رونمایی از هوش مصنوعی ChatGPT در Bing و Edge

مایکروسافت طی یک رویداد مطبوعاتی که روز سه شنبه در ردموند برگزار شد موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge مجهز به هوش مصنوعی ChatGPT را معرفی کرد.

مایکروسافت طی یک رویداد مطبوعاتی که روز سه شنبه در ردموند برگزار شد موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge مجهز به هوش مصنوعی ChatGPT را معرفی کرد.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در ماه گذشته با انتشار اخبار جدیدی از یک همکاری گسترده با  OpenAI  خبر داد و اعلام کرد قصد دارد  فناوری مدل زبان هوش مصنوعی به سبک ChatGPT  را با نسخه جدیدی از موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge خود ادغام کند.

این ادغام‌های جدید به کاربران  امکان می‌دهد نتایج جستجو را با حاشیه‌نویسی‌های هوش مصنوعی در کنار هم ببینند و همچنین با یک ربات چت هوش مصنوعی مشابه ChatGPT چت کنند. مایکروسافت می گوید پیش نمایش محدودی از موتور جستجوی بینگ مجهز به Chat GPT از امروز به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت با کنایه به گوگل، شرکت صدرنشین جستجوی وب طی دهه‌های گذشته در این رویداد گفت: امروز روز آغاز عصر جدید در جستجو است. مسابقه امروز شروع می شود، و ما به سرعت حرکت می کنیم. مهمتر از همه، ما می خواهیم از نوآوری دوباره در جستجو لذت زیادی ببریم، زیرا زمان آن فرا رسیده است.

در طول این رویداد، مایکروسافت نسخه جدیدی از Bing را با نمایش نتایج جستجوی سنتی در سمت چپ پنجره و زمینه و حاشیه‌نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی در سمت راست، نشان داد. مایکروسافت این چیدمان کنار هم را به عنوان راهی برای بررسی صحت نتایج واقعی هوش مصنوعی در نظر می‌گیرد و به این دو منبع اطلاعات اجازه تکمیل یکدیگر را می‌دهد.

با توجه به امکان ارائه پاسخ‌های قانع‌کننده اما بدون ‌پایه و اساس توسط ChatGPT، به نظر می‌رسد مایکروسافت این حالت چیدمان را به منظور جلوگیری از این اتفاق ارائه کرده است.

حالت دیگر به کاربران اجازه تعامل با ربات چت شبه ChatGPT از طریق یک رابط چت معمولی، با مطرح کردن سؤال را می‌دهد. در Edge، مایکروسافت دو ویژگی جدید یکی به نام “compose”، به عنوان دستیار نوشتاری و “chat” با امکان خلاصه‌سازی یک وب سایت یا پرسش و پاسخ تعاملی در مورد محتوای وب سایت ارائه خواهد کرد.

«Bing جدید» اولین سرویس موتور جستجو آزمایش‌شده با هوش مصنوعی نیست. Perplexity Ask و YouChat در حال حاضر پاسخ های محاوره‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی مشابهی ارائه می دهند.

همچنین روز دوشنبه، گوگل از Bard یک ربات مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی که می گوید آینده تجربه جستجوی آن را تقویت می کند رو نمایی کرد.، اگرچه Bard هنوز به صورت آزمایشی در دسترس نیست. ما انتظار داریم در طول رویدادی که برای چهارشنبه برنامه ریزی شده است، اطلاعات بیشتری در مورد Bard و پروژه های بالقوه دیگر هوش مصنوعی گوگل بشنویم.

در حال حاضر، مایکروسافت، پیش نمایش Bing جدید را به صورت محدود در دسترس برخی افراد ثبت‌نام کرده در bing.com/new قرار داده است، در این آدرس یک لینک برای ثبت نام در لیست انتظار نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.