ویژگی خبرنامه به واتساپ می آید

به گفته WaBetaInfo، وبلاگ مربوط به پیشرفت‌های جدید واتساپ، این برنامه پیام‌رسان فوری در حال بررسی یک ابزار خبرنامه خصوصی است.

به گزارش تکناک، این ابزار در حال حاضر در دست توسعه است و قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده برنامه ارائه شود، و نکات مربوط به آن با بررسی کدها یافت شده است.

روزانه خبرنامه‌های بسیاری به صندوق ورودی همه ارسال می‌شود و تمرکز هرکدام بر موضوع متفاوتی است. امروزه Substack به بسیاری از روزنامه‌نگاران امکان استعفا از مشاغل اتاق خبر خود و شروع کاری برای خود را داده‌است.

بنابراین لیست این خبرنامه‌ها در حال رشد است و بررسی حتی یک چهارم این خبرنامه‌ها در دریای صدها ایمیل دیگر بسیار دشوار است.به همین دلیل امکان ارائه خبرنامه در واتساپ، برنامه‌ همیشه در دسترس، هیجان‌‌انگیز است.

این سرویس متعلق به متا تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکرده‌است.

واتساپ در حال حاضر با گزینه broadcast، امکان ارسال همزمان پیام به افراد زیادی را فراهم می‌کند. این گزینه بسیار کاربردی است و امکان گفتگو همزمان با چندین نفر را برای کاربر فراهم می‌کند.

به نظر می رسد ایده خبرنامه به نوعی گسترش این گزینه موجود باشد. WaBetaInfo، با سابقه درخشان در بررسی تغییرات آتی، می‌گوید خبرنامه ابزاری یک به چند برای پخش اطلاعات خواهد بود. ( طبق گفته مت ناوارا، به نظر می رسد متا نیز به دنبال معرفی گزینه کانال‌های پخش در Messenger می‌باشد.)

در حال حاضر جزئیات اندکی وجود دارد، همچنین احتمال تغییر تصمیم واتساپ در مورد ارائه این ویژگی جدید و لغو پروژه وجود دارد.

اما در صورت ارائه این گزینه، ورود واتساپ به صنعت در حال رشد اما کوچک خبرنامه چه معنایی می تواند داشته باشد و چه سودی برای واتساپ دارد؟

با توجه به آمار روزانه 2 میلیارد کاربر فعال واتساپ، حتی اگر بخش کوچکی از این پایگاه کاربران به خبرنامه‌ها علاقه نشان دهند، مقوله‌ای که اکثریت قریب به اتفاق هنوز از وجود آن اطلاعی ندارند، این شرکت می تواند در یک ماه به بزرگترین پلتفرم خبررسانی تبدیل شود. (بسیاری از مردم در حال حاضر از واتساپ برای تبلیغ خبرنامه‌های خود استفاده می کنند.) و همانطور که افراد بیشتری شروع به خواندن خبرنامه می کنند، احتمالاً مخاطب خبرنامه‌ها نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین لزوماً اتفاق بدی برای پیشگامان فعلی مانند Substack نخواهد بود، اگرچه احتمالاً بسیار خوب هم نیست.

واتساپ می‌تواند با ارائه قابلیت مرور همه خبرنامه‌ها در برنامه پیام‌رسانی فوری، تجربه خبرنامه برتری را به کاربران ارائه دهد. میزان دسترسی افزایش خواهد یافت و واتساپ می تواند تحلیل‌های پیچیده تری به نویسندگان خبرنامه‌ها ارائه دهد.

با ارائه خبرنامه‌ها، واتساپ همچنین می تواند کاربران را به صرف زمان بیشتری در برنامه ترغیب کند. و با تجهیز خود به پیشنهادات تجاری مختلف، با خبرنامه‌ها می تواند راهی برای ارائه خدمات بهتر به برندها بیابد.

به گفته یکی از مدیران صنعت، هر برندی هنگام استفاده از واتساپ، به دلیل عدم وجود تحلیل و آمار نمی‌تواند اطلاعاتی جمع‌آوری کند. همچنین بسیاری از پیام‌های برند‌ها حتی در صورت موافقت کاربر برای دریافت آن‌ها هنگام ثبت‌نام، به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌شوند. واتساپ نسبت به هر پلتفرم دیگری پایگاه مخاطب بسیار بیشتری دارد و نرخ تعامل در آن بسیار بالاتر است. این مساله امکان دسترسی به مخاطبانی فراتر از مخاطبان ایمیلی را برای برندها فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.