ویژگی تقسیم صفحه در اندروید ۱۴ بهبود می یابد

ویژگی تقسیم صفحه در اندروید ۱۴ بهبود می یابد

گوگل در حال بهبود ویژگی تقسیم صفحه در اندروید 14 است. این بهبود به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها، به طور همزمان از آنها استفاده کنند.

به گزارش تکناک، ویژگی تقسیم صفحه در اندروید که به کاربران اجازه می دهد دو برنامه را باز کرده و به طور همزمان به هر دو بپردازند، از اندروید 10 به بعد در دسترس بوده است. ویژگی تقسیم صفحه محبوب‌ترین ابزار چند عملکردی برای دارندگان تلفن‌های اندرویدی نیست ، اما تعداد قابل توجهی از افراد از آن استفاده می کنند.

فعالیت‌های تخصصی میشال رحمان در زمینه اندروید باعث شده است که اکنون اطلاع داشته باشیم گوگل در حال کار بر روی بهبود حالت تقسیم صفحه در اندروید 14 است. او در بتا دوم نرم‌افزار، از وجود پرچم لانچر جدید آگاه شده است.  حالا گوگل برای بهبود این ویژگی، می تواند قابلیت ساخت ذخیره‌های برنامه‌های جفت شونده مورد علاقه شما را فراهم کند.

در حال حاضر، کاربران باید هنگام ورود به حالت تقسیم صفحه، فرآیند راه اندازی هر برنامه را به طور جداگانه طی کنند. این دو برنامه روی یک صفحه باز می مانند حتی اگر آنها را برای انجام کار دیگری در تلفن خود کوچک کنید. اما اگر می خواهید با هم از آنها استفاده کنید باید کل روند را دوباره طی کنید.

اندروید 14 به شما اجازه ذخیره app pair می دهد که در حالت تقسیم صفحه در کنار هم راه اندازی شود. در بتای 2، پرچم لانچر جدیدی اضافه شده است که هنگام فعال شدن، یک مورد منوsave app pair را در منوی زمینه برنامه های تقسیم شده صفحه شده در نمای کلی اخیر نشان می‌دهد.

کاری بهبود تقسیم صفحه در اندروید 14 انجام می دهد این است که کاربران را از این مشکل نجات دهد و با افزودن یک میانبر در صفحه اصلی، آن را برای طرفداران حالت تقسیم صفحه بسیار مشهودتر کند. این گزینه جدید save app pair نامیده می شود و در منوی زمینه برنامه های تقسیم شده در مرور کلی اخیر ظاهر می شود.

ذکر این نکته ضروری است که سایر گوشی های قدیمی مانند سامسونگ گلکسی ها دارای ویژگی مشابهی هستند. با این حال، این ویژگی، برای اندروید استوک جدید خواهد بود. بنابراین، اگر از یک گوشی پیکسل مانند  Pixel 7a جدید یا یکی از سری پیکسل 6 استفاده می کنید، ممکن است شانس امتحان کردن این ویژگی را داشته باشید  البته اگر گوگل تصمیم به انتشار آن با نسخه نهایی اندروید 14 بگیرد.

البته Pixel Fold، اولین گوشی تاشو این شرکت که به تازگی توسط گوگل معرفی شده ، قبلاً با ویژگی تقسیم صفحه برای چند عملکرد در اختیار کاربران قرار داده شده است، اما این نوع از ویژگی‌ها با فرم فاکتور تاشو همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram