ویژگی شارژ انرژی پاک iOS 16.1 چگونه عمل می کند؟

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 16.1 چیزی به نام شارژ انرژی پاک است.هدف از این ویژگی کاهش ردپای کربن در صورت توزیع برق پاک در شبکه است.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 16.1 چیزی به نام شارژ انرژی پاک است.

به گزارش تک ناک، اپل می‌گوید که هدف از این ویژگی کاهش ردپای کربن با شارژ کردن در صورت وجود برق با انتشار کربن کمتر است. در یک سند پشتیبانی جدید که امروز منتشر شد، Apple (American multinational technology company) جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این ویژگی دارد.

اپل می گوید: وقتی شارژ انرژی پاک فعال می شود و آیفون خود را به شارژر متصل می کنید، آیفون شما پیش بینی انتشار کربن در شبکه انرژی محلی شما را دریافت می کند و از آن برای شارژ آیفون در زمان تولید انرژی پاک تر استفاده می کند.

شارژ انرژی پاک فقط در ایالات متحده موجود است و به طور پیش‌فرض هنگام راه‌اندازی آیفون یا پس از به‌روزرسانی به iOS 16.1 روشن است.

شارژ انرژی پاک به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما می‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات، انتخاب باتری، سپس سلامت و شارژ باتری، تنظیمات را مدیریت کنید. در اینجا، ضامن جدیدی را خواهید دید که به ویژگی شارژ انرژی پاک اختصاص داده شده است.

شارژ انرژی پاک همراه با شارژ باتری بهینه شده برای یادگیری عادات شارژ شما کار می کند. شارژ انرژی پاک تنها در جایی که بیشترین زمان را سپری می کنید و به طور منظم آیفون خود را برای مدت زمان طولانی شارژ می کنید، مانند خانه و محل کارتان، درگیر می شود. اگر عادت‌های شارژ شما متغیر باشد یا در مکان جدیدی هستید، مانند زمانی که سفر می‌کنید، این ویژگی فعال نمی‌شود.

 

برای اینکه این ویژگی باه اندازی شود اپل می گوید تنظیمات زیر باید پیکربندی شوند:

به Settings > Battery > Battery Health & Charging بروید و مطمئن شوید که Clean Energy Charging روشن است.

به Settings > Privacy & Security > Location Services بروید و مطمئن شوید که Location Services روشن است.

به Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services بروید و مطمئن شوید که System Customization روشن است.

به Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services > Significant Locations بروید و مطمئن شوید که Significant Locations روشن است.

در نهایت، اگر شارژ  سبز را فعال کنید اما بعدا بخواهید آن را لغو کنید، می‌توانید این کار را مستقیماً از صفحه قفل آیفون خود انجام دهید. وقتی Clean Energy Charging شارژ را به حالت تعلیق درآورد، اعلانی را در صفحه قفل خود خواهید دید. این اعلان را به مدت طولانی فشار دهید و سپس گزینه “Charge Now” را برای لغو انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.