چرا توییتر دیگر قابل اعتماد نیست؟

چرا توییتر دیگر امن نیست؟

اکانت های تقلبی و جعلی همیشه در توییتر وجود داشته ، اما شرایط کنونی یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی سطح جدیدی از آشفتگی را نشان می دهد.

به گزارش تکناک، اگر اغلب از توییتر استفاده نمی‌کنید، ممکن است از چگونگی فروپاشی سایت در هرج و مرج سازمانی بی اطلاع باشید. اما در حال حاضر وضعیت این شبکه اجتماعی آشفته و خطرناک است.

قبل از فروش این شرکت به ایلان ماسک، توییتر یک فرآیند راستی آزمایی داشت که هویت صاحبان حساب را تأیید می‌کرد. اگر برنامه متوجه می‌شد که شما همانی هستید که ادعا می‌کردید، علامت آبی (یا خاکستری برای تم حالت تاریک) در کنار نام شما ظاهر می‌شد. این به کاهش آزار و اذیت شخصیت‌های بسیار عمومی کمک کرد و به کاربران اجازه داد تا حساب‌های رسمی سازمان‌های دولتی، روزنامه‌ها، متخصصان پزشکی، خطوط هوایی، شرکت‌های بزرگ و سایر منابع اطلاعات حیاتی را به راحتی تشخیص دهند.

اما هفته گذشته، یک تغییر بزرگ و بسیار گیج کننده در سیستم رخ داد. بخش تأیید حذف شد اما توییتر در واقع هیچ ایمیل یا اعلانی برای کاربران ارسال نکرد که به آن‌ها بگوید نشان تیک آبی اکنون معنای متفاوتی دارد. بنابراین آنچه که باید بدانید از این قرار است:

این کلمه به معنایی که شما فکر می‌کنید نیست

این حرکت به مشترکین توییتر بلو( عضویت پولی اختیاری این شرکت) اجازه می‌دهد تا یک علامت آبی دریافت کنند. هیچ بررسی هویتی انجام نمی‌شود. شما در واقع 8 دلار در ماه پرداخت می‌کنید و همان نشان اسکالوپ را مانند نهادهای مقامات دولتی و رسانه ها دریافت می‌کنید.

این ویژگی اصلاح شده که توسط ماسک به عنوان دموکراتیزه کردن فرآیند راستی‌آزمایی فروخته می‌شود، جرقه‌ای برانگیخت. در 9 نوامبر، اولین روز راه‌اندازی، کاربران به سرعت نشان دادند که هر حسابی می‌تواند با کمی تلاش، یک حساب تایید شده را جعل کند. آن‌ها یک دسته مشابه به عنوان حساب رسمی انتخاب کردند، نام خود را دقیقاً مشابه نوشتند، از همان آواتار و تصویر جلد استفاده کردند و 8 دلار برای Twitter Blue پرداخت کردند. سپس دست به کار شدند و هر چه خواستند نوشتند.

سیل توئیت‌های دروغین به سایت سرازیر شد. بیشترین عناوین خبری از آن‌ها در روز دوم از یک حساب جعلی تقلید از داروساز Eli Lilly بود که ادعا می‌کرد اکنون انسولین رایگان خواهد بود. سهام این داروسازی در واکنش به آن به طور موقت کاهش یافت و ارزش بازار آن را میلیاردها دلار کاهش داد.

در پاسخ، توییتر با مکانیسم های مختلفی برای حذف جعل هویت بازی کرد. برخی از تنظیمات بر روی سایت قرار گرفتند، ناپدید شدند و در عرض چند ساعت دوباره ظاهر شدند، مانند برچسب اضافی “رسمی” برای حساب های تأیید شده.

با سرهم بندی مداوم سایتی که ماسک در حساب شخصی (تأیید شده) خود وعده داده است، اوضاع همچنان آشفته باقی می‌ماند. تنها چیزی که تغییر نمی‌کند، پایبندی توییتر به سیاست جدیدش است.

شما یکه و تنها هستید

بدون وجود یک فرآیند تأیید قابل اعتماد، اکنون کاربران باید مسئول فیلتر کردن تمام پارازیت‌ها باشند. این نیز یک بار سنگین است، که مستلزم هوشیاری مداوم و آگاهی از جدیدترین روش‌ها برای شناسایی حساب‌های واقعی از کپی‌کنندگان است.

نکته جالب اینکه باز هم، هیچ یک از آن‌ها به وضوح توسط توییتر به کاربرانش منتقل نمی‌شود و و هیچ پایانی برای این اضافه کاری تحمیل شده مشاهده نمی‌شود.

آشوب احتمالاً برای مدتی در توییتر ادامه خواهد داشت. فراتر از تغییرات تأیید، شرکت دستخوش تحولات داخلی شدیدی است. یک تعدیل نیروی دسته جمعی، بیش از 50 درصد از نیروی کار توییتر را از بین برد و در روزهای پس از آن هزاران اخراج اضافی به دنبال داشت. این شرکت کارکنان بسیار کمتری برای تکیه بر آن‌ها دارد و از دست دادن قابل توجهی دانش سازمانی را تجربه کرده است.

پس چگونه می‌شود در توییتر ایمن بمانید؟ ساده ترین راه حل این است که تا زمانی که همه چیز حل شود، فقط دور بمانید. این از درگیر شدن شما به طور تصادفی با توییت ها یا پیام های خصوصی از سوی حساب های جعلی جلوگیری می‌کند.

اما اگر نمی‌توانید روش‌های سنتی‌تر برای دریافت اخبار لحظه‌ای یا تماس با شرکت‌ها را تحمل کنید، باید اقدامات بیشتری برای محافظت از خود انجام دهید. در حال حاضر، می‌توانید روی علامت تیک آبی کلیک کنید تا ببینید آیا از مدل عضویت در توییتر آبی است یا فرآیند تأیید قدیمی را پشت سر گذاشته است. اما از آنجایی که این روش ممکن است ثابت نباشد، می‌توانید با اطمینان بیشتری از وب سایت یک شخص یا شرکت شناخته شده شروع کنید تا اطلاعات حساب توییتر آن‌ها را پیدا کرده و از آن پیوندها استفاده کنید.

هنگامی که در توییتر هستید، مراقب اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید باشید. این سایت اکنون مانند هر رسانه غیرقانونی دیگری است ، بدون اینکه کسی را بشناسید با او ارتباط برقرار نکنید. احتمال حضور کلاهبرداری های ارزی و بانکی زیادی تحت این سیستم جدید “تأیید”  وجود دارد. شرکت‌هایی که پس از تغییر مالکیت توییتر، تبلیغات خود را متوقف کرده‌اند، ممکن است در نهایت کل این سیستم را ترک کنند.

به طور خلاصه، هنگام حضور در توییتر مراقب باشید. صرفا‌ً برای میم ها و جوک ها در این پلتفرم بمانید؛ و برای نیازهای حساس خدمات مشتری، به تلفن و چت وب خود سر بزنید. انتظار نداشته باشید توییتر شما را در مورد نحوه پیمایش موفقیت آمیز تغییرات خود به روز نگه دارد. تیم ارتباطی آن به طور کامل در طول اخراج های دسته جمعی تعدیل شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.