چت بینگ هنوز هم پاسخ های احمقانه می دهد

چت بینگ هنوز هم پاسخ های احمقانه می دهد

بیل گیتس معتقد است که برخی از کاربران هوش مصنوعی بینگ را به شکلی تحریک می کنند که چیز های احمقانه و نامربوط بگوید و با این کار سعی می کنند که کاربرد این فناوری را زیر سوال ببرند. 

به گزارش تکناک، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت، در مصاحبه با فایننشال تایمز (FT) اعلام کرده است که هوش مصنوعی (AI) جدید بینگ هیچ خطری برای انسان‌ ها ندارد. او با اشاره به اینکه هوش مصنوعی بینگ، گاهی اوقات اشتباه می‌ کند، بیان کرد که این هوش مصنوعی تنها زمانی عملکرد بدی دارد که افراد آن را تحریک کنند.

گیتس همچنین افزود: برخی افراد به دنبال نشان دادن این هستند که استفاده از هوش مصنوعی احمقانه است، در حالی که این فناوری بسیار کاربردی است و تهدیدی برای انسان ها به حساب نمی آید.

او در این مصاحبه گفت: فناوری که اکثر کاربران با آن سروکار دارند، از نسل‌ های قدیمی ‌تری است. سومین نسخه‌ هوش مصنوعی آماده شده  که برخی از خبرنگاران آن را دریافت کرده‌ اند تا بررسی گسترده ‌تری از آن انجام شود.

پیش از این، چندین کاربر پس از دریافت پاسخ به پرسش ‌ها به شیوه‌ ای نگران‌کننده و “ترسناک”، نسبت به قابلیت چت ربات هوش مصنوعی مایکروسافت ابراز نگرانی کردند. این شرکت پس از دریافت شکایات، ربات خود را بیشتر آموزش داد.

به گفته مایکروسافت، در صورتی که کاربران برای مدت طولانی با هوش مصنوعی بینگ صحبت کنند، ممکن است این هوش مصنوعی به طور غیرمنتظره “تحریک” شود. گیتس در طول مصاحبه‌ خود، خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی بینگ هنوز هم اشتباهاتی دارد و “چیزهای احمقانه” می ‌گوید، اما اضافه کرد که این هوش مصنوعی تنها زمانی چیزهای احمقانه و نامربوط می‌ گوید که افراد آن را تحریک کنند.

هوش مصنوعی نقش بزرگی ایفا می کند

این بنیانگذار شرکت مایکروسافت اعتقاد دارد که علاوه پیش بینی نقش هوش مصنوعی در جابجایی نیروی کار، این فناوری، کارایی را هم افزایش می ‌دهد و نقش مهمی در تامین منابع انرژی تجدید پذیر ایفا می‌ کند.به گفته گیتس، در دو سال آینده، پیش ‌بینی می‌ شود دقت و قابلیت ‌های هوش مصنوعی به سرعت افزایش می یابد.

وی  همچنین با افشای مشارکت فعال خود در خدمات OpenAI مایکروسافت، که به کسب ‌و کارها امکان استفاده از فناوری ChatGPT و سایر قابلیت‌ های این هوش مصنوعی را می دهد، افزود: در آینده، هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا خواهد کرد و من به شدت درگیر هوش مصنوعی مایکروسافت هستم. هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که یک روز رایانه ها قادر به خواندن و نوشتن باشند، اما اکنون زمان تحقق آن فرا رسیده است.

مایکروسافت کنترل بیشتری بر روی این ربات اعمال می کند

مایکروسافت این هفته اعلام کرد که قابلیت‌ های جدیدی را برای این هوش مصنوعی معرفی خواهد کرد، این قابلیت ها می تواند شامل  توانایی کاربران برای انتخاب نوع شخصیتی که می‌ خواهند با آن ارتباط برقرار کنند، باشد.

میخائیل پاراخین، رئیس خدمات وب مایکروسافت،  در توییتی نوشت: اکنون تقریباً همه می‌ توانند از قابلیت انتخاب حالت چت Bing استفاده کنند. من خودم قطعاً حالت Creative را ترجیح می دهم، اما حالت Precise نیز جالب و بسیار واقعی است.

پس از انتشار ChatGPT، رقابت بین ربات‌ های چت افزایش یافته است و تقریباً همه شرکت‌ های دیجیتال، پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی خود را به هوش مصنوعی تجهیز کرده‌ اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram