آزمایش پهباد با پیشران یونی با موفقیت انجام شد

پهباد با پیشران یونی

استارت‌آپ فناوری Undefined Technologies مستقر در فلوریدا اعلام کرد که پهباد منحصربه‌فرد با پیشران یونی آزمایش پرواز در فضای باز را با موفقیت گذرانده و عرضه تجاری آن در سال 2024 آغاز می شود.

به گزارش تک ناک وبه نقل از نیواطلس، این پهپاد که Silent Ventus نام دارد، از فناوری اختصاصی برای یونیزه کردن مولکول‌های اکسیژن و نیتروژن در هوای اطراف خود استفاده می‌کند تا با یک جریان باد یونی باری ایجاد نیروی محرکه کند. 

یک پهباد با پیشران یونی برای حمل بار

اگرچه  این فناوری پیش از این برای پروژه های پهباد در مقیاس بزرگ استفاده نشده بود، اما  پیشرانه یونی فناوری جدیدی نیست. در واقع، در حال حاضر یکی از بهترین فناوری‌هایی است که در سفینه های اکتشافی در اعماق فضا و دیگر کاربردهای فضایی استفاده می شود.

در اوایل سال جاری، این شرکت فیلمی  دو و نیم دقیقه ای از یک آزمایش پرواز در فضای داخلی منتشر کرد و گفت که پهپاد 85 دسی بل صدا تولید می کند. اکنون، ادعا می‌کند که یک نمونه اولیه به مدت چهار و نیم دقیقه پرواز کرده است، اگرچه تنها یک دقیقه و ۱۷ ثانیه فیلم  از پرواز این پهباد با پیشران یونی منتشر شده است. این شرکت پهپاد همچنین می‌گوید که به سطح نویز زیر ۷۵ دسی‌بل رسیده است.

این شرکت اکنون قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری را برای ساخت یک پهپاد تحویل محموله بدون آلایندگی تا سال 2023 تضمین کند که بتواند 15 دقیقه پرواز کند و کمتر از 70 دسی‌بل تولید کند.

توماس بندا جونیور، مهندس ارشد هوافضای Undefined، در بیانیه ای مطبوعاتی توضیح داد: «این پرواز 4+ دقیقه ای به پیشرفت هایی در ترکیب شیمیایی باتری ها نیاز داشت و  اکنون  باتری ها می توانند چگالی انرژی بالاتری برای ما فراهم کنند. این بهبود بخشی از تلاش‌های ما برای هدف‌گیری وزنه‌های سبک‌تر است.»

پهباد های با رنج صوتی ۷۰ دسی بلی این شرکت  منجر به شکایات بسیار کمتری از نویز در مناطقی می‌شود که در آینده توسط پهپادهای حمل بار شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این حال، شایان ذکر است که Undefined هنوز پهپاد خود را با محموله های بزرگ آزمایش نکرده است، که به نیروی رانش اضافی نیاز دارد و احتمالاً صدای بیشتری ایجاد می کند.

فیلم پروازی که در ویدیوی زیر نشان داده شده است، یک نمایش اولیه چشمگیر از فناوری این شرکت است، اما هنوز تا رسیدن به وعده های خود راه زیادی در پیش دارد. 

بدنه بزرگ هواپیما و پرواز لرزان هر دو از دلایل بالقوه نگرانی هستند که به نظر نمی رسد راه حل واضحی داشته باشند. دیدن هواپیمای بدون سرنشین Undefined که اساساً بر روی جریان هوای یونیزه شده حرکت می کند بسیار قابل توجه است، اما اینکه آیا واقعاً از نظر تجاری قابل استفاده  است( همانطور که عنوان ویدیوی Undefined ادعا می کند)داستان کاملاً متفاوتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.