استفاده از دستگاه‌های هوشمند اپل ساده تر می شود

طبق یک پتنت جدید، اپل در حال بررسی کل اکوسیستم خود و نحوه ساده‌سازی و استفاده راحت تر از اکوسیستم خود است.

طبق یک پتنت جدید، اپل در حال بررسی کل اکوسیستم خود و نحوه ساده‌سازی و استفاده راحت تر از آنها است.

به گزارش تکناک، در این پتنت با عنوان «Multi-Device Gesture Control » می‌توان با تکان دادن دست همه اعمال دستگاه‌های هوشمند را متوقف کرد.با این حال، این فرایند را با تکان دادن دستی که اپل‌واچ روی آن باشد، توصیف می‌شود.

غرق شدن در اکوسیستم اپل و درمیان محصولات آن به دلیل وجود طیف گسترده‌ای از آنها مانند مک، آیفون، آی‌پد، Apple TV 4K و موارد دیگر بسیار آسان است. با اینکه صدا یا تصویر در همه آنها به طور همزمان پخش نمی‌شود، اما عملاً همه دستگاه‌ها آماده‌ پاسخگویی به فرمان “Hey, Siri” هستند.

طبق مدارک این پتنت، دستگاه الکترونیکی با اختصاص مجموعه محدودی از حرکات دست کاربر به مجموعه خاصی از عناصر کنترل در هر یک از چندین دستگاه دیگر، به طور مؤثر کنترل حرکتی برای چندین دستگاه را فراهم خواهد کرد. به این ترتیب یک ژست واحد را می توان به کنترل بالقوه عملکردهای مختلف دستگاه های مختلف اختصاص داد.

به نظر می رسد تنظیم این مورد زمان بر باشد، اما می توان با بالا بردن دست، هر دستگاه را برای واکنش متفاوت تنظیم کرد. به عنوان مثال با ورود به اتاق و بالا بردن دست، به صورت همزمان پرده‌های هوشمند بسته شوند، چراغ‌های هوشمند نور عاشقانه ایجاد کنند، و موزیکی از بری وایت از طریق هوم‌پاد شروع به پخش شود.

در صورت وجود امکان این تنظیمات، می توان یک حرکت را به انجام اعمال مختلف در دستگاه‌های متفاوت مانند تنظیم پرده‌ها و چراغ های هوشمند اختصاص داد و شاید یک میانبر( حرکت دست) در دستگاه به انتخاب یک لیست پخش موسیقی اپل خاص اختصاص یابد.

هدف اپل تنها ارائه کنترل‌های حرکتی نیست، بلکه امکان اختصاص مجموعه محدودی از حرکات قابل تشخیص در یک دستگاه الکترونیکی اولیه با قابلیت انجام کارهای مدنظر کاربر است.

آن ” دستگاه الکترونیکی اولیه” کلید اجرای این فرایند است. از آنجایی که هر دستگاه اپل شامل یک دوربین برای تشخیص حرکات نمی‌شود، حداقل یک دستگاه باید این حرکات را شناسایی و به درستی منتقل کند.

پتنت‌های اپل همیشه به نحوه دستیابی به برخی ویژگی‌ها، و نه اهداف آنها اشاره دارد. این مساله در مورد این پتنت نیز صادق است.

بنابراین در بیشتر مدارک این پتنت به موضوع نحوه تشخیص یک حرکت توسط “دستگاه اولیه”، مانند ساعت هوشمند یا سایر دستگاه های پوشیدنی، تلفن هوشمند یا موارد مشابه، اشاره شده است.

این فرایند با استفاده از “سنسور باند فوق عریض (UWB) یا سنسور کم انرژی بلوتوث (BLE)” ممکن خواهد بود. و مانند این است که یکی از دستگاه‌ها نظاره‌گر کاربر است و بنابراین سیستم می‌تواند از «حسگر تصویر همراه با… دستگاه دیگری» استفاده کند.

همچنین مشکل موجود دیگر تمایل کاربر به وجود کنترل دقیق است، بنابراین اپل واچ یا سایر دستگاه های پوشیدنی باید گزینه های اضافی ارائه دهند. اما هدف اصلی این پتنت، تشخیص حرکت است، و طبق گفته اپل می‌توان از حسگرهای واحد اندازه‌گیری اینرسی (IMU) … شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج برای محقق شدن آن استفاده کرد.

اپل همچنین برای توسعه مطلوب این پتنت در حال استفاده و آزمایش حسگرهای دیگر مانند حسگرهای الکترومیوگرافی (EMG) است.

این پتنت به نام چهار مخترع، از جمله علی معین، که پیش از این روی فناوری یادگیری ماشینی به منظور طبقه‌بندی سیگنال‌های زیستی کار کرده‌اند، ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.