هوش مصنوعی به کمک کشورهای کم درآمد می رود

هوش مصنوعی به کمک کشورهای کم درآمد می رود

بنیاد بین المللی گیتس در جدیدترین چالش خود به دنبال کمک به کشورهای کم درآمد از طریق هوش مصنوعی است.

به گزارش تکناک، چالش جدید بخش هوش مصنوعی بنیاد بیل و ملیندا گیتس به پروژه هایی که روش های جدیدی را برای استفاده از هوش مصنوعی جهت غلبه بر موانع روزمره در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​آزمایش می کنند، تا سقف 100هزار دلار جایزه ارائه می دهد.

قدرت علم و نوآوری می‌تواند نتایج سلامت و توسعه جهانی را بهبود بخشد و نابرابری جهانی را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی (AI) می تواند زندگی و رفاه زنان، کودکان و جوامع آسیب پذیر را در همه جا بهبود بخشد.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس و شرکای بخش چالش های بزرگ این بنیاد با نام (GC) به طور مشترک در مورد یک رویکرد عادلانه و مسئولانه برای استفاده از هوش مصنوعی به ویژه مدل های زبان بزرگ (LLM) در کشورهای با درآمد کم و متوسط (LMICs) بحث کرده اند. این فراخوان اولیه توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس نشان دهنده گامی اولیه به سمت شناسایی، پرورش و تسریع خلاقیت، انرژی و مهارت هایی است که محققان، مجریان، دولت ها و شرکای فنی در حل چالش های خاص در کشورها و مناطق خود از طریق LLMs نشان داده اند.

ما خوشبین هستیم که این امر منجر به سرمایه گذاری بیشتر بنیاد گیتس، شرکای GC و سایر سرمایه گذاران شود تا اطمینان حاصل شود که این فناوری بالقوه و تحول آفرین زندگی و شرایط را در آسیب پذیرترین جوامع در سراسر جهان بهبود می بخشد.سرمایه گذاری جدید در مجموع 3 میلیون دلار بودجه دارد.

بهبود رفاه

مارک سوزمن، مدیرعامل بنیاد گیتس، گفت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که اساساً نحوه برقراری ارتباط، کار و یادگیری را تغییر دهد و بهبود رفاه مردم را به ارمغان آورد.

پیشرفت‌های قبلی در فناوری به دلایل مختلف در بسیاری از نقاط جهان مزایای نابرابری را به همراه داشته است، اما عدم دسترسی به نوآوری دلیل اصلی این است که افراد در محیط‌های کم منابع اغلب مزایا را به‌موقع، منصفانه، سازگار و متناسب با مد روز دریافت نمی کنند.

در همین حال، زمیر بری، رئیس انتشار فناوری بنیاد گیتس، به GeekWire گفت که چالش های بزرگ این بنیاد در سال 2003 منجر به دریافت بیش از 3600 کمک مالی در 118 کشور شد.

وی گفت: پیش از این با افراد زیادی در این کشورها کار کرده‌ایم، خلاقیت زیادی وجود دارد، انرژی زیادی وجود دارد، ایده‌های عالی زیادی وجود دارد، و گاهی اوقات ارائه سطحی از بودجه باعث می‌شود تا آنها این ایده‌ها را مطرح کنند، آنها را آزمایش کنند و در نهایت عملی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram