر طولانی تری داشته باشید.

بر اساس تحقیقات جدیدی که روز دوشنبه در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد، نوشیدن دو یا چند فنجان چای سیاه در روز با کاهش خطر مرگ مرتبط است.

این مطالعه  که از داده های  Biobank بریتانیا که یک پایگاه داده تحقیقات ژنتیکی و سلامتی است استفاده می کرد  عادات چای نوشیدن  تقریباً نیم میلیون مرد و زن بین 40 تا 69 سال را از سال 2006 تا 2010 را تجزیه و تحلیل کرد.

ماکی اینو چوی، نویسنده این مطالعه و پژوهشگر رسمی  بخش اپیدمیولوژی سرطان و ژنتیک در مؤسسه ملی بهداشت،در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مطالعات قبلی در مورد اثرات بالقوه چای سیاه به دلیل مصرف کم در جمعیت های مورد مطالعه متناقض بوده است.

کل جمعیت بریتانیا به‌شدت چای مصرف می‌کنند. 85 درصد از کسانی که در Biobank مورد مطالعه قرار گرفتند به طور معمول چای می‌نوشیدند و از افرادی که چای می‌نوشیدند، 89 درصد چای سیاه می‌نوشیدند.

محققان دریافتند که مصرف دو یا چند فنجان چای در روز خطر مرگ  را در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند  کاهش می دهد. این مطالعه به طور خاص نشان داد که نوشیدن چای سیاه با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی مرتبط است، اما ارتباطی با خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری های تنفسی پیدا ندارد.

اینو چوی گفت: این یافته‌ها ممکن است به ارتباط نوشیدن چای با کاهش خطر مرگ قوت ببخشد. ما توانستیم ارتباط این جمعیت را با شیوع بالای نوشیدن چای سیاه در طیف وسیعی از سطوح مصرف ارزیابی کنیم.

عواملی مانند داغ بودن چای، تفاوت‌های ژنتیکی مرتبط با متابولیسم و حتی هم زدن شیر و شکر بر نتایج تأثیری نداشتند. این محقق همچنین گفت که مردم همچنان باید از دستورالعمل های غذایی برای محدود کردن قند و چربی های اشباع شده پیروی کنند.

برای مصرف کنندگان معمولی قهوه، نیازی نیست دم نوش صبحگاهی خود را با چای عوض کنند. به گفته اینو چوی 78درصد از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفتند قهوه می نوشیدند و محققان آن را کنترل کردند.

او خاطرنشان کرد: ما بین مصرف چای بیشتر با کاهش خطر مرگ و میر ارتباط معنا داری پیدا کردیم.بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده اید، آیا باید شروع به نوشیدن چای کنید؟

این محقق گفت که یافته های تحقیقاتی او برای افرادی که چای می نوشند مثبت است، اما افزود به  مطالعات بیشتری در مجموعه های مختلف برای ارائه توصیه هایی برای افرادی که چای نمی نوشند مورد نیاز است.

توصیه او در پایان این بود .برای کسانی که قبلاً یک فنجان یا حتی چندین فنجان در روز می نوشند، گفت: لطفا از فنجان چای خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.