فایرفاکس موبایل Beta  امکان نصب هر افزودنه‌ای را فراهم می‌کند

در یک به روز رسانی نسخه بتای فایرفاکس موبایل اکنون به شما امکان می دهد هر افزونه مرورگری را که می خواهید نصب کنید.

اگر از کاربران فایرفاکس موبایل هستید، این خبر خوبی برای شما خواهد بود. نسخه بتای فایرفاکس موبایل اکنون به شما امکان می دهد هر افزونه مرورگری را که می خواهید نصب کنید. با این حال این قابلیت جدید نیاز به مقداری تلاش از سمت کار بر دارد.

به گزارش تکناک، هنگامی که فایرفاکس دو سال پیش یک به روز رسانی اساسی داشت، افزونه هایی را  برای نسخه مرورگر موبایل خود معرفی کرد. این به میزان قابل توجهی قابلیت استفاده از برنامه را افزایش داد. با این حال، یک اشکال وجود داشت. تعداد افزونه ها به جز کاربران فایرفاکس نایتلی برای نسخه پایدار موبایل مرورگر فایر فاکس بسیار محدود بود و کاربران گزینه های انتخابی محدودی داشتند

این بدان معناست که افرادی که از نسخه پایدار و نسخه بتا این برنامه استفاده می‌کنند نمی‌توانند به طور کامل از آن در حد توان خود استفاده کنند.

اگر کاربر نسخه بتا فایرفاکس موبایل هستید، دیگر نگران انتخاب محدودی از افزونه‌ها نخواهید بود. اکنون می‌توانید برنامه‌های افزودنی را خارج از محدوده انتخابی نصب کنید. اما اگر دانش فنی زیادی ندارید، ممکن است بخواهید از انجام این کار اجتناب کنید.

 

برای انجام این راه حل، باید یک حساب فایرفاکس، دسترسی به وب سایت افزونه های فایرفاکس و نسخه بتا فایرفاکس در گوشی خود داشته باشید.

چگونه مجموعه های افزودنی سفارشی را در فایرفاکس موبایل بتا برای اندروید فعال کنیم؟

  1. به صفحه تنظیمات بروید، به پایین بروید.
  2. روی «درباره فایرفاکس بتا» ضربه بزنید.
  3. روی لوگوی فایرفاکس 5 بار ضربه بزنید. پیامی را نمایش می دهد که می گوید “منو Debug Enabled” است.

 

اگر به صفحه قبلی بروید، متوجه خواهید شد که گزینه جدیدی در قسمت Advanced موجود است. به آن مجموعه های افزودنی سفارشی می گویند. روی آن ضربه بزنید و از شما می‌خواهد شناسه مالک مجموعه و نام مجموعه را وارد کنید.

شناسه یک شماره ۶ رقمی منحصربه‌فرد است که می‌توان آن را در URL مجموعه افزودنی‌تان پیدا کرد. نام البته به نام مجموعه اشاره دارد، بر خلاف شماره، این چیزی است که شما می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال، شناسه مجموعه Ghacks.net 926754 و نام آن ghacks است.

روی دکمه OK ضربه بزنید و برنامه باید بسته شود تا تغییرات اعمال شود. مرورگر را باز کنید و به بخش افزونه ها بروید و می توانید افزونه هایی را که می خواهید در فایرفاکس بتا برای اندروید نصب کنید انتخاب کنید.

توجه: ایجاد یک مجموعه افزونه های سفارشی، افزونه های پیش فرض را از مدیر افزونه ها حذف می کند. این مشکل بزرگی نیست زیرا می توانید آنها را دوباره به مجموعه خود اضافه کنید. همچنین شایان ذکر است که همه افزونه ها از نسخه موبایل مرورگر پشتیبانی نمی کنند. بنابراین ممکن است مجبور شوید آنها را آزمایش کنید تا ببینید آیا کار می کنند یا خیر.

مجموعه های افزودنی سفارشی در فایرفاکس بتا 107.0 b1 موجود است. می‌توانید برنامه را از فروشگاه Google Play یا از صفحه نسخه‌های GitHub پروژه دانلود کنید.

از آنجایی که این ویژگی در فایرفاکس بتا معرفی شده است، ممکن است زمان زیادی طول نکشد تا مجموعه های افزودنی سفارشی به کانال انتشار پایدار اضافه شوند. برای مشاهده پیشرفت می توانید مشکل را در GitHub دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.