پروژه Blink امکان ویرایش ویدیویی را با هوش مصنوعی فراهم‌ می کند

پروژه Blink ویرایشگر ویدیوی هوش مصنوعی است که می تواند اشیا، افراد و صداها را تشخیص دهد و امکان ویرایش از طریق متن را فراهم کند.

پروژه Blink ویرایشگر ویدیوی هوش مصنوعی است که می تواند اشیا، افراد و صداها را تشخیص دهد و امکان ویرایش از طریق متن را فراهم کند.

به گزارش تک ناک، روز گذشته ادوبی پروژه Blink را معرفی کرد، یک برنامه تحت وب مبتنی بر هوش مصنوعی که می تواند اشیاء، افراد، صداها و کلمات گفته شده در ویدیوها را شناسایی کند تا به ویرایش سریعتر آنها کمک کند. ادوبی ادعا می کند که از ویرایش متن استفاده می کند تا فرآیند ویرایش یک ویدیو را شبیه به استفاده از یک برنامه یک واژه پرداز کند.
واژه‌پرداز یک برنامه رایانه‌ای است که امکان نوشتن، ویرایش، قالب‌بندی و خروجی گرفتن ازمتن را برای کاربر فراهم می‌کند.

به گزارش CNET، ادوبی پروژه Blink را در یک جلسه “سرانه” در کنفرانس Adobe MAX خود معرفی کرد. این شرکت همچنین یک ویدئوی نمایشی منتشر کرد که ویرایش ویدئو را با ویرایش متنی از کلمات گفته شده در طول ویدئو به تصویر می‌کشد. ادوبی می‌گوید: فقط ویدیوی خود را آپلود کنید و موتور هوش مصنوعی ما متوجه خواهد شد که چه اتفاقی افتاده است.

Adobe ادعا می‌کند که Project Blink می‌تواند یک ویدیو را برای افراد، اشیاء یا احساسات خاص جستجو کند یا بخش‌هایی را پیدا کند که مردم در آن می‌خندند یا آواز می‌خوانند. علاوه بر این، Adobe می‌گوید که با تغییراتی که به طور خودکار در ویدیو منعکس می‌شود می‌توانید بخش‌های بی‌صدا را حذف کنید یا کلمات پرکننده مانند “ums” را در متن حذف کنید،

برخی از قابلیت‌های ویرایش پروژه Blink به شدت شبیه ویرایشگرهای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Runway، و Descript، که می‌تواند ویدیوها را بر اساس رونوشت‌های نوشته شده مشابه یک فایل پردازش کلمه ویرایش کند، شباهت دارد. سال شلوغی برای یادگیری عمیق برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، از جمله محصولات تبدیل متن به تصویر و متن به ویدئو بود که فرضیات مربوط به تولید محتوای خلاقانه را به ذهنشان خطور کرد. تمام این فعالیت‌های هوش مصنوعی باعث شده است که برخی تعجب کنند که Adobe چگونه پاسخ می‌دهد، و اکنون شاهد واکنش‌هایی از سوی غول اپلیکیشن گرافیک هستیم.
در طول کنفرانس MAX 2022، Adobe همچنین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای محصولات خود اعلام کرد مانند انتخاب اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی در فتوشاپ و AI masking و content-aware healing در برنامه لایتروم . همچنین از پروژه Neural 3D Stylization که می‌تواند یک صحنه سه‌بعدی از تصاویر دوبعدی بسازد، و پروژه Clever Composites که می‌تواند به‌طور واقع‌گرایانه اشیاء را در عکس‌ها بچسباند رونمایی کرد.
در حال حاضر، پروژه Blink بیشتر یک تیزر تحقیقاتی است تا یک محصول واقعی قابل عرضه عمومی. شایان ذکر است که پروژه Blink برای پردازش به آپلود ویدیو در سرورهای Adobe نیاز دارد. فعلا نمی توان ادعاهای عملکرد پروژه Blink را ارزیابی کرد .در حال حاضر افراد فقط می‌توانند برای امتحان آن از ادوبی درخواست کنند. نحوه و زمان عرضه این فناوری به صورت یک محصول Adobe در حال حاضر مشخص نیست، اما احتمالاً پیش‌نمایش آن به زودی ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.