چراغ سبز سازمان غذا و دارو آمریکا به تولید اولین مرغ آزمایشگاهی

مرغ آزمایشگاهی توسط FDA ایمن تشخیص داده شده است و اکنون قبل از رسیدن به قفسه‌های سوپرمارکت‌های Upside Foods به چراغ سبز وزارت کشاورزی ایالات متحده نیاز دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به شرکت کالیفرنیایی Upside Foods برای عرضه مرغ آزمایشگاهی چراغ سبز نشان داد تا راه برای رسیدن این محصول به قفسه های بازار در سال آینده هموار شود.

به گزارش تکناک، بدین ترتیب ایالات متحده به دومین کشور جهان تبدیل می‌شود که برای فروش قانونی محصولات گوشتی تولید شده در آزمایشگاه مجوز می گیرد.

در سال 2019، FDA و خدمات بازرسی و ایمنی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA-FSIS) یک ساز و کار قانونی رسمی برای ورود آینده محصولات گوشتی آزمایشگاهی به بازار ایجاد کردند. چارچوب مشترک، FDA را به عنوان تنظیم کننده بخش کشت سلولی تولید گوشت در آزمایشگاه، و USDA-FSIS را به عنوان ناظر پردازش سلولی پس از برداشت و برچسب زدن مواد غذایی انتخاب کرده است.

اعلامیه اخیر FDA نشان می دهد که Upside Foods اولین شرکتی است که مرحله مشاوره اولیه قبل از بازار را در مسیر تأیید اصلی بازار کامل کرده است.

این بدان معناست که FDA بخشی از فرآیند نظارتی خود را تکمیل کرده است و به فرآیندهای تولید مرغ پرورش یافته در آزمایشگاه Upside Foods مهر تایید زده است.

مشاوره قبل از بازار FDA با این شرکت شامل این موارد بود: ارزیابی فرآیند تولید، بررسی مواد سلولی کشت شده توسط فرآیند تولید از جمله ایجاد خطوط سلولی و بانک های سلولی، کنترل های تولید، و کنترل تمامی اجزا و ورودی ها. FDA در بیانیه ای اشاره کرد مشاوره داوطلبانه قبل از بازار یک فرآیند تایید نیست. بلکه به این مفهوم است که پس از ارزیابی دقیق داده ها و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، ما اکنون هیچ سوال دیگری در مورد ایمنی شرکت نداریم.

مراحل بعدی قبل از اینکه محصول به سوپرمارکت‌های آمریکایی برسد، اعطای بازرسی برای اماکن تولیدی از سوی USDA-FSIS و در نهایت، تایید نهایی بر روی برچسب مرغ پرورش‌یافته در آزمایشگاه است. هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه برچسبی برای این نوع محصولات لازم است.

با این وجود، FDA مشتاق حمایت از نوآوری در تامین مواد غذایی است. بیانیه توضیحی رابرت کالیف، کمیسر غذا و داروی FDA، و سوزان مین، مدیر مرکز ایمنی غذا و تغذیه کاربردی، نشان داد که آژانس نظارتی مشتاق همکاری با شرکت‌های فناوری مواد غذایی و عرضه این محصولات جدید به بازار است.

کالیف و ماین می‌گویند: ما در حال مذاکره با شرکت‌های متعدد درباره انواع مختلف محصولات ساخته‌شده از سلول‌های حیوانی کشت‌شده، از جمله محصولات ساخته‌شده از سلول‌های غذاهای دریایی، که صرفاً توسط FDA نظارت می‌شود، درگیر هستیم. ما اغلب شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم تا زودتر از درخواست های رسمی و در اوایل مرحله توسعه محصول خود با ما وارد گفت‌وگو شوند.

اگر محصول مرغ آزمایشگاهی Upside Foods طی سال آینده به قفسه‌های بازار ایالات متحده برسد، این دومین باری است که یک نهاد نظارتی اجازه فروش تجاری چیزی را که برخی «گوشت کشت‌شده» می‌نامند را صادر می‌کند. در اواخر سال 2020، سنگاپور اولین کشور در جهان شد که یک محصول گوشتی آزمایشگاهی را برای فروش تجاری تایید کرد. آن تاییدیه نیز برای یک محصول مرغ بود.

مرغ آزمایشگاهی به طور اجتناب ناپذیری اولین محصول از دامنه وسیعی از محصولات گوشتی کشت شده است که در سال های آینده وارد بازار می شود. Upside Foods، یکی از شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت میکند، در حال حاضر محصولات گوشت گاو، اردک و غذاهای دریایی را نیز در خط تولید خود دارد.

دکتر اوما والتی، مدیرعامل Upside Foods، گفت: این لحظه نقطه عطفی در تاریخ غذا است. این نقطه عطف، گامی بزرگ به سوی عصر جدیدی در تولید گوشت است، و من خوشحالم که مصرف‌کنندگان آمریکایی به زودی این شانس را خواهند داشت که گوشت خوشمزه‌ای را که مستقیماً از سلول‌های حیوانی رشد می‌کند، بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.