پایان احداث بزرگترین ساختمان چوبی آسیا

کار بر روی پروژه ای که به عنوان بزرگترین ساختمان چوبی آسیا شناخته می شود، به تازگی تکمیل شده است.

به گزارش تکناک، این پروژه که توسط Toyo Ito & Associates برنده جایزه پریتزکر طراحی شده است، دارای طراحی سبز چشمگیر است و از طریق پنل های خورشیدی بیش از نیاز خود برق تولید می کند.

ساختمان گایا ،بزرگترین ساختمان چوبی آسیا در دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور، قرار دارد. ارتفاع آن تنها به شش طبقه می رسد، اما طول آن 220 متر و فضای هر طبقه 43500 متر مربع است. برای درک این موضوع، بلندترین برج چوبی، با نام Mjøstårnet، 18 طبقه ارتفاع دارد.

بزرگترین ساختمان چوبی آسیا به شکل دو مستطیل است که کمی از هم جدا شده و به آرامی منحنی شده است. دو ساختمان مستطیل شکل در چندین نقطه به هم متصل شده اند. مصالح ساختمانی این سازه بیشتر از چوب با منبع پایدار تشکیل شده است که از مخلوط تقریباً مساوی از CLT (الوار چند لایه) و Glulam (الوار چند لایه چسبانده شده) است. در این ساختمان از بتن برای هسته های راه پله، توالت ها و تیغه های های طبقه همکف استفاده شد.

digikala

این ساختمان محل دانشکده بازرگانی نانیانگ است و شامل یک سالن 170 با صندلی، 12 سالن سخنرانی، 13 اتاق سمینار و کلاس های درس است. طراحی داخلی جذاب است و چوب طبیعی در معرض دید قرار گرفته است و نورگیرها، نفوذ نور طبیعی را در داخل تضمین می کند. در یک اقدام جالب، مقداری آجر از ساختمان قبلی که در محل قرار داشت نیز در ساخت و ساز استفاده شده است.

بزرگترین ساختمان چوبی آسیا جایزه ساختمان سبز نشان پلاتینیوم (انرژی صفر) سنگاپور را دریافت کرده است که از ساختمان هایی که به اندازه یا بیشتر از نیازشان انرژی تولید می کنند تجلیل می شود. طبق گزارش‌ها، پنل‌های خورشیدی نصب‌شده بر روی پشت بام سالانه 516000 کیلووات ساعت نیرو تولید می‌کنند و سایه‌بان هایی که در نقاط کلیدی بیرونی ساختمان نصب شده اند از افزایش گرمای ناشی از تابش خورشید جلوگیری می کنند. این ساختمان همچنین دارای چندین قسمت باز، تراس و چاه های هوا برای ارتقای تهویه است.

طراحی کارآمد انرژی گایا به این معنی است که تقریباً 2500 تن کمتر دی اکسید کربن در سال در مقایسه با یک ساختمان استاندارد در نوع و اندازه خود تولید می کند.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.