گوگل کروم سال آینده از ویندوز 7 و 8.1  پشتیبانی نمی‌کند

اوایل سال آینده، گوگل پشتیبانی از مرورگر وب خود را در ویندوز 7 و 8.1 کنار خواهد گذاشت. به عبارت دیگر، اگر از سیستم عامل مایکروسافت استفاده می کنید، باید از ویندوز 10 یا 11 استفاده کنید.

اوایل سال آینده میلادی، گوگل پشتیبانی از مرورگر وب کروم خود را در ویندوز 7 و 8.1 کنار خواهد گذاشت. به عبارت دیگر، اگر از سیستم عامل مایکروسافت استفاده می کنید، باید از ویندوز 10 یا 11 استفاده کنید.

به گزارش تکناک، گوگل کروم به دلایل زیادی، از جمله ماهیت چند پلتفرمی آن، یک مرورگر وب عالی است. به عنوان مثال، می‌توانید از سیستم عامل های لینوکس، macOS، ویندوز و اندروید اوبونتو استفاده کنید و از مرورگر وب کروم یکسان در همه این سیستم‌عامل‌ها استفاده کنید.

به لطف همگام‌سازی داده‌های ابری، می‌توانید تجربه یکپارچه‌ای نیز داشته باشید.با این حال،  Google Chrome 110 آینده، از دو سیستم عامل دیگر یعنی 7و 8.1 پشتیبانی نخواهد کرد.

جیمز ابرکرومبیا، مدیر پشتیبانی Chrome، Google توضیح می‌دهد : با انتشار Chrome 110 (به طور آزمایشی برای 7 فوریه 2023 برنامه ریزی شده است)، ما به طور رسمی به پشتیبانی از Windows 7 و Windows 8.1 پایان می دهیم. برای ادامه دریافت نسخه های بعدی Chrome، باید مطمئن شوید که دستگاه شما از Windows 10 یا بالاتر استفاده می کند.

digikala

وی می افزاید: نسخه های قدیمی کروم به کار خود ادامه خواهند داد، اما به روز رسانی بیشتری برای کاربران این سیستم عامل ها منتشر نخواهد شد. اگر در حال حاضر از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 استفاده می کنید، توصیه می کنیم قبل از آن تاریخ برای اطمینان از اینکه همچنان آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های کروم را دریافت می‌کنید سیستم عامل خود را  به نسخه ویندوز پشتیبانی شده ارتقا دهید.

آیا می‌توانید به استفاده از نسخه‌های پشتیبانی‌نشده Google Chrome بر سیستم عامل های  Windows 7 و 8.1 ادامه دهید؟ از نظر فنی بله، اما این رفتار بسیار احمقانه خواهد بود. شما دیگر به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی ، که شما را در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند دریافت نخواهید کرد. در نهایت، عاقلانه است که به ویندوز 11 یا یک توزیع مدرن لینوکس ارتقا دهید.

لطفا با این حرکت گوگل هم عصبانی نشوید. واقعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که در سال 2023 همچنان روی ویندوز 7 یا 8.1 باشید، جز تنبلی یا ناآگاهی.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.