هدست متا کوئست پرو 1500 دلاری رو نمایی شد

مارک زاکربرگ روز سه شنبه از هدست متا کوئست 1499 دلاری واقعیت مجازی (VR)    را رونمایی کردو "Walled Garden" اپل را به باد انتقاد گرفت.

مارک زاکربرگ روز سه شنبه از هدست جدید 1499 دلاری واقعیت مجازی (VR)  Quest Pro  متا رونمایی کرد.

به گزارش تک ناک، VR به کاربر تجربه غوطه‌وری از قرار گرفتن در یک محیط تصنعی را می‌دهد که واقعی نیست، مهم نیست چقدر واقعی به نظر می‌رسد.

زاکربرگ از هدست جدید 1500 دلاری رونمایی کرد و “Walled Garden” اپل را به باد انتقاد گرفت.

در حالی که دقیقاً نام اپل را ذکر نکرد، مدیر اجرایی نظراتی را اعلام کرد که به محصول اپل معروف به “Walled Garden” بر می‌گردد. مارک گفت: «در هر نسل از محاسبات، یک اکوسیستم باز و یک اکوسیستم بسته وجود داشته است، ویندوز و مک، سپس اندروید و iOS. اکوسیستم های بسته بر کنترل دقیق و یکپارچگی برای ایجاد تجربیات منحصر به فرد و فوکوس کردن تمرکز می‌کنند. اگرچه اکثر این ارزش به مرور زمان به پلتفرم سرازیر می‌شود.»

digikala

مدیر اجرایی در ادامه می‌گوید: «من می‌بینم که نقش ما فقط کمک به ایجاد این اکوسیستم باز نیست، بلکه اطمینان حاصل کردن از موفقیت آن در نسل بعدی اینترنت است.»

زاکربرگ از سال گذشته به دلیل شکست خوردن از اپل که به کاربران آیفون این فرصت را داد تا از ردیابی برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها به منظور دریافت تبلیغات سفارشی‌شده خودداری کنند، عصبانی بوده است و این ضربه سختی به متا زد زیرا قابلیت شفافیت ردیابی برنامه (ATT) بیش از 10 میلیارد دلار برای شرکت متا هزینه همراه داشت. و در حالی که این تنها عامل دخیل نبود، برای این سال تا به امروز، سهام متا 210 دلار یا 62 درصد کاهش یافته است.

ماه گذشته، CBS News محاسبه کردکه ارزش خالص دارایی زاکربرگ به دلیل کاهش سهام، 71 میلیارد دلار کاهش یافته است. بله این حتماً دردناک است. و ما این احساس را داریم که مارک اپل را برای بسیاری از ضربه هایی که شخصاً متحمل شده مقصر می داند. CNBC همچنین گزارش می دهد که برخی از خصومت‌های هیئت رئیسه متا با اپل ناشی از کاهش 15 تا 30 درصدی است که اپل از تراکنش‌های درون برنامه ای انجام شده توسط کاربران برنامه های نصب شده از اپ استور جمع آوری می‌کند.

زاکربرگ VR و واقعیت افزوده (AR) را بلوک‌های سازنده پلتفرم جدیدی می‌داند که می‌توان آن را در دستگاه جدیدی پیدا کرد که می‌تواند محبوب‌تر از گوشی‌های هوشمند باشد. ابتدا، اجازه دهید به شما بگوییم که واقعیت افزوده به کاربران امکان می‌دهد داده‌های تولید شده توسط رایانه را روی یک فید ویدیوی زنده ببینند. یک مثال خوب از این، “نمای زنده” نقشه‌های گوگل است که می‌تواند هنگام راه رفتن فعال شود.

کاربران به لطف دوربین پشتی منظره مقابل خود را می‌بینند. در بالای آن تصویر فلش‌هایی وجود دارد که جهت ناوبری را به کاربر می‌دهد در حالی که سایر نمادهای تولید شده توسط رایانه به نقاط عطف و مکان های قابل توجه اشاره می‌کنند.

اپل و متا همچنین می توانند بر سر عینک های AR با هم رقابت کنند

هدست آینده اپل که در حال حاضر چیزی بیش از یک شایعه نیست، از تراشه Apple M2 پشتیبانی می کند و می تواند دارای 16 گیگابایت حافظه باشد. قیمت هدست اپل بیش از 2000 دلار قیمت دارد و شاید به 3000 دلار نیز برسد.

پس از عرضه این هدست ها، به نظر می‌رسد که مورد بعدی در دستور کار، عینک‌های AR مشابه عینک گوگل است. بسیاری می بینند که در نهایت عینک AR جایگزین گوشی هوشمند می شود زیرا در حالی که عینک هر کاری که یک تلفن هوشمند می‌تواند انجام دهد را انجام می‌دهد، می‌تواند داده‌ها را در چشمان کاربر پخش کند. اپل ظاهراً روی عینک‌های واقعیت افزوده کار می‌کند، اگرچه که تصور می‌شود چند سال با آن فاصله دارد.

زاکربرگ طوری وانمود می‌کند که متا نیز در حال کار کردن روی محصولی مشابه است. مدیر عامل شرکت متا گفت: «فناوری‌های اساسی از میان انباشته‌ برای ساخت عینک‌های واقعیت افزوده درحال گرد هم آمدن هستند. ما نمایشگر، سنسور، سیلیکون، هوش مصنوعی و موارد دیگر را در اختیار داریم.»

در اوایل آوریل 2012، گوگل “Project Glass” را به جهانیان معرفی کرد و ویدئوی “یک روز از زندگی” را منتشر کرد که نشان می داد چگونه عینک می‌تواند کارهایی که یک گوشی هوشمند انجام می‌دهد را انجام دهد. اما عینک های گران قیمت باعث شد بسیاری از تماشاگران تصور کنند که ممکن است بدون مجوز از آنها عکس و فیلم گرفته‌شده باشد. برخی از سینماها عینک گوگل را ممنوع کردند زیرا نگران این بودند که کاربر ممکن است یک ویدیوی به صورت قاچاقی ضبط کند که به طور غیرقانونی فروخته می‌شود.

در نهایت، کاربران به “Glassholes” معروف شدند و گوگل فروش دستگاه را به مشتریان متوقف کرد. گویا گوگل در حال امتحان کردن دوباره این دستگاه است و گفته می‌شود که روی مشخصات AR خودش برای عموم کار می‌کند که ظاهری متفادر نهایت، کاربران به “Glassholes” معروف شدند و گوگل فروش دستگاه را به مشتریان متوقف کرد. گویا گوگل در حال امتحان کردن دوباره این دستگاه است

و گفته می‌شود که روی مشخصات AR خودش برای عموم کار می‌کند که ظاهری متفاوت از عینک گوگل دارد و بیشتر شبیه عینک های معمولی است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.